Lead generation - IFBD
Lead generation

Lead generation

  • U leert hoe u uw klant van morgen lokaliseert en identificeert.
  • U leert een kwalitatief (en geen kwantitatief) Lead Generation actieplan op te stellen.
  • U leert hoe u Lead Generation processen verankert binnen uw commerciële organisatie.

LEAD GENERATION: HET FUNDAMENT VAN UW COMMERCIEEL SUCCES

Lead generation of vinden van nieuwe prospecten, markten of segmenten is één van de meest complexe en strategische opdrachten van elke marketing en sales organisatie. Deze fase in het verkoopproces is immers bepalend voor de verdere (commerciële) toekomst van de organisatie. Toch zien wij dat nog te weinig verkooporganisaties hier bij stil staan. En zij die het toch doen, bekijken lead generation als een éénmalige activiteit, terwijl dit net een continu proces moet zijn, geïntegreerd in de ganse organisatie. Niet alleen marketing is hier verantwoordelijk voor, maar zeker ook sales en service samen met elke afdeling die doorheen de customer journey in contact komt met de markt.

KWALITATIEVE LEADS GENEREREN

Tijdens deze unieke werksessie leert u wat een goede ‘lead’ is, waar u die vindt, wat het u mag kosten en wie hier verantwoordelijk is, hoe u die prioriteert … U krijgt bovendien een direct bruikbaar actieplan om leads te genereren, afhankelijk van de producten/services, de gebruikte kanalen en de marktsegmenten. Tot slot leert u hoe u dit proces kunt verankeren in de organisatie zodat lead generation een continu proces wordt dat bijgestuurd, geëvalueerd en verbeterd kan worden.

LOKALISEER UW KLANT VAN MORGEN

Lead Generation lokaliseert de klant van morgen die garant staat voor de groei van uw organisatie. Deze workshop leert u hoe u als marketing of sales manager kwalitatieve lead identificeert, genereert en realiseert.

Philippe Carron - Trainer IFBD
Lead Generation is de kernactiviteit van élke marketing en sales afdeling. Want die sales funnel moet gevoed worden en dit is jouw job…

Philippe Carron - Trainer IFBD

Philippe Carron blikt terug op een unieke commerciële ervaring van intussen meer dan 30 jaar. Gestart in 1984 als accountmanager bij IBM, werd Philippe in 1991 Sales Director bij Compaq. Acht jaar later werd hij Managing Director Operations Continental Europe bij Vistorm Ltd, verantwoordelijk voor commerciële uitbouw van haar activiteiten in de Benelux, Frankrijk, Duitsland en de Nordic landen. In 2002 werd hij Channel Director bij Oracle om drie jaar later Managing Director te worden bij Vutek Europe. In 2007 stapte hij over naar Tele2-Versatel, als Director B2B Division. In 2009 richt hij zijn eigen advieskantoor Gandamo op en van 2010 tot 2012 was hij daarnaast nog verantwoordelijk voor de sales organisatie bij Transics. Vandaag is Philippe, naast strategisch consultant/trainer, ook docent Marketing aan de Artevelde University College.

Philippe slaagt erin de zeer operationele sales & marketing behoeften in te vullen met strategische kennis en inzichten. Zijn ruime internationale ervaring als sales manager én als managing director zorgen hier voor de absolute meerwaarde van Philippe als trainer.

Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Writers academy Guerrilla marketing Guerrilla marketing Lees meer lees meer Writers academy De 6 geheimen van het overtuigen volgens Cialdini De 6 geheimen van het overtuigen volgens Cialdini Lees meer lees meer Strategie & innovatie Internationale marketing Internationale marketing Lees meer lees meer Marketing B2B productlancering B2B productlancering Lees meer lees meer