NIEUW

Telesales

Telesales

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

GEZOCHT: TELE-COMMUNICATOREN … 

Als verkoper hangt u, vaak meer dan u lief is, aan de telefoon. U beantwoordt complexe vragen van uw klant, u geeft een prospect advies na een website-lead, u volgt uw offertes op, u stelt nieuwe producten of diensten voor aan bestaande klanten of u wenst passieve klanten terug te activeren. En tussen dit alles door probeert u uw afspraken te “verkopen” aan prospecten of bestaande klanten. Want noch uzelf, noch uw klant, heeft steeds tijd voor een face-to-face contact.

MAAR WANNEER BELT U ZELF?

  • Een prospect of klant stelt een vraag online (e-form, chatbox, social media,…) of per mail. Of toont interesse door klikgedrag op mailings, uw website of andere platformen online: u neemt telefonisch contact op. 
  • Een (potentiële) klant vraagt eerstelijnsadvies en u laat die gelegenheid niet voorbij gaan voor een telefonisch verkoopgesprek.
  • U doet de follow up van een offerte om het order binnen te halen.
  • U volgt een verkoopactie op en neemt telefonisch contact op om uw voorstel te verkopen.
  • U belt bestaande klanten op in verband met hun bestelling om een meerverkoop te realiseren.
  • U biedt iets extra’s en/of nieuwe producten en/of diensten aan per telefoon. 
  • U wenst passieve klanten te re-activeren.
  • U wilt een afspraak “verkopen” aan een prospect of bestaande klant.
  • U belt om iemand uit te nodigen op een al dan niet betalend event, demo, …
  • … 

VERKOPEN DOET U NIET ALTIJD FACE-TO-FACE

Met de komst van social media, het verder digitaliseren van de sales functie en de internationalisering van uw business, is uw telefoon een steeds belangrijker werkinstrument om tijd te winnen en snel te reageren. Bovendien wijst recent onderzoek uit dat inkopers het grootste deel van hun goederen of diensten aankopen zonder het traditionele bezoek van de verkoper of accountmanager.  Want hoe duidelijk uw folder of cataloog ook is, hoe helder uw website is opgemaakt en hoe gebruiksvriendelijk uw digitaal verkoopplatform ook functioneert, de telefoon blijft een onmisbaar werkinstrument voor elke verkoper.  

VAN SCRIPT TOT RESULTAAT

In dit programma gaat u aan de slag. Aan de hand van zeer duidelijk welomschreven cases, leert u hoe u - van reactief naar proactief – uw telefoon als krachtig verkoopinstrument moet gebruiken: van voorbereiding, het opmaken van een belscript over het effectieve gesprek tot het weerleggen van allerhande bezwaren … U krijgt tientallen beproefde én creatieve technieken aangereikt waarmee u morgen aan de slag kunt. Bovendien krijgt u persoonlijke feedback die garant staat voor een professioneel telefonisch klanten- of prospectiegesprek.   

Kostprijs

€ 750 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info

IFBD
Onze website maakt gebruik van cookies. Het IFBD en uw privacy?
Klik hier