Telefonisch debiteurenbeheer

Telefonisch debiteurenbeheer

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

In deze turbulente tijden heeft u er alle belang bij uw facturen op een correcte en snelle manier te incasseren. Een professioneel debiteurenbeheer houdt immers de cashflow van uw organisatie gezond, zonder dat u hiertoe uw klanten nodeloos onder druk hoeft te zetten. Deze training leert u een constructief evenwicht te vinden tussen enerzijds commerciële belangen (“een klant blijft een klant’) en financiële belangen (“een factuur blijft een factuur’).

Telefonisch incasseren blijft tot nader order het meest efficiënte incassomiddel. Deze training leert u hoe u uw communicatieve en onderhandelingsvaardigheden kunt optimaliseren, essentieel bij het telefonische incasseren. Niet-betalende klanten zijn echter niet steeds even gemakkelijk te benaderen. Sommige zijn zeer dominant, agressief of werken juist op uw emoties. Anderen steken zich weg, zijn nooit aanwezig of beweren niet de bevoegdheid te hebben om te betalen. Smoezen zijn alom aanwezig, uitvluchten en nieuwe leugens vaak té doorzichtig. Deze training leert u hoe u op een assertieve wijze omspringt met excuses, smoezen en leugens. U leert neen zeggen tegen vaak onterechte verwachtingen of eisen van uw wanbetalers.

LEERMETHODIEK

Dit is allesbehalve een theoretische training. Praktische tips, case studies en diverse reactieoefeningen staan garant voor extra motivatie na de training. Bij deze opleiding wordt uitgegaan van de concrete situatie van iedere deelnemer. U kunt dan ook uw eigen ‘conflictklanten’ meebrengen naar de training en krijgt zo een direct bruikbaar stappenplan voor uw eigen incassobeheer. Om een optimale interactie te garanderen, beperken wij het aantal deelnemers.

EXTRA WERKSESSIE: SCHRIJVEN VAN RAPPELBRIEVEN MET IMPACT

Klanten reageren vaak niet op rappelbrieven; dikwijls is dit onze eigen fout. Er bestaan belangrijke regels en eenvoudige tips die de efficiëntie van dit onmisbare onderdeel van uw incassoprocedure aanzienlijk kunnen verhogen. Tijdens deze korte opleiding krijgt u daar een inzicht in. Bovendien wordt de theorie in praktijk gebracht: wat zijn voor u de ideale rappelbrieven?  U kunt zich afzonderlijk voor deze sessie inschrijven.

WAAROM VERDIENT DEZE TRAINING ZICH DIRECT TERUG?

  • U verhoogt de liquiditeit van uw onderneming;
  • U vindt een evenwicht tussen commerciële en financiële belangen;
  • U belt zelfverzekerd en vol vertrouwen met uw debiteuren;
  • U geeft structuur aan uw incassogesprekken;
  • U en niet uw klant leidt uw incassogesprekken;
  • U speelt niet langer gratis bankier voor uw klanten;
  • U verstuurt drastisch minder aangetekende brieven;
  • U doet minder beroep op incassobureaus, advocaten of gerechtelijke instanties;
  • U verhoogt uw imago naar de klant;
  • U behoudt het vertrouwen van uw klant én van uw management.

Eerdere deelnemers evalueerden als volgt:

"Heel leerzame opleiding en heel goed gegeven, bedankt hiervoor!"
Elke Dupont - Administratie & boekhouding - P&S Bedrijfsconsultants

"Heel interessante en bruikbare opleidingen. Aan te raden aan anderen!"
Silke Dours - Maatschappelijk assistente - Providentia

"Het was een zeer aangename leerervaring, toegepast op situaties die we zelf voorleggen. Dus echt een fantastische opleiding!"
Tamara Opdekamp - Bediende - Katoen Natie

"Heel bruikbare tips, heel boeiend gebracht, aangenaam persoon om naar te luisteren."
Kathleen Van Den Berghe – Junior Accountbeheerder - Colruyt Group Services

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

Indien u - naast de basistraining - ook de extra halve dag "Schrijven van rappelbrieven" wenst te volgen, betaalt u 350 € excl. BTW extra.

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info