Klantwinstgevendheid

Klantwinstgevendheid

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

Durft u een "klantenwinstgevendheidsanalyse" van uw klantenportefeuille te maken? Tot uw verbazing zult u merken dat uw grootste klanten niet steeds uw meest winstgevende klanten zijn. Dat uw meest veeleisende of uw trouwste klanten misschien verlieslatend zijn ... Dat kleine klanten of onderschatte segmenten structureel bijdragen tot de winst van uw organisatie ... Kortom, sommige klanten zou u - na dergelijke analyse - met een brede glimlach aan uw concurrent geven, anderen heeft u schromelijk verwaarloosd. Deze training leert u hoe u verlieslatende en winstgevende klanten kunt onderscheiden binnen uw portefeuille. U leert de echte "cost-to-serve" en de "customer life time value". U leert hoe specifiek klantengedrag een winstgevend contract verlieslatend kan maken en hoe u dit in kaart brengt. U leert de impact van pricing en transparante costing. U leert hoe u ABC (Activity Based Costing) kunt toepassen op klantenniveau.

DOELGERICHT PROGRAMMA

Dit programma richt zich naar ieder commercieel verantwoordelijke die - op basis van een analyse op zijn/haar klantenportefeuille - de focus van zijn/haar inspanningen wenst te verleggen naar de winstgevende klanten, en/of de verlieslatende terug winstgevend wenst te maken.

LEERMETHODIEK

Na de noodzakelijke theoretische know-how wordt het geleerde getoest aan diverse cases uit de praktijk. En vooral ... hoe vertaalt u dit alles naar uw eigen onderneming.  

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info