
Masterclass Assortiment & Merchandising
- Hoe bepaalt u zowel de omvang als de presentatie van uw assortiment?
- Hoe beslist de shopper, zowel online als fysiek?
- Hoe kunnen zowel retailer als leverancier de trafiek structureel verhogen?
In een steeds meer digitale wereld moeten retailers zich bezinnen over de manier waarop ze hun vierkante meters winkelruimte invullen én moeten leveranciers keuzes durven maken met betrekking tot hun assortiment en de presentatie ervan. Retail-innovatie beperkt zich echter niet tot het bedenken van een nieuwe winkelformule of een nieuwe verpakking… Innovatie moet shoppergedreven worden ! Zeker nu de customer journey minder rechtlijnig is geworden en naast de fysieke winkelpunt, online en mobiel steeds in belang toenemen.
Maar hoe bepaalt u welke producten ontbreken in uw assortiment? Hoe beslist u over de optimale frequentie voor promoties? Hoe verbetert de winkelbeleving? Hoe presenteert u uw producten? Primeert de omvang van het assortiment of de perceptie van de assortimentsvariëteit? Hoe kunt u de waarde van kleine aankopen verhogen? Is een kleiner assortiment steeds beter? Kortom, hoe stimuleert u trafiek !
In deze unieke workshop krijgt u onder meer antwoord op volgende vragen:
Deze workshop vertrekt van de behoeften, emoties en gedragingen van de shopper (fysiek én online) en integreert het assortiment en merchandise-denken. Vertrekkend vanuit gefundeerd onderzoek maar gestaafd met praktische oefeningen, tientallen voorbeelden uit retail en FMCG en fictieve maar transparante case studies, biedt Constant Berkhout u met dit programma een dieper en broodnodig inzicht in de wijze waarop shoppers informatie verwerken en beslissen in het (fysieke of online) winkelpunt. U leert de strategieën die retailers én leveranciers moeten hanteren om hun klanten tevreden te stellen en te behouden. Met dit programma kunnen zowel professionals uit de retail als leveranciers direct aan de slag met hun categorie-uitdagingen.
Constant Berkhout leidde in de afgelopen jaren zijn eigen advies kantoor Fusion Strategy & Retail op het gebied van retail strategie, data analytics en shopper marketing. Hiervoor werkte hij in diverse commerciële en strategische functies bij onder meer Ahold Delhaize (Research Manager), Kraft Foods (Category Manager & Accountmanager), P&G (Marketing & Business Transformation Professional) en PepsiCo (European Director Customer Marketing Insights). En dit in gans Europa.
Als gerenommeerd retail expert schreef hij diverse baanbrekende retail marketing boeken en publiceert hij regelmatig in vaktijdschriften. Constant Berkhout behaalde zijn Master of Science Cum Laude aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Sinds 2011 begeleidt uw trainer zowel Europese Retailers als leveranciers, bij het uittekenen van een shopper-gedreven strategie.
Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad. (6 minuten per test).
(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)
Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.
Voer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVoer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVul uw e-mailadres in en wij laten u weten wanneer er extra data beschikbaar komen.
Bedankt, u ontvangt nu automatisch een e-mail wanneer nieuwe data beschikbaar komen.
Sluiten