Value Based Selling

Value Based Selling

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

BLIJF UIT DE PRIJSSPIRAAL 

Als Value Seller, stemt u uw verkooppresentatie af op de waarde die uw product of dienst voor uw klant heeft.  Niet op maat van specificaties maar op maat van echte noden en wensen.  Dit is de enige manier om uit de prijsspiraal te blijven, ook als budgetten en besparingen de waan van de dag zijn.    Maar zo evident is dit niet … Elke professionele aankoper probeert u immers net in die neerwaartse prijsspiraal te duwen.  Kennis van uw klant en weten hoe uw product of dienst uw klant écht kan helpen, is een absolute must.  Hierdoor verlaat u de traditionele verkoopargumenten en moet u bouwen aan een nieuwe set van waarde argumenten. 

DEFINIEER DE ECONOMISCHE EN MONETAIRE WAARDE VAN UW PRODUCT OF DIENST

In Value Based Selling bepaalt u allereerst de economische (en monetaire) waarde van uw producten of diensten voor uw klant.  Dit doet u in exacte dezelfde termen die uw klant hanteert. Vervolgens vergelijkt u dit met wat de concurrentie aanbiedt, om zo uw oplossing duidelijk te differentiëren van andere oplossingen. Dit is alleen mogelijk indien u vooraf weet hoe uw klant de economische waarde inschat van uw voorstel.  

MAAR WAT IS UW WAARDE PROPOSITIE

Dit klinkt gemakkelijk, maar is het niet.  Het klantgericht verkopen – de basis van value based selling – vergt een andere set verkoop tools, argumenten en technieken.  U stelt uw product of dienst anders voor, u weerlegt bezwaren op een andere manier en weerlegt andere bezwaren, u praat met uw klant over zijn product of dienst en niet over uw product of dienst, u stelt waarde gerichte vragen, u concurreert met andere bedrijven en andere oplossingen, uw value drivers zijn anders, u verkoopt eerst en onderhandelt later, u denkt op lange termijn, …  Kortom, uw waarde propositie is totaal anders.

PRAKTISCHE AANPAK

Dit tweedaagse seminarie geeft  een direct bruikbare modellen en tools, zodat “customer-focused” verkoopt op basis van een gefundeerde waarde propositie. Zo vergroot u niet alleen de kans op een effectieve verkoop, maar bouwt u vooral aan een langdurige relatie met uw klant. Zo verkoopt u niet langer specificaties, features en een prijs… maar verkoopt u meetbare waarde. 

Kostprijs

€ 1.295 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info