Telefonisch debiteurenbeheer in tijden van Corona - ONLINE WORKSHOP - IFBD
Telefonisch debiteurenbeheer in tijden van Corona – ONLINE WORKSHOP

Telefonisch debiteurenbeheer in tijden van Corona – ONLINE WORKSHOP

  • Optimaliseer uw communicatieve vaardigheden bij het telefonisch en schriftelijk incasseren in tijden van Corona.
  • Personaliseer uw debiteurengesprekken en onderhandel op maat.
  • Zoek een constructief evenwicht tussen commerciële, emotionele en financiële belangen!

DEBITEURENBEHEER: VANDAAG BELANGRIJKER DAN OOIT TEVOREN 

De overheid geeft de mogelijkheid om betalingen uit te stellen, maar bij ondernemingen zien we een omgekeerde beweging. Meer en meer leveranciers dringen aan op een strikte naleving van de betaalafspraken. Logisch ook, de mogelijkheden om met een deficit te werken zijn voor een onderneming veel beperkter dan voor de overheid. Daarom wilt uw onderneming de financiën zo goed mogelijk op orde houden.  The hunt for cash is on…

ZORG DAT UW FACTUUR BOVEN OP DE STAPEL LIGT

Maar hoe vergroot u de kans dat uw facturen betaald geraakt? Hoe zorgt u voor uw eigen financiële gezondheid? Hoe gaat u om met emoties? En wat met zwaar getroffen klanten? En wat als uw onderneming zelf zwaar getroffen is? En wat als ‘Corona’ wordt misbruikt? In deze online workshop bezorgt Marleen Michielsen, u tientallen direct bruikbare tips en technieken. Zij bieden geen garantie, maar garanderen wel een professioneel (telefonisch) debiteurenbeheer.  Want in deze tijden van Corona, wordt nog een extra inspanning gevraagd van zowel u als debiteurenbeheerder als van uw management. Heldere procedures en ondersteuning zijn een must.   

Deze online training leert u een constructief evenwicht te vinden tussen enerzijds commerciële belangen (“een klant blijft een klant’) en financiële belangen (“een factuur blijft een factuur’).  

WAT IS VERANDERD IN UW ROL ALS DEBITEURENBEHEERDER?

Niet alleen uw organisatie heeft het nu moeilijker, maar ook uw klanten worstelen.  Vele bedrijven hebben weken, zelfs maanden stilgelegen, met alle gevolgen vandien.  Ze hebben het lastig, draaien op halve kracht of happen nu naar financiële adem.  Maar ook de communicatie (intern en extern) verloopt stroever: medewerkers (inclusief financiële professionals) werken van thuis en prioriteiten worden herschikt.  Dit heeft tot gevolg dat de betaalachterstand van facturen structureel is opgelopen.  Maar hoe zorgt u ervoor dat uw factuur bovenop de stapel komt te liggen?  Want ook u staat onder druk…

TELEFONISCH DEBITEURENBEHEER: EEN ABSOLUTE MUST 

Telefonisch incasseren blijft tot nader order het meest efficiënte incassomiddel. Deze online training leert u hoe u uw communicatieve en onderhandelingsvaardigheden kunt optimaliseren, essentieel bij het telefonische incasseren in Corona tijden. Niet-betalende klanten zijn echter niet steeds even gemakkelijk te benaderen. Sommige zijn zeer dominant, agressief of werken juist op uw emoties. Anderen steken zich weg, zijn nooit aanwezig of beweren niet de bevoegdheid te hebben om te betalen. Smoezen zijn alom aanwezig, uitvluchten en nieuwe leugens vaak té doorzichtig. Deze online sessie leert u hoe u op een assertieve wijze omspringt met excuses, smoezen en leugens. U leert neen zeggen tegen vaak onterechte verwachtingen of eisen van uw wanbetalers.

WAAROM VERDIENT DEZE TRAINING ZICH DIRECT TERUG? 

  • U verhoogt de liquiditeit van uw onderneming.
  • U vindt een evenwicht tussen commerciële en financiële belangen.
  • U belt zelfverzekerd en vol vertrouwen met uw debiteuren.
  • U geeft structuur aan uw incassogesprekken.
  • U en niet uw klant leidt uw incassogesprekken.
  • U speelt niet langer gratis bankier voor uw klanten.
  • U verstuurt drastisch minder aangetekende brieven.
  • U doet minder beroep op incassobureaus, advocaten of gerechtelijke instanties; 
  • U verhoogt uw imago naar de klant; 
  • U behoudt het vertrouwen van zowel uw klant als van uw management.
Marleen Miechielsen - Trainer IFBD
Speel niet langer bankier voor uw klanten en ga assertief om met de excuses, smoezen en leugens van uw wanbetalers.

Marleen Miechielsen - Trainer IFBD

Marleen Miechielsen was vele jaren (Senior) Manager Training bij Graydon Belgium. In mei 2015 heeft Marleen echter haar eigen trainings- en consultingbureau M.T.C. opgericht. Marleen is specialiste debiteurenbeheer zowel op nationaal als internationaal vlak en bovenal een gewaardeerd trainer. Marleen is licentiate in de Germaanse filologie, postgraduaat media- en informatiekunde, bedrijfseconomist en auteur van de boeken “Debiteurenbeheer”, “Debiteurenbeheer in de praktijk” en “Internationaal debiteurenbeheer”. Stuk voor stuk referenties binnen dit kennisdomein.

Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Corona-proof leren bij het IFBD

Klik hier en vind alle maatregelen die we hebben genomen om onze trainingen op een veilige manier te laten verlopen.

Managen met tegenwind

Leren in deze complexe en onzekere tijden is een must. Daarom maakte het IFBD een unieke selectie uit haar totaalaanbod en bundelde deze in de brochure ‘Managen met Tegenwind’. Klik op de titel en download de brochure.

Binnen de acht fundamentele bouwstenen van een future proof manager en organisatie, selecteerden wij telkens vier essentiële én robuuste programma’s. Van strategie en leiderschap, over communicatie en finance, naar project management en HR tot sales en output …

Deze programma’s bezorgen u het noodzakelijke kompas en helpen u uw zeilen én die van uw team terug aan de wind te zetten.

 

 

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Communicatie, presentatie & impact To the point presenteren & rapporteren – ONLINE WORKSHOP To the point presenteren & rapporteren – ONLINE WORKSHOP Lees meer lees meer Financieel management voor financiële professionals IAS/IFRS in de praktijk IAS/IFRS in de praktijk Lees meer lees meer Excel voor business professionals Effectieve liquiditeitsprognoses met Excel Effectieve liquiditeitsprognoses met Excel Lees meer lees meer Excel voor business professionals Boordtabellen in Excel Boordtabellen in Excel Lees meer lees meer