Geld verdienen met sociale media - IFBD
Geld verdienen met sociale media

Geld verdienen met sociale media

  • Leer hoe u op een relevante manier sociale media inzet.
  • Zet content in als onderdeel van uw bedrijfsstrategie.
  • Creëer impact met relevante acties/verhalen die meerwaarde bieden.

SOCIALE MEDIA OF SOCIALE MEDIA

Vergeet het woord sociale media. Sociale media draait niet om media, maar om social. Om het delen van verhalen. Om content. Om de juiste informatie binnen de juiste context. Niet alleen online, maar ook offline. Want wat u online zegt, moet u offline waarmaken. En vice-versa. Met als startpunt telkens het kernverhaal van uw bedrijf, merk of organisatie. In de workshop ‘Social media s#cks. Content rocks: Geld verdienen met sociale media’ draait het dan ook niet om Twitter, Facebook, YouTube en al die andere sociale platformen, maar vooral over hoe u die op een relevante manier kunt inzetten en gebruiken. Zodat u er nog geld mee kunt verdienen ook.

DELEN VAN CONTENT … DAAR DRAAIT HET ECHT OM

Internet draait om content. Sociale media om het delen van content. Informatie die mensen eenvoudig kunnen vinden en gebruiken en waarmee u hen helpt, een dienst verleent. En dat is belangrijk. Want mensen zoeken steeds vaker online naar informatie en toegevoegde waarde. Naar interessante verhalen die het waard zijn om te delen. Dat is dan ook de kracht van sociale media: dialoog, conversaties. Zorg er daarom voor dat u onderdeel wordt van die conversaties. Meer zelfs, dat u de conversatie bent. Dat begint met luisteren. Waar zitten uw klanten online en wat kunt u voor hen betekenen? Hoe kunt u hen helpen of op een andere manier hun leven makkelijker maken?

ZET CONTENT IN ALS ONDERDEEL VAN UW BEDRIJFSSTRATEGIE

Soms slibben sociale media en websites dicht door een voortdurende stroom aan nieuwe berichten; anderen zijn niet meer dan digitaal gepresenteerde bedrijfsinformatie. Beide varianten hebben op bezoekers hetzelfde effect: frustratie door een gebrek aan relevante informatie. Tijd voor een nieuwe discipline: content strategie. Content die een vooraf geformuleerd doel dient, die vragen van stakeholders beantwoordt, bijdraagt aan user experience, branding en marketingdoelen. Contentmarketing houdt de aandacht van uw doelgroep vast. Kortom, content die (strategische) bedrijfsdoelen dient. En vooral bij sociale media.

CASH IS KING MAAR CONTENT IS QUEEN …

Zorg voor verhalen. Zorg ervoor dat mensen over u praten. ‘Create acts, no ads.’ Dat is wat de docent Cor Hospes bedrijven probeert te verduidelijken. Niet alleen in zijn boeken en tijdens lezingen en workshops, maar ook met zijn content- en guerrillamarketing bureau Tsjee. Want consumenten geloven old-skool reclame niet langer, sterker, die irriteert hen meer en meer. U kunt uw doelgroep alleen nog met authentieke geloofwaardige acties bereiken en beroeren. Met relevante acties en verhalen die meerwaarde bieden. Dan pas ontsteekt u buzz. Dan pas creëert u impact. Zowel online als offline. En pas dan verdient u geld. Echt geld …

Cor Hospes - Trainer IFBD
Zorg voor verhalen. Zorg ervoor dat mensen over u praten. ‘Create acts, no ads.’

Cor Hospes - Trainer IFBD

Cor Hospes werkte ruim 20 jaar als zelfstandig journalist voor de belangrijkste kranten en (vak)tijdschriften in Nederland. In 2009 maakte hij de overstap naar marketingcommunicatie omdat hij merkte dat storytelling en merkrelevant denken binnen dat vak alsmaar belangrijker werden. En van verhalen vertellen plus merkrelevant denken in doelgroepen heeft Cor Hospes als voormalig zelfstandig journalist wel een beetje verstand. Net zoals het zoeken naar het antwoord op de meest essentiële vraag die elk merk zich zou moeten stellen: waarom doe je wat je doet. En laat hij dat antwoord met Tsjee ook nog eens goed kunnen vertalen naar betekenisvolle en relevante acties.

Cor Hospes wordt binnen de Benelux gezien als autoriteit op het gebied van guerrillamarketing. Hij is een veel gevraagd spreker op (internationale) congressen. Ook geeft hij veel in-company trainingen en workshops. Hij schreef meerdere boeken over online, sociale media en guerrillamarketing.

Inclusief voor elke deelnemer!

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Contentbijbel’ van uw trainer Cor Hospes mee naar huis. 

Wanneer u met uw klanten wilt communiceren kunt u met sociale media wel degelijk geld verdienen. Hoe u dat kunt doen, leest u in dit handige boek boordevol praktische tips en cases.

Sociale media hebben internet veranderd van een los eilandenrijk in een online ecosysteem waarin iedereen met iedereen communiceert. Blijf niet aan de zijlijn staan en neem deel aan alle discussies. Wijs met uw verhalen mensen online de weg naar uw voordeur, zodat ze online ook over u gaan praten.

Het is duidelijk dat de docent de materie goed beheerst en dat is aangenaam om naar te luisteren.

Eveline, Sales & Social Media
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Persoonlijke efficiëntie Waar haal je de energie vandaan? Waar haal je de energie vandaan? Lees meer lees meer Writers academy Slim interviewen Slim interviewen Lees meer lees meer Writers academy Onzichtbaar leiderschap Onzichtbaar leiderschap Lees meer lees meer Writers academy Aanspreken? Gewoon doen! Aanspreken? Gewoon doen! Lees meer lees meer