Value Selling - IFBD
Value Selling

Value Selling

  • Ontdek de drivers, ambities, obstakels en prioriteiten van uw klant en vertaal deze in uw customer business case.
  • Vertaal uw unique value proposition tot een 1 page proposal, gebaseerd op oplossingen mét waarde voor uw klant.
  • Maximaliseer uw invloed door advies en niet door verkoop.

BLIJF VER WEG VAN DE PRIJSSPIRAAL

Door adviserend te verkopen creëert u echte meerwaarde voor uw klant. Immers, bij Value Selling kruipt u als account manager in de huid van uw klant. U wordt niet alleen zijn adviseur, maar lost bovendien ook zijn problemen op. Hierdoor gaat u niet alleen confronterende prijsonderhandelingen uit de weg, maar stelt u prijs onderschikt aan waarde. Makkelijk is anders, want elke professionele aankoper duwt u al te graag in die neerwaartse prijsspiraal.

VAN PRODUCT-PUSH NAAR SOLUTION-PULL

Voor uw klant gaat het niet langer over de aanschaf van een product, maar over de oplossing van zijn probleem. Niet langer product-push, maar solution-pull. Strikt gezien gaan account management en Value Selling hand in hand. Immers, als account manager bent u betrokken bij de strategische en operationele problemen van uw klant. En hier gaat deze training echt over.  

WEES DE EXPERT VOOR UW KLANT

Cruciaal in uw rol als adviserend consultant, is uw rol als expert. Hiertoe moet u luisteren naar de echte problemen van uw klant. Co-makership, maatwerk, joint-development, partnership, … zijn logische vervolgtrajecten van gefundeerd Value Selling.  Immers, u verkoopt niet langer een standaardproduct, maar een direct bruikbare oplossing. En hiertoe is uw expertise cruciaal.  

VERTAAL UW CUSTOMER BUSINESS CASE NAAR EEN 1 PAGE PROPOSAL

U komt niet langer met uw catalogus langs bij uw klant, maar stelt samen met hem zijn customer business case op. Wat zijn de echte noden? Welk traject werd al afgelegd? Welke kwantitatieve én kwalitatieve parameters neemt u mee in uw business case? Uw verkooptraject wordt meer en meer een project op zich, waar u samen met uw klant groeit naar de beste en enige oplossing.  

VERTROUWEN EN RELATIE ALS HOEKSTEEN VAN UW VERKOOPSPROJECT

Vertrouwen is cruciaal. U heeft immers informatie nodig om een oplossing te kunnen formuleren.  Informatie die een klant niet aan iedere verkoper zomaar meegeeft. Maar hoe bouwt u een dergelijke vertrouwensrelatie op? Hoe krijgt u inzicht in de processen én de pijnpunten van uw klant?  

VOOR WIE WERD DEZE TRAINING ONTWIKKELD

Deze training werd ontwikkeld voor de ervaren Sales Account Manager die op een strategische manier de Value Based relaties met (Key) klanten op lange termijn dient te versterken en zo groei, profit en marge wil garanderen naar de toekomst.  

Marc Van Autreve - Docent IFBD
Hoe meer u de waarde van uw product of dienst benadrukt, hoe minder belangrijk de prijs wordt. Daarom … stop selling, start helping !!!

Marc Van Autreve - Docent IFBD

Deze 2 daagse training staat onder de deskundige leiding van Marc Van Autreve. Marc heeft meer dan 20 jaar ervaring als sales & managementtrainer en coach. Expertise opgebouwd in de markt bij Krauthammer Int. en bij Mercuri International. Vandaag is hij reeds 10 jaar Managing Director van Business Mentors, waarbinnen Marc ondernemingen en individuen begeleidt en traint doorheen het integrale verkoopproces. Hiernaast was hij gastdocent aan de UA (Universiteit Antwerpen Management School) en de Katholieke Hogeschool Leuven. 

Als trainer is hij gedreven om managers en hun medewerkers tot betere resultaten te leiden. Hij werkte als trainer, coach en consultant doorheen diverse organisaties. Dit zowel in B2B, FMCG, Banking en High Tech in zowel België als gans Europa. Marc combineert een excellente didactische vaardigheid met een unieke ervaring als trainer en een grote kennis van de business-omgeving.

Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Corona-proof leren bij het IFBD

Klik hier en vind alle maatregelen die we hebben genomen om onze trainingen op een veilige manier te laten verlopen.

Managen met tegenwind

Leren in deze complexe en onzekere tijden is een must. Daarom maakte het IFBD een unieke selectie uit haar totaalaanbod en bundelde deze in de brochure ‘Managen met Tegenwind’. Klik op de titel en download de brochure.

Binnen de acht fundamentele bouwstenen van een future proof manager en organisatie, selecteerden wij telkens vier essentiële én robuuste programma’s. Van strategie en leiderschap, over communicatie en finance, naar project management en HR tot sales en output …

Deze programma’s bezorgen u het noodzakelijke kompas en helpen u uw zeilen én die van uw team terug aan de wind te zetten.

 

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Writers academy De dirty tricks van het onderhandelen De dirty tricks van het onderhandelen Lees meer lees meer Sales Verkopen aan top management Verkopen aan top management Lees meer lees meer Writers academy Eén fan per dag Eén fan per dag Lees meer lees meer Writers academy De 6 geheimen van het overtuigen volgens Cialdini De 6 geheimen van het overtuigen volgens Cialdini Lees meer lees meer