Guerrilla Marketing

Guerrilla Marketing

“Zorg voor verhalen. Zorg ervoor dat mensen over je gaan praten. ‘Create acts, no ads.’ Dat is wat ik bedrijven probeer te verduidelijken. Want consumenten geloven old-skool reclame niet langer.  Sterker, die old-skool reclame irriteert hen meer en meer. Je kunt je doelgroep alleen nog met authentieke geloofwaardige acties bereiken en beroeren. Met relevante acties die meerwaarde bieden en betekenisvol zijn. Dan pas ontsteek je buzz. Dan pas creëer je impact. Zowel online als offline.”

Cor Hospes 

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

KIEZEN VOOR ONCONVENTIONELE COMMUNICATIE

Traditionele reclame laat consumenten koud. Als reclamemaker, marketeer of ondernemer heb je dan ook geen keuze. Met alleen nog verrassende onorthodoxe acties kan je je doelgroep nog bereiken en ervoor zorgen dat zij over jou of jouw product praten. Want wat heeft meer effect: een advertentie die je willens en wetens bij mensen door de strot wilt duwen. Of een verhaal over een guerrilla actie die mensen uit zichzelf doorvertellen en daarbij ook nog eens een foto of filmpje van die actie bijsluiten.

CREATIEF, VERRASSEND, ORIGINEEL EN GENIAAL: ZO MOEILIJK IS HET TOCH NIET?

Guerrilla marketing stond in de jaren tachtig bekend als een soort poor man’s advertising. Soms verrassende euro-slimme marketingtrucjes voor starters en kleine bedrijven. Dat onverwachte werd jaren later opgepikt door reclamebureaus. Omdat ze jongeren niet meer via traditionele middelen konden bereiken. Aldus bleef guerrilla marketing een speels wapentje aan de marketingperiferie, een sluiproute die enkel merken met hoge nood durfden in te slaan. 

GUERRILLA MARKETING: EEN NOODZAKELIJKE STRATEGIE IN UW COMMUNICATIEMIX

Vandaag zien bedrijven guerrillamarketing vooral als een kans. Guerrilla marketing is uitgegroeid van marge tot mainstream, van noodgreep naar noodzaak, van underground naar urgentie ... 

  • Omdat traditionele marketingtechnieken zijn uitgewerkt;
  • Omdat het medialandschap is versnipperd;
  • Omdat mensen reclame amper nog geloven;
  • Omdat marketing is verworden tot open conversaties;
  • Omdat guerrilla marketing een prima gangmaker is voor verhalen;
  • Omdat guerrilla acties zich via sociale media in sneltreinvaart kunnen verspreiden;
  • Omdat guerrilla marketing impact heeft;
  • Omdat guerrilla wint, en daarmee de nieuwe standaard wordt. 

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info