NIEUW

Effectief starten met innovatie

Effectief starten met innovatie

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

HET INNOVATIEDOOLHOF: HOE INNOVATIE SIMPEL MAKEN

Is de start van jouw innovatie ook een zoektocht? Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen? Of je weet niet goed wat de eindklant nu écht wilt? Of schepen collega’s en management je af omdat niemand zijn nek wil uitsteken? Troost je: je bent echt niet alleen … Van alle innovatieprojecten haalt meer dan 80% de markt niet. De ideeën zijn vaak goed, maar de genomen routes zijn dit zelden. Maar hoe maak je nu jouw innovatieproject tot een succes?  

STRUCTUREER DE CHAOS VAN INNOVATIE

Als spreker over innovatie reist Gijs van Wulfen de hele wereld rond: van Turkije naar Tokio en van Canada naar Kaapstad. Overal merkt hij dat innovators dezelfde obstakels tegenkomen en met deze workshop wil hij daar wat aan doen. Hij ontdekte in ruim vijftig innovatieprojecten hoe je de chaotische start van innovatie kunt structureren. En welke tien essentiële activiteiten je in welke volgorde moet uitvoeren om succesvol uit het innovatiedoolhof te ontsnappen.

DE VIER ROUTES DOORHEEN HET INNOVATIEDOOLHOF

Vanuit vier logische startpunten lopen er heldere routes naar een succesvolle businesscase voor nieuwe producten, diensten en businessmodellen:

1. De Idee-route: je hebt een idee, wat nu?
2. De Technologie-route: je hebt een nieuwe technologie, wat nu?
3. De Klantknelpunt-route: je hebt een klantprobleem ontdekt, wat nu?
4. De Noodzaak-route: je moet innoveren, wat nu?

Geïnspireerd door cases van Airbnb, Google Glass, Angry Birds, LEGO en andere innovatieroutes, leer je de essentiële vragen te beantwoorden die garant staan voor een succesvolle start van innovatie: “Hoe weet ik of mijn klant daarop zit te wachten?”; “Is het ook maakbaar?”;  “Hoe bereken ik de ROI van mijn innovatie?”;  zijn hier slechts enkele voorbeelden.

JUISTE STAPPEN – JUISTE MOMENT – JUISTE VOLGORDE

Met deze workshop zet je eindelijk de juiste stappen op het juiste moment in de juiste volgorde. Zo maak je innovatie simpeler. Op een inspirerende manier deelt innovatieautoriteit en LinkedIn Influencer Gijs van Wulfen zijn inzichten uit in het boek “Het Innovatiedoolhof” (verkozen tot Managementboek van het Jaar 2017).  

Hij leert je in deze praktische workshop hoe je het juiste innovatiemoment kunt bepalen voor jouw organisatie en hoe je een concrete innovatieopdracht opstelt. Aan het einde van deze workshop stel je jouw eigen innovatiechecklist op om innovatie, de volgende dag, goed te starten. 

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info