Internationale marketing - IFBD
Internationale marketing

Internationale marketing

  • U leert hoe u een foolproof Global Marketing Plan opstelt.
  • U leert hoe u een professionele interne en externe analyse maakt van uw internationale expansie.
  • U leert alles over internationale segmentering, targeting en positionering van uw producten en klanten.

INTERNATIONALE MARKETING IS MEER DAN HET VERTALEN VAN UW WEBSITE

Landsgrenzen vervagen, wetgevingen harmoniseren en handelsbarrières verlagen of verdwijnen. Ook de verdere digitalisering van onze verkoopkanalen zorgt ervoor dat internationalisering vandaag gemakkelijker lijkt dan enkele jaren terug. Maar is dit wel zo? Is de wereld wel een ‘global village’? Spelen cultuur- en omgevingsfactoren vandaag nog een rol? Hoe anders moet u nieuwe markten benaderen? En wat is de impact op uw marketinginspanningen? Op uw merkenbeleid? Kortom: hoe geeft u een succesvol internationaal marketingplan vorm?

VERLENGSTUK VAN UW EIGEN MARKT … NOT!

Eén van de grootste fouten die bedrijven vandaag qua internationale marketing maken, is dat ze de wereld zien als een verlengstuk van de eigen markt. Internationaliseren lijkt dan ook eenvoudig: de site en brochures vertalen en enkele International Accountmanagers doen de rest van het werk. Alleen zorgt een gebrek aan kennis over de nieuwe markt(en), een onvoldoende voorbereiding of een slechte marktselectie of timing voor ondermaatse resultaten. Niet alleen verspilt u hierdoor kostbare ressources (mensen én middelen), maar ook uw reputatie en geloofwaardigheid – zowel intern als extern – krijgt een flinke knauw.

BELANG VAN EEN INTERNATIONAAL MARKETINGPLAN

De bedoeling van deze opleiding is om u in staat te stellen een strategisch internationaal marketingplan uit te werken voor de succesvolle internationalisering van uw producten of diensten. Naast onmisbaar inhoudelijk advies (geënt op de unieke praktijkervaring van uw trainer), gaat u vooral zelf aan de slag bij het inhoudelijk vormgeven van uw internationaal of zelfs global marketingplan.

Philippe Carron - Trainer IFBD
Is onze zakenwereld een ‘global village’? Of spelen cultuur- en omgevingsverschillen nog een bepalende rol in uw internationale expansie? En hoe kan u hiermee rekening houden bij het opstellen van uw internationaal marketing plan?

Philippe Carron - Trainer IFBD

Philippe Carron blikt terug op een unieke commerciële ervaring van intussen meer dan 30 jaar. Gestart in 1984 als accountmanager bij IBM, werd Philippe in 1991 Sales Director bij Compaq. Acht jaar later werd hij Managing Director Operations Continental Europe bij Vistorm Ltd, verantwoordelijk voor commerciële uitbouw van haar activiteiten in de Benelux, Frankrijk, Duitsland en de Nordic landen. In 2002 werd hij Channel Director bij Oracle om drie jaar later Managing Director te worden bij Vutek Europe. In 2007 stapte hij over naar Tele2-Versatel, als Director B2B Division. In 2009 richt hij zijn eigen advieskantoor Gandamo op en van 2010 tot 2012 was hij daarnaast nog verantwoordelijk voor de sales organisatie bij Transics. Vandaag is Philippe, naast strategisch consultant/trainer, ook docent Marketing aan de Artevelde University College.

Philippe slaagt erin de zeer operationele sales & marketing behoeften in te vullen met strategische kennis en inzichten. Zijn ruime internationale ervaring als sales manager én als managing director zorgen hier voor de absolute meerwaarde van Philippe als trainer.

Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Strategie & innovatie Change & project management Change & project management Lees meer lees meer Strategie & innovatie Masterclass Omdenken Masterclass Omdenken Lees meer lees meer Strategie & innovatie Strategie = Executie Strategie = Executie Lees meer lees meer Strategie & innovatie Toolboxtraining forecasting Toolboxtraining forecasting Lees meer lees meer