Klantgerichte en commerciële vaardigheden voor de medewerker binnendienst

Klantgerichte en commerciële vaardigheden voor de medewerker binnendienst

  • U leert hoe u de onmisbare schakel tussen klant en bedrijf wordt.
  • U leert klantgerichte vraag- en luistertechnieken perfect toe te passen.
  • U leert hoe u groeit van klantentevredenheid naar klantentrouw.

JIJ BENT EVEN WAARDEVOL ALS DE ACCOUNTMANAGER …

Als medewerker commerciële binnendienst ben je verantwoordelijk voor het initiële klantcontact. Je bent het eerste én directe aanspreekpunt van de klant en vervult hierin een adviserende en begeleidende rol. Hiernaast ondersteun je het accountteam. Voor deze cruciale functie zijn excellente communicatieve vaardigheden een absolute must. Bovendien is een proactieve houding gekoppeld aan commercieel inzicht essentieel. In deze training ontwikkel je deze vaardigheden. Je leert klantgericht handelen en ontwikkelt uitstekende commerciële vaardigheden. Kortom: deze workshop leert je in slechts 2 dagen alle noodzakelijke kennis en vaardigheden om succesvol te zijn binnen uw commerciële binnendienst.

MAAK JE PERSOONLIJK ACTIE- EN COMMUNICATIEPLAN OP

In deze boeiende training worden theorie en praktijk afgewisseld. Je gaat tijdens de training concreet aan de slag met diverse praktijksituaties. Alle oefeningen en cases vertrekken van uw praktijk als medewerker commerciële binnendienst. Zo leer je inkomende en uitgaande gesprekken klantgericht af te werken. Je leert up-selling én cross-selling technieken met succes toe te passen. Je leert wat je klant nu echt irriteert. Je leert niet alleen ja maar ook neen te zeggen tegen je klant. Je leert om te gaan met emotionele klanten, boze klanten, veeleisende klanten … Je leert begrip te tonen voor je klant en toch neen te zeggen. Je leert afspraken te maken en commerciële acties op te volgen. Kortom, je leert hoe je het maximale commerciële rendement haalt uit je opdracht als commerciële medewerker.

VAN KLANTENTEVREDENHEID NAAR KLANTENTROUW …

Wil je gemakkelijker en met meer vertrouwen nog meer resultaat uit je gesprekken met klanten en prospects halen? Wil jij jezelf verder ontwikkelen in je commerciële rol? Wil je meer resultaat halen uit het opvolgen van leads, mailings en offertes en leren van anderen? Wil je niet alleen tevreden klanten, maar ook trouwe klanten? Dan is dit programma op jouw lijf geschreven … Want als commerciële binnendienstmedewerker ben je pro-actief, zelfstandig en initiatiefrijk en altijd alert voor commerciële kansen.

Jan Van Eekelen - Trainer IFBD
Als medewerker binnendienst heb je – nog meer dan je accountmanagers – dagelijks contact met je klanten. Jij bent immers het eerste aanspreekpunt bij vragen, problemen of klachten.

Jan Van Eekelen - Trainer IFBD

Jan Van Eekelen is professioneel trainer en consultant sinds 2002. Hij was voordien 24 jaar werkzaam bij een internationale financiële groep, eerst als salesmanager, later als coach en trainer. Zo deed hij commerciële en communicatie ervaring op binnen verschillende doelgroepen en in gevarieerde markten, zowel in B2C als in B2B. Hij beheerst grondig de modellen rond interne en externe communicatie en adviesvaardigheden. Jan traint vanuit de praktijk en vanuit zijn rijke ervaring. Daarnaast heeft hij ervaring en expertise in het ontwikkelen van HR-programma’s en anderzijds in trainingen rond coaching, leidinggeven en gesprekstechnieken. Hij beschikt over een groot aantal referenties inzake training, advies en personal coaching. Hij is zonder meer de best geschikte trainer voor dit leerprogramma. Hij combineert een unieke kennis en ervaring van beïnvloeden, overtuigen en communicatie met een grondige kennis van het vak van de preventieadviseur.

Jan is een vakman en weet waarover hij spreekt. De combinatie van theorie en praktijk is perfect in balans, wat resulteert dat de theorie ook effectief bruikbaar wordt. Kortom een geslaagde opleiding.

Niels, Sales advisor

Jan is een fantastische docent waar ik aan de lippen bleef hangen. Ik neem de tips en tricks zeker mee!

Rani, Customer service

Super veel tips & tricks!

Isabel, Medewerker Commerciële Binnendienst

Leuke training!

Christof, Administratief Bediende

Leerrijke training, ik heb geen opmerkingen.

Kristina, Business Account Advisor

Zeer nuttige tips om mee te nemen in de praktijk.

Glenn, Customer Service

Duidelijke, bruikbare tips. Supergoed uitgelegd.

Joeri, Planner Productie
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

Anderen bekeken ook
Sales Afsluiten van verkoopgesprekken Afsluiten van verkoopgesprekken Lees meer lees meer Sales Resultaatgericht prospecteren Resultaatgericht prospecteren Lees meer lees meer Persoonlijke efficiëntie Productief vergaderen Productief vergaderen Lees meer lees meer Writers academy Wat als de klant nee zegt … Wat als de klant nee zegt … Lees meer lees meer
[Veld is niet meer gekoppeld!]