Waardepropositie ontwerp

Waardepropositie ontwerp

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

DENK VANUIT DE KLANT

Waarom zijn sommige producten succesvoller dan andere? Hoe houdt u uw prijsniveau op peil? Hoe kunt u zich onderscheiden van uw concurrentie? Hoe brengt u uw klanten-noden eenvoudig in kaart? Hoe reageert u op uw klanten-noden met tastbare producten en diensten? Deze vragen moet u beantwoorden met goed vormgegeven waarde proposities. 

Het proces van het ontwikkelen van waardeproposities raakt de strategie van de organisatie: welke klanten wilt u bedienen, welke waarde wilt u bieden en hoe wenst u zich te onderscheiden in de markt? Het ontwikkelen van doeltreffende waarde proposities is dan ook een cruciale en uitdagende opdracht.

Ides & Valérie zijn beide business model-experten. Ides zet OGSM -uw plan op één A4- op de kaart in België en buitenland en Valérie is erkend in Europa voor haar werk rond customer centricity. Honderden bedrijven maakten reeds gebruik van hun expertise. Beiden begrijpen ze dat mensen het verschil maken en de juiste tools helpen. In opdracht het van IFBD hebben zij dan ook deze unieke werksessie ontworpen: "Waardeproposities: ontwikkel producten en diensten die uw klanten écht willen."  

DURF UW BUSINESSMODEL TEGEN HET LICHT TE HOUDEN

Een business model moet helder beschrijven hoe een organisatie waarde creëert, levert en behoudt. Veel managers én organisaties kiezen voor een business model, maar vergeten om ditzelfde model te screenen en bij te sturen.

  • Begrijpt iedereen in de organisatie het business model? 
  • Spreekt iedereen dezelfde taal?
  • Zijn de processen en tools voor iedereen duidelijk?
  • Waar zit de pijn en waar zit de winst voor uw klanten? 
  • Creëert u daadwerkelijk waarde voor uw klanten?
  • Ontwikkelt u producten en diensten die uw klanten echt willen?

Tijdens deze training geven Ides Ticket & Valérie Busquin u een antwoord op deze vragen.

WAARDEPROPOSITIE CANVAS ALS CENTRALE TOOL

Gedurende deze workshop voert u een dissectie uit van uw waarde propositie en ontwikkelt u deze verder. Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen, begint met het ontwerpen van krachtige waarde proposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waarde Propositie Canvas. Dit canvas maakt waarde proposities zichtbaar, waardoor het gemakkelijker wordt deze te bespreken, te managen én door te ontwikkelen. Het canvas helpt u meetbare waarde te creëren voor uw klant. U leert de patronen van waarde creatie te begrijpen, de ervaring en vaardigheden van teamleden te benutten en tijdverspilling aan ideeën die toch niet werken te voorkomen.

Deze training is bedoeld voor alle managers en professionals die inzien dat business modellen eindig zijn en die willen leren hoe ze hun huidige business model kunnen innoveren. En hoe ze producten en diensten ontwikkelen die klanten echt willen.

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info