Het strategische marketingplan

Het strategische marketingplan

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

EEN MOEILIJKE MARKT VRAAGT EEN EXCELLENTE VOORBEREIDING

“Een goed product verkoopt zichzelf …“ Niets is minder waar. Een goed product is vandaag een noodzakelijke voorwaarde tot succes in een hyper competitieve markt. Uw concurrenten bieden vaak evenwaardige producten of diensten aan als uw bedrijf. Vandaar dat het opstellen van een professioneel marketingplan meer dan ooit aandacht verdient. Jan Jacobs leert u op één dagen tijd hoe u voor uw bedrijf of business unit een bruikbaar, functioneel en rendabel marketingplan opstelt.

EEN MARKETINGPLAN: MEER DAN EEN NOODZAKELIJK KWAAD …

Niemand zal vandaag de noodzaak van een marketingplan ontkennen. Maar hoe pakt u dit aan? Hoe analyseert u uw markt? Kent u uw klanten? Heeft u inzicht in het koopgedrag van uw afnemers? Hoe gaat u om met product portfolio analyses? Hoe segmenteert u uw markt en hoe vertaalt u dit naar uw marketingplan? En hoe lang is uw product leefbaar of anders gezegd: wat is de “product life cycle”? Als commerciële manager wordt u vandaag afgerekend op uw prestaties en resultaten. U heeft er dan ook alle belang bij uw acties, prognoses en commerciële inspanningen – met kennis van zaken - voor te bereiden en te onderzoeken zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

STAPPENPLAN VOOR UW EIGEN MARKETINGPLAN

Aan het einde van de cursus krijgt u naast de uitgebreide documentatiemap, ook tientallen tips die u moeten helpen bij het nog beter invullen van uw (strategisch) marketingplan. 

WAT MAAKT DEZE DAG UNIEK?

Deze cursus is een must voor iedere (marketing)manager die de commerciële doelstellingen van zijn organisatie of unit moet vertalen naar een concreet marketingplan. U krijgt de diverse bouwstenen en verneemt de vele valkuilen waarmee u rekening dient te houden. De cursus is op die manier opgebouwd, dat u naast de noodzakelijke theoretisch onderbouw van marketingconcepten en -instrumenten ook kunt genieten van de ruime praktijkervaring van onze docent.

Eerdere deelnemers evalueerden als volgt:

"Zeer goede opleiding, gegeven door een docent met enorm veel kennis. Bedankt Jan!"
Mathias Rogge - Junior Product Manager - NIKO

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info