NIEUW

Lean pricing

Lean pricing

Of u voor een startup werkt of voor een gereputeerd bedrijf, is niet relevant. Zolang u maar gelooft dat pricing het verschil maakt voor uw organisatie. Daarom bezorgt deze workshop u nieuwe inzichten, nooit eerder geziene prijsstrategieën, bevestiging van werkende tactieken en vooral tonnen inspiratie bij het kritisch herbekijken van uw prijsstrategie.

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

PRIJS BEPAALT KOPEN OF NIET-KOPEN

Klanten beslissen op prijs. Want deze prijs vertaalt de kwaliteit, innovatie en duurzaamheid op een kwantitatieve manier. Prijs maakt het verschil tussen luxe en commodity, tussen hoogwaardig of minderwaardig, tussen tevreden of bekocht … Tussen kopen en niet kopen.

MAAR UW KLANT BEPAALT DE WAARDE

Het betalen van uw prijs is het grootste commitment dat u van uw klant kan krijgen. Maar uw juiste prijs mag niet gebaseerd zijn op wat u denkt te kunnen vragen voor uw product of dienst, maar op wat uw klant bereid is ervoor te betalen. Want uw klant vertrekt van de percipieerbare waarde van uw aangeboden oplossing en niet van uw kostprijs. Maar hoe meet u die waarde? Dit is wat u leert op dit programma: hoe maakt u de shift van cost pricing naar value pricing.

SHIFT VAN COST-PRICING NAAR VALUE-PRICING

Te veel ondernemingen springen nog zeer lichtzinnig om met de pricing van hun producten of diensten. Welke sales weet waarom zijn/haar product of dienst net die prijs heeft en niet 10 procent duurder of goedkoper is? Welke marketeer kijkt verder dan de kostprijs van zijn/haar product of dienst? Heeft uw organisatie al de shift gemaakt van cost-pricing naar value-pricing? 

DE STARTUP ALS VERTREKPUNT

Startups zijn het vertrekpunt van deze workshop. Een startup vertrekt immers van een blanco vel papier en heeft zelden marktreferenties of historische prijsstudies om hun pricing op af te stemmen. Zij moeten daarom alternatieve methodes gebruiken om hun prijs te bepalen. Methodes die beter afgestemd zijn op de complexiteit van nieuwe business modellen, alternatieve spelers en veeleisender klanten. Als traditionele organisatie kunt u hier gigantisch veel uit leren. Want morgen staat u oog in oog met die startup en hebben zij – en niet u – de juiste prijs voor uw oplossing! 

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info