Presteren met processen - IFBD
Presteren met processen

Presteren met processen

  • U leert hoe u groeit van bureaucratie naar eigenaarschap.
  • U leert hoe u lean, kaizen en continu verbeteren toepast op uw processen.
  • U leert waarom en hoe u de klant centraal stelt in al uw processen.

DRUK OP DE DIENSTVERLENENDE SECTOR

De ontwikkeling van dienstverlenende organisaties gaat snel: minder managers, minder regels, ingrijpende digitalisering, druk op leiderschap, spanning tussen zelfstandigen en vaste medewerkers, productdifferentiatie, discussie over merk en identiteit, hoge druk om kosten te verlagen … De druk op de dienstensector is enorm.

MAATWERK IN DE DIENSTENSECTOR

Binnen de dienstensector is procesmanagement dan ook aan verandering toe. Want het gaat in de dienstverlening al lang niet meer om seriële, strakke en beheerst lopende processen. Het gaat erom medewerkers te faciliteren met een proces, real-time informatie te geven over de dienstverlening en procestools om de dienstverlening te verbeteren. De klant vraagt maatwerk en dat past niet binnen strakke proceskaders. Juist in deze ontwikkeling is een goed begrip van wat procesmanagement is en voor een organisatie kan betekenen, cruciaal.

PRESTEREN MET PROCESSEN

Presteren met processen is op het lijf geschreven van dienstverleners, van gezondheidszorg tot uitzendbranche, van overheid tot vervoersbedrijven. U wordt uitgenodigd om het managementconcept procesmanagement te verbinden met uw eigen business model. U kiest zelf welke elementen van het procesgericht werken voor uw organisatie toegevoegde waarde hebben.

LEIDERSCHAP STAAT CENTRAAL IN DE DIENSTENPROCESSEN

De techniek van procesmanagement wordt in elk hoofdstuk direct verbonden met leiderschap en cultuur. Het gaat immers niet alleen om de techniek, maar vooral over het faciliteren van leiding en medewerkers om betere prestaties te leveren. Het gaat om de combinatie van techniek, tools, leiderschap, gedrag en passie. De implementatie van procesmanagement wordt stap voor stap behandeld. Apart wordt daarbij steeds ingegaan op de rol van het managementteam en de directie. U treft vele praktijkvoorbeelden, tips en valkuilen aan, opgedaan tijdens de jarenlange ervaring van de auteur/trainer.

U KRIJGT ANTWOORD OP DE VOLGENDE VRAGEN:

> Waarom is procesmanagement in dienstverlenende organisaties anders dan in productiebedrijven?
> Wat kan procesmanagement voor mijn organisatie betekenen?
> Hoe brengt u medewerkers in beweging met procesmanagement?
> Hoe zet u de klant centraal in procesmanagement?

IN DIT SEMINAR LEERT U:

> Hoe u de begrippen van procesmanagement productief maakt voor een dienstverlenende organisatie;
> Hoe u processen identificeert om uw business te verbeteren;
> Hoe u procesmanagement aanwendt voor empowerment en zelfsturing;
> Hoe u procesindicatoren gebruikt om eigenaarschap te vergroten;
> De belangrijkste do’s en don’ts van procesmanagement in dienstverlenende organisaties.

Daan Dorr - Trainer IFBD
Procesmanagement pas je pas toe als je processen niet goed lopen. Maar in een bureaucratische omgeving is iedereen tevreden. Het doorlichten en verbeteren van primaire (en ondersteunende) processen is echter een must. Zeker in een dienstverlenende organisatie.

Daan Dorr - Trainer IFBD

Daan Dorr is actief op het gebied van procesmanagement, klantgericht organiseren, strategie en organisatieontwikkeling. Hij adviseerde zowel productiebedrijven, commerciële dienstverleners als maatschappelijke organisaties. Hij is praktisch gericht en schakelt in zijn advieswerk gemakkelijk tussen operationeel en strategisch niveau.

Vandaag is Daan werkzaam als interimmanager en organisatieadviseur. In zijn adviespraktijk werkt hij op dit moment vooral voor dienstverlenende bedrijven, gemeenten, zorginstellingen, … Daarnaast is hij actief als bestuurder in diverse organisaties.

Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Strategie & innovatie Business Case Calculation – investeringsanalyse & -selectie Business Case Calculation – investeringsanalyse & -selectie Lees meer lees meer Strategie & innovatie Toolboxtraining forecasting Toolboxtraining forecasting Lees meer lees meer Strategie & innovatie Lean administration – hoe groeien naar een paperless office Lean administration – hoe groeien naar een paperless office Lees meer lees meer Strategie & innovatie Financiële & Strategische Concurrentie Analyse Financiële & Strategische Concurrentie Analyse Lees meer lees meer