Guerrilla marketing - IFBD
Guerrilla marketing

Guerrilla marketing

  • U past de 10 strategieën van Guerrilla Marketing effectief toe.
  • U weet waarom Guerrilla Marketing deel moet uitmaken van uw communicatiemix.
  • U genereert met beperkte middelen, maximale impact.

Traditionele reclame laat consumenten koud. Als reclamemaker, marketeer of ondernemer heb je dan ook geen keuze. Alleen nog met verrassende onorthodoxe acties kan je je doelgroep bereiken en ervoor zorgen dat zij over jou of jouw product praten. Want wat heeft meer effect: een advertentie die je willens en wetens bij mensen door de strot wilt duwen, of een verhaal over een guerrilla actie die mensen uit zichzelf doorvertellen en daarbij ook nog eens een foto of filmpje van die actie bijsluiten.

CREATIEF, VERRASSEND, ORIGINEEL EN GENIAAL: ZO MOEILIJK IS HET TOCH NIET?

Guerrillamarketing stond in de jaren tachtig bekend als een soort poor man’s advertising. Soms verrassende euro-slimme marketingtrucjes voor starters en kleine bedrijven. Dat onverwachte werd jaren later opgepikt door reclamebureaus omdat ze jongeren niet meer via traditionele middelen konden bereiken. Aldus bleef guerrilla marketing een speels wapentje in de marketingperiferie, een sluiproute die enkel merken met hoge nood durfden in te slaan.

GUERRILLA MARKETING EEN NOODZAKELIJKE STRATEGIE IN UW COMMUNICATIEMIX

Vandaag zien bedrijven guerrilla marketing vooral als een kans. Guerrilla marketing is uitgegroeid van marge tot mainstream. Van noodgreep naar noodzaak. Van underground naar urgentie.

  • Omdat traditionele marketingtechnieken zijn uitgewerkt.
  • Omdat het medialandschap versnipperd is.
  • Omdat mensen reclame amper nog geloven.
  • Omdat marketing is verworden tot open conversaties.
  • Omdat guerrilla marketing een prima gangmaker is voor verhalen.
  • Omdat guerrilla acties zich via sociale media in sneltreinvaart kunnen verspreiden.
  • Omdat guerrilla marketing impact heeft.
  • Omdat guerrilla wint. En daarmee de nieuwe standaard wordt.
Cor Hospes - Trainer IFBD
Zorg voor verhalen. Zorg ervoor dat mensen over je gaan praten. Create acts, no ads …

Cor Hospes - Trainer IFBD

Zorg voor verhalen. Zorg ervoor dat mensen over je gaan praten. ‘Create acts, no ads.’ Dat is wat Cor Hospes bedrijven probeert te verduidelijken. Niet alleen in zijn boeken en tijdens lezingen en workshops, maar ook met zijn guerrilla bureau Tsjee. Want consumenten geloven old-skool reclame niet langer, sterker, die irriteert hen meer en meer. Je kunt je doelgroep alleen nog met authentieke geloofwaardige acties bereiken en beroeren. Met relevante acties die meerwaarde bieden en betekenisvol zijn. Dan pas ontsteek je buzz. Dan pas creëer je impact. Zowel online als offline.

Cor Hospes werkte ruim 20 jaar als zelfstandig journalist voor de belangrijkste kranten en (vak)tijdschriften in Nederland. In 2009 maakte hij de overstap naar marketingcommunicatie. Omdat hij merkte dat storytelling en merkrelevant denken binnen dat vak alsmaar belangrijker werden. En van verhalen vertellen plus merkrelevant denken in doelgroepen heeft Cor Hospes als voormalig zelfstandig journalist wel een beetje verstand. Net zoals het zoeken naar het antwoord op de meest essentiële vraag die elk merk zich zou moeten stellen: waarom doe je wat je doet. En laat hij dat antwoord met Tsjee en als Social Mediadokter ook nog eens goed kunnen vertalen naar betekenisvolle en relevante acties.

Cor Hospes wordt gezien als de Benelux autoriteit op het gebied van guerrillamarketing. Hij is een veel gevraagd spreker op (internationale) congressen. Ook geeft hij veel incompany trainingen en workshops. Hij schreef meerdere boeken over online en guerrilla marketing. In 2012 verscheen ‘De Guerrillamarketing Revolutie’ dat al vlak na het verschijnen werd getipt als marketingboek van het jaar.

Inclusief voor elke deelnemer!

10 STRATEGIEËN … U LEERT ZE TOEPASSEN

De workshop ‘RIP Marketing. Viva Guerrilla. Viva La Revoluciòn’ behandelt de tien strategieën van (guerrilla) marketing. Cor Hospes leert u alles over de voordelen, vooroordelen en voorwaarden van guerrilla marketing, en hoe de tien guerrilla marketingstrategieën te herkennen en toe te passen. Sterker, gegarandeerd gaat u met een idee naar huis want u werkt uw eigen actie uit. Een workshop vol inspirerende cases door een meer dan inspirerende en guerrilla-ervaren spreker.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘De guerrilla marketing revolutie’ van uw trainer Cor Hospes mee naar huis. 

Inspirerend!

Sylvie, Marketing & Communicatie

Spreker is inhoudelijk heel sterk!

Sofie, Product Manager

Heel aangename lesgever, heel enthousiast en bekwaam.

Fien, Sales & Marketing Specialist
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Writers academy Leiding geven aan verandering Leiding geven aan verandering Lees meer lees meer Persoonlijke efficiëntie Zo word je een productiviteitsNINJA Zo word je een productiviteitsNINJA Lees meer lees meer Writers academy Het perfecte project Het perfecte project Lees meer lees meer Writers academy Framing Framing Lees meer lees meer