De succesvolle product manager

De succesvolle product manager

  • U leert wat van u als Product Manager verwacht wordt en hoe u dit kan inlossen.
  • U leert een functioneel, marktgericht en realistisch product marketing plan opstellen.
  • U leert alles over positionering, segmentering, rendabiliteit, product life cycle, adoptiecurves, New Product Development, go to market, product mix, product benefit ladder …

KENT U UW OPDRACHT ALS PRODUCT MANAGER?

Uw finale opdracht als product manager is met uw product(-lijn) volume creëren, een duidelijk merkimago opbouwen om zo winst te genereren. U bent immers verantwoordelijk voor alle dimensies van uw product: van een succesvolle marktintroductie over het verkopen van uw product tot het verkrijgen van een steeds groter marktaandeel. Het nemen van de juiste beslissingen – gebaseerd op marktinformatie, inzicht in concurrenten, input van uw Productie, Onderzoek & Ontwikkeling, Finance en Sales – maakt dan ook het succes uit van uw product én uw job. Gedurende deze cursus leert u de principes van product marketing binnen diverse marketing concepten. U krijgt niet alleen een grondige analyse van uw functie en jobinhoud, maar leert tevens de noodzakelijke skills en competenties voor een succesvol product management.

WAT WORDT VAN U VERWACHT EN KAN U DIE VERWACHTINGEN INLOSSEN?

Er wordt behoorlijk wat van u verwacht! Als succesvol product manager weet u wat de markt wilt. U overtuigt uw management van de nodige budgetten. U stimuleert uw verkooporganisatie. U bent de koppelfunctie tussen klant en R&D. U heeft kennis van marketing en marktonderzoek, publiciteit, promotie, verkoop en distributie. Bovendien weet u hoe u uw budgetten opvolgt, beheerst en verdedigt indien nodig. En tot slot bent u een topverkoper. Een product managen is uw eigen geïntegreerde business unit managen. Gedurende deze beide dagen leert u hoe …

WAT MAAKT DEZE CURSUS UNIEK?

Na afloop van deze cursus kunt u:

  • uw job plaatsen binnen de integrale marketing bedrijfsstrategie;
  • uw eigen product marketing plan opstellen;
  • de juiste beslissingen nemen gebaseerd op zowel economische, commerciële als financiële basis;
  • de planning van uw product marketing optimaliseren;
  • de meest geschikte marketing- & communicatietools kiezen;
  • uw product positioneren en uw markt segmenteren;
  • uw nieuwe producten op de meest rendabele manier lanceren;
  • de rendabiliteit van uw acties én de Product Life Cycle van uw product berekenen.

Kortom, op slechts twee dagen tijd leert u hoe u uw product marketing strategie optimaliseert in een markt met steeds kortere productlevenscycli en een steeds meer dreigende concurrentie. Investeren in deze cursus is investeren in de toekomst van uw product én van uw eigen carrière.

Jan Jacobs – Trainer IFBD
Een goede product manager gebruikt het brein van een ingenieur, het hart van een designer, de taal van een diplomaat en het strategisch inzicht van een CEO.

Jan Jacobs – Trainer IFBD

Jan Jacobs is Managing Director bij Janus Consulting, met een expertise en ervaring in Product Management, Business Planning, Business Unit Management, Innovation en New Business Development. Hij combineert de unieke kennis en professionele ervaring van zowel het commerciële – als het managementluik. Na een drietal jaar voor Fiat Auto Belgio als Area Sales Manager, werd hij in 1990 Business Manager bij Tenneco Automotive, in 1991 European Product Manager bij Monroe Europe – Tenneco Automotive. In 1995 stapte Jan over naar Whirlpool Europe, eerst ook als European Product Manager, maar reeds een jaar later werd hij Brand Director binnen Whirlpool Europe. Van 2000 tot 2002 was hij Innovation and New Business Development Director, o.m. verantwoordelijk voor het opstellen, (her-) evalueren en bijsturen van de business modellen. Sinds 2002 is hij als marketing, innovatie en strategisch adviseur actief. Hij is uitstekend geplaatst om deze training te verzorgen.

Zeer overzichtelijke en complete training vol met hands-on ervaringen en toepasbare technieken. Top!

Fredric, Product marketing manager

Top! Zeer praktijkgericht, veel kennis.

Femke, Product & marketing manager

Heel interessante opleiding! Een bevlogen docent en veel dialoog en interactie.

Bernardina, Product marketeer

Materie wordt super goed gebracht!

Jonas, Commercieel Medewerker

Enthousiaste docent, betrekt publiek in de materie en zorgt voor een duidelijk voorbeeld wanneer het 'te theoretisch' wordt.

Raf, Product Manager

Bedankt!

Katrien, Product Manager

Zeer aangename opleiding.

Dylan, Junior product manager

Docent = top. Aanstekelijke/"sappige" manier van lesgeven maakt het boeiend. Met name de concrete voorbeelden naast de theorie laten het toe om mee te denken.

Alessandro, Value proposition retail kredieten
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

Anderen bekeken ook
Sales Coaching en managing van sales teams Coaching en managing van sales teams Lees meer lees meer Sales Afsluiten van verkoopgesprekken Afsluiten van verkoopgesprekken Lees meer lees meer Leiding geven aan mensen Managing & coaching van uw commerciële binnendienst Managing & coaching van uw commerciële binnendienst Lees meer lees meer Writers academy The customer journey The customer journey Lees meer lees meer
[Veld is niet meer gekoppeld!]