De 9+ organisatie

De 9+ organisatie

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

GOEDE PRODUCTEN EN GOEDE DIENSTEN ZIJN COMMODITIES

Vandaag worden nog weinig ‘slechte’ producten gemaakt of ‘ondermaatse’ diensten geleverd.  Producten lijken steeds meer op elkaar, diensten worden transparant en service concepten weinig onderscheidend.  Expertise is gemeengoed en iedereen noemt zichzelf specialist.  Alles verwordt tot een commodity, waarbij u net hetzelfde aanbiedt of voorstelt als uw concurrent : gedegen producten, diensten of service concepten, aangepast aan wat de markt aanbiedt.  Helaas zelden aangepast aan wat uw klant écht wilt!!!    

ONBENUTTE KANSEN BIJ PROMISCUE KLANTEN

Hierdoor laat u veel commerciële slagkracht onbenut omdat u niet weet wat uw klant écht beweegt.  Het centraal stellen van de klantenbeleving en weten wat uw klant echt raakt (zowel in marketing, sales, service én product/service ontwikkeling) is essentieel indien u een 9+ organisatie wilt worden.   Dit vergt veel van uw organisatie en van uw mensen, maar de beloning is een loyale klant die echt tevreden is. 

7 OP 10 : EEN TEVREDEN KLANT BLIJFT EEN ONVERSCHILLIGE KLANT…

Veel organisaties scoren 7 voor klanttevredenheid: “We doen het goed, want de klanten zijn tevreden.” Helaas is bij een score tot 8, uw klant eerder onverschillig en in geen geval loyaal (bron: Harvard Business Review - 1995).  Belanden in de loyaliteitszone is dan ook een must.  Hierin kunt u alleen slagen indien u achterhaalt wat uw klant emotioneel raakt en hoe u zijn klantenbeleving kunt optillen tot dit niveau.  Pas dan is uw klant terug betrokken bij u als ‘leverancier’. 

PROCES & PRODUCTVERBETERING BLIJFT BELANGRIJK MAAR … WAT MET EMOTIES?

90% van ons gedrag wordt bepaald door onbewuste drijfveren en emoties. Toch denken organisaties hun (interne en externe) klanten gelukkig te maken door in te spelen op ‘rationele’ factoren, zoals functionele verbeteringen van producten of diensten. Het effect daarvan is klein. Zelfs relatief grote investeringen in procesverbetering hebben vaak maar een klein effect op de klanttevredenheidscores. Wie weg wil breken uit de relatieve klantenonverschilligheid, moet die dienst-, service-, proces- of productervaringen bieden die in de emotionele beleving van de klant wél het verschil maakt. Want alleen deze zogenaamde ‘9+ ervaringen’ maken echt indruk op uw klant en leveren sprongen in klanttevredenheid op.

WAT IS UW WEG NAAR 9+  …

Uw weg bestaat uit drie kruispunten.  Vooreerst moet u achterhalen wat echt relevant is in de beleving van uw klant.  Hiernaast moet u die dingen opsporen die het verschil kunnen maken in de emotie en de (onbewuste) beleving van uw klant.  Tot slot moet u deze nieuwe acties systematisch integreren in de totale dienstverlening en waarde-propositie naar uw klant.  Deze Customer Journey is uw weg naar een 9+ organisatie.  Hoe u dit concreet aanpakt voor uw organisatie, is net wat u leert op deze unieke dag. 

GEEN ALLEDAAGS VERHAAL … MAAR VEEL MEER  

Deze workshop is geen dertien in een dozijn klanten-training, maar een unieke en beproefde aanpak om uw organisatie om te turnen tot een 9+ organisatie.  Inspirerende voorbeelden, conceptuele kennis en actieve werksessies wisselen elkaar af zodat u na deze dag met uw eigen Customer Journey aan de slag kunt.  

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info