Geef nooit korting

Geef nooit korting

  • Leer waarom klanten geen korting willen, maar gewoon niet onnodig te veel willen betalen.
  • Leer hoe uw marktaandeel vergroot in een krimpende markt zonder het prijswapen te hanteren.
  • Leer de kortste weg naar winst (en die vindt u niet door korting te geven).

KLANTEN WILLEN GEEN KORTING … MAAR WAT DAN WEL?

Uw klanten vragen vaak om korting. Dus krijgen zij korting. Maar dit bevestigt hun vermoeden dat – zodra ze even niet opletten – zij teveel betalen. Maar klanten willen geen korting. Ze willen alleen niet onnodig veel betalen. Klanten zijn bereid een faire prijs te betalen voor uw product of dienst. Een prijs die in hun ogen rechtvaardig is. Daarom heeft uw prijs niets te maken met uw kostprijs … maar alleen met wat uw klant er voor wilt betalen.

 

VERSPIL GEEN MARGE DOOR ONNODIGE KORTINGEN …

Sinds corona is de prijs- en margedruk bij uw klanten alleen maar toegenomen. Maar u weet beter dan wie ook dat lage prijzen nefast zijn voor een gezond rendement: zij knabbelen alleen maar aan uw winst. Bovendien beseft u dat prijs- en margedruk nog verder zullen toenemen, zeker nu de ene crisis de andere opvolgt.  Dus wees niet te snel met uw korting …

CRISIS-KORTING: ‘HET IS VOOR IEDEREEN MOEILIJK NU …  DUS LAAT ONS SOLIDAIR ZIJN …’

Bovendien hebben sommige van uw klanten het echt moeilijk en kunnen zij korting ook écht gebruiken. Heb hier ook begrip voor, want hun argumenten zijn vaak legitiem.  Jos Burgers leert u in dit programma ook hoe deze korting-vragen countert, niet alleen in uw belang maar vooral in het belang van de klant.

UW KLANTEN ZIJN UW MARGE

Alleen uw klanten helpen u door deze crisis heen. Het snijden in kosten stopt immers ergens en verdere prijsverlagingen tasten uw rendement alleen maar aan. Het geven van korting helpt even, maar blijkt op termijn dodelijk voor een gezonde bedrijfsmarge. U heeft het even heel druk, maar maakt geen rendement. En dit is niet houdbaar.

DENK NIET TE SNEL … MIJN PRIJS IS TE HOOG

Als klanten zeggen dat u te duur bent, is dat ronduit vervelend. Maar het is pas een ramp als u dat zelf ook vindt. Daarom moet u zelf geloven dat uw prijs, de juiste prijs is. Denk nooit zelf dat u te duur bent, maar wees trots op uw eigen tarieven.

EN WAT ALS U GEEN PRIJSDRUK HEEFT?

Maar als u nooit prijsdruk kent, ben u vermoedelijk te goedkoop. U heeft het ongetwijfeld zeer druk en draait een mooi zakencijfer, maar maakt u ook rendement? Prijsdruk is immers geen last, maar een must. Ook vandaag …

WAT IS UW KORSTE WEG NAAR WINST?

Maar hoe kiest u uw eigen concurrenten? Hoe voorkomt u dat u de verkeerde klanten aantrekt? Wat is prijsdruk nu echt? Waarom moet u uw oorspronkelijke prijs intact houden? Wat is een faire prijs? Waarom heeft uw prijs niets te maken met uw kostprijs? Hoe tackelt u prijsbezwaren? Hoe speelt u met succes het onderhandelingsspel? Hoe koppelt u concessies aan tegenprestaties? Hoe verhoogt u uw gunfactor met behoud van marge? Waarom verliest u vertrouwen door korting te geven? Wat zijn de échte voordelen van een dure prijs? En de nadelen van goedkoop te zijn? Wanneer wordt goedkoop ‘duurkoop’?

Kortom, wat is uw kortste weg naar winst? Dit alles en veel meer leert u van Jos Burgers. Intussen woonden reeds meer dan 1.021 professionals deze unieke workshop bij!

Jos Burgers - Trainer IFBD
Door korting te geven, zeg je eigenlijk : 'Ik had je willen belazeren'. Er zijn vele manieren om aan de prijsdruk te ontsnappen. Wees daarom trots op de prijzen die je voor jouw producten en diensten vraagt.

Jos Burgers - Trainer IFBD

Drs. Jos Burgers is dé klantenexpert van de Benelux en één van de meest gevraagde managementsprekers. Hij startte zijn carrière in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg was hij ruim tien jaar hogeschooldocent. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid.

Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van bestsellers én het geven van presentaties, workshops en seminars. Met meer dan honderd presentaties per jaar is hij één der meest gewaardeerde trainers van de Benelux. Burgers houdt zijn publiek spiegels voor en laat mensen anders naar hun werk en dagelijkse praktijk kijken. Humor is hierbij een belangrijk wapen, maar de vele praktijkvoorbeelden maken zijn seminars en workshops direct bruikbaar.

Speciaal voor IFBD vertaalde hij zijn ‘Geef nooit Korting’ adviezen tot deze inspirerende middagtraining.  Intussen woonden reeds meer dan 1.021 professionals dit unieke programma bij.

Inclusief voor elke deelnemer!

Het boek ‘Geef Nooit Korting’ staat al 2.041 dagen in de top 100 van de best verkochte managementboeken in de Benelux en stond maandenlang op nummer 1.

Jos Burgers is de best verkopende managementauteur van de Benelux.  Met bestsellers als Relatiebeheer als Groeistrategie, No Budget Marketing, Geef nooit korting!, Klanten zijn eigenlijk nét mensen!, Hondenbrokken, Eén fan per dag en Gek op gaten. Hij schreef tot zevenmaal toe het bestverkochte managementboek van het jaar (2006, 2009, 2012, 2014, 2017, 2018 én 2020).  Zijn laatste boek Wacht niet op de wind, ga roeien stond ook direct in de top 3.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Geef nooit korting!’ van uw trainer Jos Burgers mee naar huis. 

Prima tips + leuke manier om eens anders naar bepaalde zaken te kijken.

John, CEO

Enthousiaste, aangename spreker, kan de aandacht erbij houden.

Marleen, Key Account Manager

Aangename spreker

Jan, Sales/Account Manager

Topper!

Nele, Manager

Top!

Jo, Managing director

Zeer interessant!

David, CEO
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

Anderen bekeken ook
Writers academy Leiding geven aan mensen die geen zin hebben Leiding geven aan mensen die geen zin hebben Lees meer lees meer Writers academy De chief happiness officer De chief happiness officer Lees meer lees meer Sales Upselling & cross-selling in B2B sales gesprekken Upselling & cross-selling in B2B sales gesprekken Lees meer lees meer Communicatie, presentatie & impact THEMABROCHURE communicatie THEMABROCHURE communicatie Lees meer lees meer
[Veld is niet meer gekoppeld!]