Storytelling

Storytelling

“Echte verandering begint met een verhaal. Niet alleen voor mensen maar ook voor organisaties. Een inspirerend verhaal dat context biedt en werkt als een kompas, waarmee je de verandering kunt duiden en het veranderproces succesvol kunt versnellen. Een boeiend verhaal waarmee je ‘het waarom’ op een prikkelende manier tot leven weet te wekken. Een inspiratiebron voor persoonlijke verhalen voor leiders en managers, waarmee ze hun afdelingen of teams niet alleen in het hoofd, maar ook in hart en handen zullen weten te raken.”

Theo Hendriks

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

WIE HOUDT NIET VAN VERHALEN?

Storytelling is die vorm waarin mensen van nature communiceren.  Iedereen houdt van verhalen en vertelt graag verhalen.  Verhalen zijn daarom een krachtig en effectief communicatiemiddel om visie, missie en strategie te brengen tot uw doelgroep.

Corporate storytelling is een inspirerende workshop waarbij u leert hoe u met dit communicatiewapen mensen bij boodschappen betrekt en drempels wegneemt.  Storytelling brengt het verhaal van merk, organisatie en bedrijf tot leven. Meer commitment in de organisatie, ‘alle neuzen dezelfde kant op’, nieuw vuur en passie in de organisatie, leiderschap ontwikkelen, samenwerking bevorderen: corporate storytelling is zeer veelzijdig inzetbaar.

DE KRACHT VAN VERTELLEN …

Storytelling kan de bedrijfscultuur versterken of een organisatie door een veranderingsproject te loodsen. Mensen hebben de behoefte om zich te vereenzelvigen met iets groters dan zijzelf en willen aan een concreet doel bijdragen. Medewerkers worden betrokken bij de kern en de toekomst van de organisatie, leggen zelf verbanden, brengen elementen in beeld, vertellen over hun persoonlijke belevenissen en hun connectie met het bedrijf en halen anekdotes over memorabele momenten aan.

Verhalen! Ze worden al duizenden jaren gebruikt om kennis door te geven en onze waarden te delen. Ze liggen aan de basis van de menselijke bewustwording. Ze zijn ons belangrijkste navigatiegereedschap om vertrouwen te winnen en een emotionele connectie met anderen en met onze wereld te maken. Wat bedrijven dus nodig hebben zijn echte en emotioneel pakkende verhalen. “No Story, No Glory”.

CORPORATE STORYTELLING ZET EEN ORGANISATIE SUCCESVOL IN BEWEGING

De man achter de managementboeken 'No story, No Glory'  en 'Change the Script' en tevens uw workshop leider is Theo Hendriks. Theo is professioneel storyteller en partner bij Bex*communicatie in Amsterdam. Daar richt hij zich op vraagstukken rond identiteit en positionering van organisaties, merken en mensen, met een bijzondere fascinatie voor organisatieverandering, marketing en leiderschap. Het vertellen van het juiste verhaal speelt daarbij een belangrijke rol.

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info