
Employee Engagement
- Zorg voor betrokkenheid dankzij een duidelijke bedrijfsstrategie.
- Zorg voor betrokkenheid dankzij een positieve bedrijfscultuur.
- Zorg voor betrokkenheid dankzij heldere communicatie.
Employee engagement staat vandaag bij zowat alle bedrijven hoog op de agenda. De corona-crisis heeft immers het belang van geëngageerde medewerkers pijnlijk duidelijk gemaakt. Vele leidinggevenden en managers hebben mogen ondervinden dat het helemaal niet zo evident is om een sterk en geëngageerd team te bouwen, laat staan te (onder-)houden. Vooral als het even wat moeilijker gaat en verandering de enige constante is.
Volgens het onderzoeksbureau Gallup kost gebrek aan employee engagement onze bedrijven wereldwijd miljarden euro’s. Uit hun onderzoek blijkt dat minder dan 20 % van alle medewerkers (emotioneel) betrokken is bij hun job of werkgever. 80 % is dit niet. Meer zelfs, 17% van alle medewerkers geeft zelfs aan actief onbetrokken te zijn, met onverschilligheid of zelfs sabotage op de werkvloer tot gevolg. En dit is ronduit beangstigend …
Het verband tussen Employee Engagement en ondernemingsresultaten is één van de meest onderzochte maar ook één van de vaakst bewezen links. En hier spreken de studies elkaar NIET tegen: zowel uw klanten, uw medewerkers als uw organisatie (en haar resultaten) varen wel bij een stijgend employee engagement!
Een klein overzicht van de positieve effecten:
Om het engagement van al uw medewerkers op een hoog niveau te krijgen en ook te houden, is het noodzakelijk om structureel te werken op de 12 drivers voor Employee Engagement. Deze werden samengebracht in het “Employee Engagement Lab©”, opgedeeld in deze 3 hoofdzones:
Maar hoe meet u wat uw inspanningen rond Employee Engagement effectief opleveren? De eNPS (engagement Net Promotor Score) is hier de basis, maar tegelijk meten wij elke driver in het proces zodat u kunt sturen en indien nodig bijsturen. Zo garandeert u dat het engagement van alle medewerkers op een structurele manier blijft verhogen, wat uiteindelijk het lange termijn doel is.
Het ganse labo is op die manier samen te vatten in een heel eenvoudige formele voor Employee Engagement: EE = mC³.
Lucia Soetens is een enthousiaste strateeg & business leader met 20 jaar ervaring in verschillende sectoren. Ze begon haar carrière bij Unilever waar ze gedurende 11 jaar diverse marketing en sales-jobs bekleedde. Bij Coca-Cola was ze verantwoordelijk voor Coke light en meerdere internationale projecten. Vervolgens leidde ze het lekkerste merk van België, Côte d’Or, naar verschillende successen in de Benelux. In 2013 stapte Lucia over naar de retail sector als Marketing Director voor LolaLiza. Sinds 2016 is ze Managing Partner bij Business Markers. Lucia is ICF Certified Coach, licensed Insights® Practitioner en LEGO® SERIOUS PLAY® facilitator. Ze is lid van meerdere adviesraden en geeft regelmatig gastcolleges. Vandaag begeleidt Lucia bedrijven in de ontwikkeling van hun strategische, people, marketing & communicatie plannen, waarbij ze haar conceptueel strategisch talent combineert met een flinke dosis pragmatisme. Lucia heeft een warme en enthousiaste persoonlijkheid die u aanmoedigt om te denken in opties & oplossingen. Ze is een sterke communicator en geapprecieerde trainer. Ze coacht individuen, teams en organisaties in hun veranderingsproces, op weg naar een steeds beter resultaat. Verandering maakt steeds deel uit van haar projecten en opdrachten. Zij is dan ook het best geplaatst om dit programma voor u te verzorgen.
Duidelijk, leerrijk: een aanrader!
Anneleen, HR ManagerEen topopleiding die ik zeker verder zal gebruiken.
Stephanie, HR ManagerHet IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad. (6 minuten per test).
(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)
Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.
Voer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVoer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVul uw e-mailadres in en wij laten u weten wanneer er extra data beschikbaar komen.
Bedankt, u ontvangt nu automatisch een e-mail wanneer nieuwe data beschikbaar komen.
Sluiten