KENT U DE COMPETENTIES EN TALENTEN VAN UW MEDEWERKERS?
Als leidinggevende houdt u de vinger aan de pols. U werkt samen met uw medewerkers en kent beter dan wie ook hun talenten en tekortkomingen. U bent het beste geplaatst om de functionerings- en beoordelingsgesprekken te voeren. Hét moment bij uitstek om – met formele en duidelijk omschreven doelstellingen – uw medewerker bij te sturen of net blijvend te motiveren. Maar hoe kunt u uw medewerkers op een respectvolle manier aanspreken op verbeterpunten? Hoe kunt u door deze gesprekken de motivatie van uw medewerkers verhogen? Hoe bouwt u een dergelijk gesprek op de juiste manier op? Hoe maakt u afspraken met uw medewerkers en hoe volgt u deze ook op?
WIE HEEFT HET MEESTE STRESS … U OF DE WERKNEMER?
Het vooruitzicht beoordelings- en functioneringsgesprekken te moeten houden, maakt vele leidinggevenden onrustig. Deze gesprekken vinden helaas vaak plaats in een sfeer van verwijten, kritiek en boosheid. Een gebrek aan training, angst voor het brengen van ‘negatieve’ boodschappen, onzekerheid naar de reactie van de beoordeelde, … bevorderen de kwaliteit van deze noodzakelijke performance gesprekken geenszins.
TOCH ZIJN DEZE GESPREKKEN EEN ABSOLUTE NOODZAAK
Als leidinggevende moet u uw medewerkers op regelmatige tijdstippen beoordelen op basis van hun prestaties, competenties en functioneren binnen de groep. Deze beoordelings- en functioneringsgesprekken zijn een wezenlijk onderdeel van een goed functionerende organisatie. Het is immers gedurende deze gesprekken dat u de basis legt voor het verder optimaal functioneren van uw dienstverlening.
CONCRETE INOEFENING EN ECHTE PRAKTIJK
Gedurende deze “hands-on” training, krijgt u de kans uw persoonlijke competenties als verantwoordelijk leidinggevende bij te sturen. Op één dag tijd krijgt u niet alleen inzicht in het nut en het waarom van functioneringsgesprekken, maar bovendien krijgt u gedurende de volledige dag de kans om aan de hand van concrete gevallenstudies deze competenties in te oefenen. Op deze manier bent u – na het volgen van deze trainingssessie – in staat uw functionerings- en evaluatiegesprekken op een professionele wijze te voeren. De ganse middag staat dan ook in het teken van het concreet inoefenen van functionerings-, opvolgings- en evaluatiegesprekken. Deze training vraagt dan ook een actieve deelname van alle deelnemers. Aan de hand van rollenspelen, herkenbare cases en eigen ervaringen, brengt onze docent u de juiste attitude, skills, kennis en gespreksvaardigheden bij. De continue evaluatie door onze experttrainer garandeert een direct bruikbare training.