Telefonisch debiteurenbeheer

Telefonisch debiteurenbeheer

  • U leert assertief om te gaan met leugens, smoezen en excuses.
  • U leert uw ‘slechte’ betalers op de juiste manier aan te pakken.
  • U leert een constructief evenwicht te vinden tussen commerciële belangen (‘het is een goede klant’) en financiële belangen (‘een factuur is een factuur’).

DEBITEURENBEHEER: VANDAAG BELANGRIJKER DAN OOIT TEVOREN 

De overheid geeft de mogelijkheid om betalingen uit te stellen, maar bij ondernemingen zien we een omgekeerde beweging. Meer en meer leveranciers dringen aan op een strikte naleving van de betaalafspraken. Logisch ook, de mogelijkheden om met een deficit te werken zijn voor een onderneming veel beperkter dan voor de overheid. Daarom wilt uw onderneming de financiën zo goed mogelijk op orde houden. De hunt for cash is on …

ZORG DAT UW FACTUUR BOVEN OP DE STAPEL LIGT

Maar hoe vergroot u de kans dat uw facturen betaald geraken? Hoe zorgt u voor uw eigen financiële gezondheid? Hoe gaat u om met emoties? En wat met economisch zwaar getroffen klanten? En wat als uw onderneming zelf zwaar getroffen is? In deze  workshop bezorgt Marleen Michielsen, u tientallen direct bruikbare tips en technieken.  Zij bieden geen garantie, maar garanderen wel een professioneel (telefonisch) debiteurenbeheer.  Want in deze tijden wordt nog een extra inspanning gevraagd van zowel u als debiteurenbeheerder als van uw management. Heldere procedures en ondersteuning zijn een must.   

Deze training leert u een constructief evenwicht te vinden tussen enerzijds commerciële belangen (“een klant blijft een klant’) en financiële belangen (“een factuur blijft een factuur’).  

WAT IS VERANDERD IN UW ROL ALS DEBITEURENBEHEERDER?

Niet alleen uw organisatie heeft het nu moeilijker, maar ook uw klanten worstelen. Ze hebben het lastig, draaien niet op volle kracht of happen naar financiële adem. Maar ook de communicatie (intern en extern) verloopt stroever: medewerkers (inclusief financiële professionals) werken meer van thuis en prioriteiten worden herschikt. Dit heeft tot gevolg dat de betaalachterstand van facturen structureel is opgelopen. Maar hoe zorgt u ervoor dat uw factuur bovenop de stapel komt te liggen? Want ook u staat onder druk …

TELEFONISCH DEBITEURENBEHEER: EEN ABSOLUTE MUST 

Telefonisch incasseren blijft tot nader order het meest efficiënte incassomiddel. Deze training leert u hoe u uw communicatieve en onderhandelingsvaardigheden kunt optimaliseren, essentieel bij het telefonische incasseren. Niet-betalende klanten zijn echter niet steeds even gemakkelijk te benaderen. Sommige zijn zeer dominant, agressief of werken juist op uw emoties. Anderen steken zich weg, zijn nooit aanwezig of beweren niet de bevoegdheid te hebben om te betalen. Smoezen zijn alom aanwezig, uitvluchten en nieuwe leugens vaak té doorzichtig. Deze sessie leert u hoe u op een assertieve wijze omspringt met excuses, smoezen en leugens. U leert neen zeggen tegen vaak onterechte verwachtingen of eisen van uw wanbetalers.

EXTRA WERKSESSIE: SCHRIJVEN VAN RAPPELS MET IMPACT 

Klanten reageren vaak niet op schriftelijke rappels; dikwijls is dit onze eigen fout. Er bestaan belangrijke regels en eenvoudige tips die de efficiëntie van dit onmisbare onderdeel van uw incassoprocedure aanzienlijk kunnen verhogen. Tijdens deze korte opleiding krijgt u daar een inzicht in. Bovendien wordt de theorie in praktijk gebracht: wat zijn voor u de ideale rappels? 

U kan zich voor deze extra halve dag inschrijven via volgende link: SCHRIJVEN VAN RAPPELS

Marleen Miechielsen - Trainer IFBD
Speel niet langer bankier voor uw klanten en ga assertief om met de excuses, smoezen en leugens van uw wanbetalers.

Marleen Miechielsen - Trainer IFBD

Marleen Miechielsen was vele jaren (Senior) Manager Training bij Graydon Belgium. In mei 2015 heeft Marleen echter haar eigen trainings- en consultingbureau M.T.C. opgericht. Marleen is specialiste debiteurenbeheer zowel op nationaal als internationaal vlak en bovenal een gewaardeerd trainer. Marleen is licentiate in de Germaanse filologie, postgraduaat media- en informatiekunde, bedrijfseconomist en auteur van de boeken “Debiteurenbeheer”, “Debiteurenbeheer in de praktijk” en “Internationaal debiteurenbeheer”. Stuk voor stuk referenties binnen dit kennisdomein.

Zeer aangenaam, spontane interacties en zeer leerzaam.

Magaly, Eerste lijn medewerker debiteurenbeheer

Zeer goede en direct toepasbare opleiding!

Renske, Boekhouder

Heel bruikbare tips, heel boeiend gebracht, aangenaam persoon om naar te luisteren.

Kathleen, Junior Accountbeheerder

Goede opleiding en mooi gebracht. Heel nuttig!

Florence, Accounts Receivable

Ik heb zoveel bijgeleerd tijdens de opleiding. Mijn instelling bij aanvang van de opleiding was: ik kom voor tricks en tips, want we doen het al goed bij ons. Maar tijdens de opleiding heb ik geleerd dat "goed"nog zoveel meer kan betekenen ... er is constant ruimte om nog meer te groeien en verder te ontwikkelen. Dank u wel voor de interessante en leerrijke opleiding!

Maia, Dossierbeheerder debiteurenbeheer

Deze opleiding heeft mij meer zelfvertrouwen gegeven nu ik heb ondervonden dat we allemaal met dezelfde problemen kampen en ik niet alleen ben in mijn team, die het moeilijk heeft.

Yolande, Boekhouder

Hele leuke interactieve opleiding.

Domingas, Credit Controller

Heel interessante opleiding met veel bruikbare tips. Goed & heel duidelijk uitgelegd.

Kelly, Sales & Order Coordinator

Super, zin om het in de praktijk te testen.

Faika, Office Manager
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

Anderen bekeken ook
General management CSRD – Advanced CSRD – Advanced Lees meer lees meer Writers academy Tekst werkt Tekst werkt Lees meer lees meer Human Resources & Arbeidsrecht Emotioneel intelligent communiceren Emotioneel intelligent communiceren Lees meer lees meer Writers academy Framing Framing Lees meer lees meer
[Veld is niet meer gekoppeld!]