Geld verdienen met sociale media

Geld verdienen met sociale media
Laat sociale media voor u werken en creëer echte waarde zowel voor uw organisatie als voor uw klant ...

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

Social media s#cks. Content rocks!

SOCIAL MEDIA OF SOCIAL MEDIA

Vergeet het woord sociale media. Social media draait niet om media, maar om social. Om het delen van verhalen. Om content. Om de juiste informatie binnen de juiste context. Niet alleen online, maar ook offline. Want wat u online zegt, moet u offline waarmaken. En vice-versa. Met als startpunt telkens het kernverhaal van uw bedrijf, merk of organisatie.

In de workshop ‘Social media s#cks. Content rocks. Geld verdienen met sociale media’ draait het dan ook niet om Twitter, Facebook, YouTube en al die andere sociale platformen, maar vooral hoe u die op een relevante manier kunt inzetten en uitnutten. Zodat u er nog geld mee verdienen kunt ook.

DELEN VAN CONTENT … DAAR DRAAIT HET ECHT OM

Internet draait om content. Sociale media om het delen van content. Informatie die mensen eenvoudig kunnen vinden en gebruiken en waarmee u hen helpt, een dienst verleent. En dat is belangrijk. Want mensen zoeken steeds vaker online naar informatie en toegevoegde waarde. Naar interessante verhalen ook die het waard zijn om te delen. Dat is dan ook de kracht van sociale media: dialoog, conversaties. Zorg er daarom voor dat u onderdeel wordt van die conversaties. Meer zelfs, dat u de conversatie bent. Dat begint met luisteren. Waar zitten uw klanten online en wat kunt u voor hen betekenen. Hoe kunt u hen helpen of op een andere manier hun leven makkelijker maken.

CASH IS KING MAAR CONTENT IS QUEEN …

Zorg voor verhalen. Zorg ervoor dat mensen over u praten. ‘Create acts, no ads.’ Dat is wat Cor Hospes bedrijven probeert te verduidelijken. Niet alleen in zijn boeken en tijdens lezingen en workshops, maar ook met zijn content- en guerrillamarketing bureau Tsjee. Want consumenten geloven old-skool reclame niet langer, sterker, die irriteert hen meer en meer. U kunt uw doelgroep alleen nog met authentieke geloofwaardige acties bereiken en beroeren. Met relevante acties en verhalen die meerwaarde bieden. Dan pas ontsteekt u buzz. Dan pas creëert uw impact. Zowel online als offline. En pas dan verdient u geld. Echt geld…

WAT IS HET RESULTAAT VAN DEZE DAG?

  • u heeft inzicht in de ontwikkelingen op internet en met name sociale media;
  • u begrijpt veranderingen in consumentengedrag als gevolg van sociale media;
  • u monitort wat er in sociale media wordt besproken;
  • u weet wanneer en hoe uw organisatie kan reageren op berichten in sociale media;
  • u kent de kracht en valkuilen van specifieke sociale media;
  • u creëert betrokkenheid bij uw doelgroep;
  • u heeft inzicht in de werking van de belangrijkste sociale media platforms;
  • u bent een volwaardige gesprekspartner voor externe bureaus en (freelance) redacteuren;
  • u kent de organisatorische consequenties van de inzet van sociale media;
  • u heeft een concreet plan voor het succesvol inzetten van sociale media binnen uw organisatie;
  • u weet hoe u een content-marketingplan kunt opzetten;
  • u kunt beter communiceren met uw (potentiële) klanten;
  • u ontwikkelt een strategie die uw interactie met uw klanten effectiever en rendabeler maakt;
  • u weet hoe u sociale media kunt integreren in uw huidige marketingstrategie;
  • u leert echt geld te verdienen met social media.

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info