Lichaamstaal & non-verbale communicatie doorheen het sales proces

Lichaamstaal & non-verbale communicatie doorheen het sales proces

  • Je leert hoe je met krachtige lichaamstaal je verkoopproces en -gesprekken effectiever en impactvoller maakt.
  • Je krijgt inzicht in het belang van de manier waarop je iets zegt: niet zozeer wat je zegt, maar vooral hoe je het zegt en welk gevoel je creëert bij de ander is belangrijk.
  • Je krijgt concrete tips en tricks over hoe je met je lichaamstaal connectie en vertrouwen creëert, hoe je een voorstel impactvol presenteert, hoe je ervoor zorgt dat die ander jou koopt, hoe je het in onderhandelingen kan inzetten, ook tijdens online gesprekken.

NON-VERBAAL COMMUNICEER JE ALTIJD … WILLENS NILLENS!

Zelfs als je denkt niet te communiceren, communiceer je! Communicatie gaat immers zoveel verder dan je boodschap, je verhaal of je powerpoints. Als verkoper heb je er alle belang bij je non-verbale communicatie en lichaamstaal op een positieve en impactvolle manier in te zetten. Bovendien beperkt je salesoverleg niet tot het luisteren naar je gesprekspartner, je moet ook kijken naar wie voor je zit.  Want uit het lezen of herkennen van zijn of haar lichaamstaal, krijg je meestal meer (en oprechtere) informatie dan uit wat hij of zij zegt.  Of net niet zegt …   

STRAAL VERTROUWEN EN OVERTUIGINGSKRACHT UIT

Hoe goed je salespitch, onderbouwd je sales presentatie, high end je product of dienst, … ook mogen zijn, klanten kopen niet van bedrijven maar wel van verkopers. Je klant koopt je, omdat hij of zij in je gelooft en je vertrouwt. Daarom moet je lichaamstaal één op één de afspiegeling van je boodschap zijn.  Want pas dan creër je connectie en ziet je klant je als een betrouwbare partner.

LEES JE KLANT,  OOK ALS HIJ LIEGT 

Hoe vaak zegt een klant ja, maar bedoelt hij neen. Misschien is de klant gewoon beleefd, wil hij geen deuren sluiten of je net onder druk zetten.  Maar hoe lees je de lichaamstaal van je klant? Hoe interpreteer je stiltes? Hoe herken je de non-verbale signalen aan de andere kant van de onderhandeltafel?   Hoe herken je positieve lichaamstaal?  Negatieve lichaamstaal?  En hoe kan jij hierop gepast reageren?  Zodat je toch gekocht wordt?  Of snel kan afsluiten?  

ONLINE LICHAAMSTAAL: OPTIMALISEER JE ONLINE UITSTRALING

Vele (commerciële) gesprekken vinden intussen ook online plaats.  Maar vergis je niet: net dan wordt non-verbale communicatie doorslaggevend.  Communiceren via een scherm is een stuk lastiger.  Want sommige non-verbale signalen worden onwaarneembaar, maar andere worden net uitvergroot.  Maar hoe optimaliseer je je online uitstraling?  Hoe overtuig je je gesprekspartner?  Hoe breng je emoties over?  Wat met je lichaamshouding? Je kijkrichting?  Je gezichtexpressies?   Want vergeet niet, visuele communicatie neemt online nog meer dan offline de bovenhand op wat je zegt.

WAT LEER JE TIJDENS DIT OEFENLABO?

Dit programma is geënt op jouw praktijk.  Dit betekent dat onze expert docente doorheen de verschillende stappen van het sales proces loodst – van prospectie over onderhandeling tot closing – en je leert hoe je telkens met je lichaamstaal je communicatie en boodschap versterkt.  

Zo leer je … 

  • hoe je dankzij lichaamstaal succesvoller wordt in je verkoopsgesprekken;
  • waarom lichaamstaal zo belangrijk is;
  • hoe lichaamstaal werkt, bij jezelf en bij de ander;
  • hoe je reageert op lichaamstaal;
  • hoe je lichaamstaal bewust kan inzetten in je hele verkoopproces om ervoor te zorgen dat de ander jou koopt;
  • concrete tips & tricks om direct mee aan de slag te gaan.
Kelly Craeye - Trainer IFBD
Je kan niet niet-communiceren. Zowel jij als je klant verraden via lichaamstaal en non-verbale signalen wat jullie niet zeggen maar wel denken. Je gaat dan ook beter voorbereid dat gesprek met je klant aan. Ik leer je graag hoe je je eigen lichaamstaal optimaal kan inzetten, maar ook hoe je je klant kan lezen …

Kelly Craeye - Trainer IFBD

Kelly Craeye heeft meer dan 15 jaar werkervaring in bedrijven zoals Barry Callebaut en Unilever, voornamelijk in internationale verkoop, maar ook marketing, project management en inkoop. Ze heeft heel wat sales gesprekken gevoerd in verschillende landen zoals België, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Engeland. Daarna is ze zich gaan verdiepen in coaching, training en lichaamstaal. Ze is nu een ervaren trainer, consultant en coach bij European Institute for Sales in verkoop, onderhandeling en verbale en non verbale communicatie en trainde bedrijven in Nederland, België, Duitsland, Polen, Noorwegen, … De sleutel in elk van haar trainingen is: interactie, werken op de sterke punten van elk individu en de groep, het delen van ervaring, het geven van praktische tools voor verkoop en onderhandelingen die effectief gebruikt kunnen worden in het dagelijks leven.

Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

Anderen bekeken ook
Sales SLA – service level agreements SLA – service level agreements Lees meer lees meer Leiding geven aan mensen Stem & lichaamstaal als fundament voor authentiek leiderschap Stem & lichaamstaal als fundament voor authentiek leiderschap Lees meer lees meer Writers academy Slim interviewen Slim interviewen Lees meer lees meer Writers academy Onzichtbaar verhoren: verhoortechnieken voor professionals Onzichtbaar verhoren: verhoortechnieken voor professionals Lees meer lees meer
[Veld is niet meer gekoppeld!]