Het strategische marketing plan

Het strategische marketing plan

  • U leert hoe u groeit van idee naar cash door het opstellen van een bruikbaar, functioneel en rendabel Marketing Plan.
  • U leert de strategische, tactische en operationele bouwstenen van een goedgeschreven marketingplan.
  • U werkt aan uw eigen marketingplan zodat u direct resultaat haalt na dit programma.

VANDAAG EIST EEN MOEILIJKE MARKT EEN EXCELLENTE VOORBEREIDING

“Een goed product verkoopt zichzelf …“ Niets is minder waar. Een goed product is vandaag een noodzakelijke voorwaarde tot succes in een hyper competitieve markt. Uw concurrenten bieden vaak evenwaardige producten of diensten aan als uw bedrijf. Bovendien biedt de globale markt nieuwe opportuniteiten. Vandaar dat het opstellen van een professioneel marketing plan meer dan ooit aandacht verdient. Jan Jacobs leert u op één dag tijd hoe u voor uw bedrijf of business unit een bruikbaar, functioneel en rendabel marketing plan opstelt.

EEN MARKETING PLAN: MEER DAN EEN NOODZAKELIJK KWAAD …

Niemand zal vandaag de noodzaak van een marketing plan ontkennen. Maar hoe pakt u dit aan? Hoe analyseert u uw markt? Kent u uw klanten? Heeft u inzicht in het koopgedrag van uw afnemers? Hoe gaat u om met product portfolio analyses? Hoe segmenteert u uw markt en hoe vertaalt u dit naar uw marketing plan? En hoe lang is uw product leefbaar of anders gezegd: wat is de “product life cycle”? Als commerciële manager wordt u vandaag afgerekend op uw prestaties en resultaten. U heeft er dan ook alle belang bij uw acties, prognoses en commerciële inspanningen – met kennis van zaken – voor te bereiden en te onderzoeken zodat u niet voor onaangename verrassingen komt te staan.

STAPPENPLAN VOOR UW EIGEN MARKETING PLAN

Aan het einde van de cursus krijgt u, naast de uitgebreide documentatiemap, ook tientallen tips mee die u moeten helpen bij het nog beter schrijven van uw (strategisch) marketing plan.

WAT MAAKT DEZE DAG UNIEK?

Deze cursus is een must voor iedere (marketing) manager die de commerciële doelstellingen van zijn organisatie of unit moet vertalen naar een concreet marketing plan. U krijgt de diverse bouwstenen en verneemt de vele valkuilen waarmee u rekening dient te houden. De cursus is op die manier opgebouwd, dat u naast de noodzakelijke theoretische onderbouw van marketingconcepten en -instrumenten ook kunt genieten van de ruime praktijkervaring van onze docent.

Jan Jacobs - Trainer IFBD
Hoop maakt nooit deel uit van een marketing plan. Want een doel zonder plan is niet meer dan een wens.

Jan Jacobs - Trainer IFBD

Jan Jacobs is Managing Director bij Janus Consulting, met een expertise en ervaring in Product Management, Business Planning, Business Unit Management, Innovation en New Business Development. Hij combineert de unieke kennis en professionele ervaring van zowel het commerciële – als het managementluik. Na een drietal jaar voor Fiat Auto Belgio als Area Sales Manager, werd hij in 1990 Business Manager bij Tenneco Automotive, in 1991 European Product Manager bij Monroe Europe – Tenneco Automotive. In 1995 stapte Jan over naar Whirlpool Europe, eerst ook als European Product Manager, maar reeds een jaar later werd hij Brand Director binnen Whirlpool Europe. Van 2000 tot 2002 was hij Innovation and New Business Development Director, o.m. verantwoordelijk voor het opstellen, (her-) evalueren en bijsturen van de business modellen. Sinds 2002 is hij als marketing, innovatie en strategisch adviseur actief. Hij is uitstekend geplaatst om deze training te verzorgen.

Aangename docent, praktijkgericht!

Yves, Brand Manager
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

Anderen bekeken ook
Sales Customer performance metrics Customer performance metrics Lees meer lees meer Strategie & innovatie De businesscase als succesfactor voor projecten De businesscase als succesfactor voor projecten Lees meer lees meer Strategie & innovatie Strategic pricing Strategic pricing Lees meer lees meer Financieel management voor financiële professionals Waardebepaling van een onderneming Waardebepaling van een onderneming Lees meer lees meer
[Veld is niet meer gekoppeld!]