NIEUW

Feedback geven & ontvangen

Feedback geven & ontvangen

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

FEEDBACK OP OUTPUT EN ATTITUDE

Een compliment geven lukt je wel, maar het heel concreet benoemen van wat je niet prettig vindt, is al een flink stuk lastiger. Maar als leidinggevende, coach of professional, moet je feedback geven op output of attitudes. En dat is niet steeds even gemakkelijk. Want de een durft het niet en de ander is ronduit bot. Toch is open communiceren onontbeerlijk voor het bereiken van (top)prestaties in organisaties. 

STUUR HET GEDRAG VAN ANDEREN

Want met feedback stuur je het gedrag van anderen. Helaas wordt feedback maar al te vaak als onprettig of bedreigend ervaren of zelfs verward met kritiek. Dit terwijl feedback essentieel is in het groeiproces van jezelf en anderen. Maar hoe geef je nu constructieve feedback? Hoe ga je zelf om met feedback?  Hoe geef je feedback op output? Op resultaten? Op attitudes? 

GOED GEDRAG VASTHOUDEN, TE VERBETEREN GEDRAG VERANDEREN

Het doel is zeer duidelijk: goed gedrag vasthouden, te verbeteren gedrag veranderen om zo de motivatie en betrokkenheid te verhogen. Het constructief gebruiken van feedback is dan ook een cruciale vaardigheid voor elke coach, manager of leidinggevende. Immers, door middel van feedback wisselen coach en coachee, leidinggevende en medewerker, … informatie uit over elkaars gedrag en houding. Feedback voorkomt irritaties en conflicten, creëert begrip, versoepelt de samenwerking, vergroot het werkplezier en verbetert het functioneren.

VERWAR FEEDBACK NIET MET KRITIEK

Helaas voelen mensen zich vaak persoonlijk aangevallen en interpreteren de feedback als een teken van falen. Niets is echter minder waar … Feedback is de ultieme opportuniteit om te leren, te groeien en te verbeteren. De kunst bestaat er in om de constructieve feedback te vertalen naar constructieve acties. En dit is wat deze training jou leert.

Feedback verbetert niet alleen de werkresultaten, maar evenzeer de werkrelaties en –sfeer. Feedback leer je niet alleen de anderen beter kennen, maar ook jezelf. Bovendien stimuleert feedback continu het lerend vermogen. Maar hoe pak je dit aan? Hoe voer je een feedback gesprek? Hoe vertaal je een gesprek naar concrete acties? 

OP UW PRAKTIJK GEËNT: U VOERT UW FEEDBACKGESPREKKEN

Dit is allesbehalve een theoretische en conceptuele training. Aan de hand van direct bruikbare gesprekstechnieken leer je hoe je een constructief en opbouwend feedbackgesprek kunt voeren. Je  leert hoe je omgaat met emoties maar evenzeer hoe je duidelijke afspraken maakt bij het afsluiten van een feedbackgesprek. Aan de hand van - deels door de trainer, deels door de deelnemers zelf - aangegeven cases oefen je feedbackgesprekken in.  

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info