De koopknop - IFBD
De koopknop

De koopknop

  • U leert alle geheimen van het consumentenbrein.
  • U leert hoe en wanneer u op de juiste knop het brein van uw consument of klant duwt.
  • U leert tientallen tips en trucs om neuromarketing en consumer neuroscience toe te passen in uw dagelijkse job als marketeer.

IS UW KLANT EEN WILLOZE ZOMBIE?

“Het juiste product, voor de juiste mensen, op het juiste moment voor – bij voorkeur – de juiste prijs”: dit is het doel voor elke marketeer. Toch gaat in dit – ogenschijnlijk controleerbare – spel met vier variabelen, heel veel verkeerd. Want uw klant of consument reageert anders dan voorspeld of verwacht …

BRENG HET ONDERBEWUSTE VAN UW KLANT IN KAART

Pas onlangs weten we dat een vijfde variabele het koopproces absoluut overheerst: het onderbewuste van de consument. Het besef dat onze beslissingen in hoge mate worden gestuurd door onbewuste processen, plaatst uw vak als marketeer in een totaal ander daglicht. Begrijpen hoe de consument werkelijk denkt, hoe zijn brein reageert op uw marketinginspanningen en welke processen in het brein zijn consumptiegedrag determineren, is vandaag van cruciaal belang.

NEUROMARKETING: DE MISSING LINK VOOR MARKETEERS

Door in onze hersenen te kijken, zien neurowetenschappers voor welke producten we echt gevoelig zijn en welke reclame ons direct aanzet tot kopen. Neuromarketing is niet alleen hot, het onderzoek naar de werking van het consumentenbrein is veelbelovend: het juiste product voor de juiste mensen, op het juiste moment. Dit met lagere kosten, meer winst en een kleinere marketing-footprint als beloning. Neuromarketing leert u de “Koopknop” ontdekken bij uw consument en laat u zien wat uw klanten echt willen, wie ze vertrouwen, wat ze graag willen hebben en uiteindelijk gaan kopen.

VIND DE KOOPKNOP IN HET BREIN VAN UW KLANT

De ontdekking van de “Koopknop” onthult de geheimen van het consumentenbrein. Een zegen voor de consument, maar vooral voor het bedrijfsleven dat ondanks miljarden euro’s aan onderzoek per jaar, nog steeds 80% van alle productintroducties binnen de twee jaar ziet mislukken. Met wetenschappelijke, neurologische en psychologische onderzoeken als basis en voorbeelden uit eigen praktijk, leert u tijdens dit programma hoe we onbewust reageren op merken, producten, behoeften en belevingen. U leert hoe het traditionele marktonderzoek evolueert en hoe u zelf de “Koopknop” van uw klanten kunt beïnvloeden.

Martin de Munnik – Trainer IFBD
“De Koopknop” is mijn metafoor voor het hersenproces waarbij de nucleus accumbens een cruciale rol speelt. Dit zeer herkenbare gebiedje in de grote hersenen wordt verantwoordelijk geacht voor het activeren van emoties als verlangen, motivatie, passie en bevrediging. Emoties die cruciaal zijn bij iedere consumentenbeleving …

Martin de Munnik – Trainer IFBD

Sinds zijn allereerste dag in de reclame, is communicatiestrateeg Martin de Munnik geïnteresseerd in de werking van marketing in de hersenen. Samen met de vermaarde cognitief neuro-wetenschapper Professor doctor Victor Lamme, is Martin de Munnik oprichter en partner van Neurensics, door Unilever verkozen als een van de meest innovatieve marketing initiatieven ter wereld. In vier jaar tijd hebben Lamme en De Munnik de impact van meer dan 1.000 marketingstimuli in het brein bestudeerd door met MRI-scanners letterlijk in het consumentenbrein te kijken. Dat levert een spectaculair inzicht op in het onbewuste handelen van de consument.

Martin is dan ook een van de meest ervaren neuromarketeers in de wereld, geeft lezingen van Boston tot Moskou, geeft masterclasses op vooraanstaande business schools en heeft met zijn boek ‘De Koopknop’ de marketing- en reclamewereld wakker geschud met – zoals dat gaat met disruptieve inzichten – veel voor – maar ook tegenstanders. In een vermakelijke masterclass deelt Martin wetenschappelijke studies naar consumentengedrag, vertaalt die naar zijn inzichten uit de praktijk, geeft tips en trucs, do’s en don’ts. Zijn kennis en ervaring vastgelegd in zijn boek ‘De Koopknop’ legt een basis onder het nieuwe marketingdenken, waarin niet meer het product of de klant centraal staat, maar het beslissingscentrum in het brein.

Inclusief voor elke deelnemer!

Deze unieke workshop leert u niet alleen hoe het consumentenbrein werkt, maar vooral hoe u als verkoper en marketeer direct voordeel haalt uit de werking van ons onbewuste, dat voor ons beslist. “De Koopknop” is mijn metafoor voor het hersenproces waarbij de nucleus accumbens een cruciale rol speelt. Dit zeer herkenbare gebiedje in de grote hersenen wordt verantwoordelijk geacht voor het activeren van emoties als verlangen, motivatie, passie en bevrediging. Emoties die cruciaal zijn bij iedere consumentenbeleving …

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘De Koopknop’ van uw trainer Marin de Munnik mee naar huis. 

Leuk dat er tijdens de opleiding wordt ingespeeld op de verwachtingen van de verschillende deelnemer.

Joëlle, Promotiemanager
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Marketing B2B productlancering B2B productlancering Lees meer lees meer Writers academy Workshop voor de spitsuurvrouw Workshop voor de spitsuurvrouw Lees meer lees meer Writers academy De psychologie van overtuigen: ijs verkopen aan eskimo’s De psychologie van overtuigen: ijs verkopen aan eskimo’s Lees meer lees meer Sales Klantgerichte en commerciële vaardigheden voor de medewerker binnendienst Klantgerichte en commerciële vaardigheden voor de medewerker binnendienst Lees meer lees meer