Aanspreken? Gewoon doen!

Aanspreken? Gewoon doen!

  • U leert als leidinggevende een aanspreekcultuur te creëren op de werkvloer.
  • U leert hoe u mensen aanspreekt en zelf aanspreekbaar wordt.
  • U leert waarom aanspreken geld opbrengt en medewerkers, collega’s en management écht gelukkig maakt.

AANSPREKEN OP AFSPRAKEN

We willen allemaal dat onze collega’s en medewerkers hun afspraken nakomen, dat we kort en krachtig vergaderen, dat er direct en helder gecommuniceerd wordt en dat iedereen eerlijk zegt wat hij vindt en doet wat hij zegt … Toch vult elke dag zich met excuses en uitvluchten, worden deadlines zelden gehaald en wordt op elke verdieping geroddeld en geklaagd.

We nemen aan dat een aanspreekcultuur creëren dé oplossing is en hopen dat al die anderen hun gedrag veranderen. Een ondernemingscultuur is echter de optelsom van ons gedrag. Als wij zelf niet in actie komen, verandert er niets en wordt dat gedrag waar we allemaal zo een hekel aan hebben op de werkvloer gewoon getolereerd.

MAAR WAAROM DOEN WIJ HET NIET?

We praten veel over aanspreken, maar we doen het vrijwel niet. Terwijl we allemaal vinden dat het nodig is om te leren, onze plannen en projecten te realiseren en de werksfeer goed te houden. Gytha Heins deed drie jaar onderzoek en legt in deze workshop op glasheldere en soms confronterende wijze uit hoe dat komt, met veel praktijkvoorbeelden. Bovenal leert ze jou hoe jij aanspreekt en aanspreekbaar bent op je werkplek.

AANSPREKEN IS LASTIG

Goed aanspreken is veel lastiger dan we altijd dachten. Nog een workshop “feedback geven” heeft geen enkele zin. Het zit niet in wat we doen, het zit in hoe we erover denken. Aanspreken gaat vooral over kleur bekennen en niet louter over kritiek geven. Het gaat over tolerantie én grenzen stellen, over aanspreken en aanspreekbaar zijn.

Door aanspreekbaar te zijn op jouw gedrag, laat je zien dat je rekening houdt met anderen. Door anderen vaker aan te spreken op hun gedrag, toon je dat je grenzen stelt aan wat voor jou acceptabel is. Niet alleen thuis of op de sportclub, maar ook op je werk.

AANSPREKEN BRENGT GELD OP EN MAAKT MEDEWERKERS GELUKKIG

Gytha Heins bezorgt je in deze workshop direct toepasbare oplossingen voor leidinggevenden, voor aansprekers maar ook voor aangesprokenen. Dat is essentieel, want als we elkaar vaker aanspreken kunnen we 28 % productiever zijn, 12,5 % meer omzet realiseren, 16 % meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15 en 11 % terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert bovendien ook veel geld op. Aanspreken? Gewoon doen!

Gytha Heins – Trainer IFBD
We worstelen er allemaal mee, op ieder niveau, want aanspreken druist volkomen in tegen onze natuur. Het is bijna onmenselijk om van mensen te verlangen dat zij elkaar vaker gaan aanspreken. Want iemand goed aanspreken op zijn gedrag is een (hele) kunst. En toch is iemand aanspreken het enige instrument dat we hebben om prestaties en gedrag in lijn te brengen met onze doelstellingen en verwachtingen.

Gytha Heins – Trainer IFBD

Gytha Heins is bedrijfskundige en oprichter van Be7 Organisatie- en Leiderschapsontwikkeling. Ze ontwerpt en faciliteert leiderschaps- en veranderprocessen voor profit- en non-profitorganisaties. Daarbij werkt zij onder andere samen met de Rotterdam School of Management. Daarnaast verzorgt zij lezingen en ontwerpt ze leerprocessen over aanspreken.

Gytha is een ervaren sparringpartner en (team)coach voor directie- en managementteams en maakt zaken graag ‘af’ met de medewerkers. Het gaat haar aan het hart dat organisaties zo veel energie kwijtraken aan ergernissen en (politiek) gedoe. Wat zou er gebeuren als we gewoon allemaal zeggen wat we werkelijk vinden en altijd doen wat we zeggen? Zouden we dan niet veel meer resultaat boeken, met veel meer plezier?

Inclusief voor elke deelnemer !

We praten veel over aanspreken, maar we doen het vrijwel niet. Terwijl we allemaal vinden dat het nodig is om te leren, onze zakelijke doelen te realiseren en de werksfeer goed te houden. Gytha Heins deed drie jaar onderzoek en legt in deze workshop op glasheldere en soms confronterende wijze uit hoe dit komt, met veel praktijkvoorbeelden.

Goed aanspreken is veel lastiger dan we altijd dachten. Nog een workshop ‘feedback geven’ heeft geen enkele zin. Het zit niet in wat we doen, het zit in hoe we er over denken. Aanspreken gaat niet alleen over kritiek geven, maar ook over kleur bekennen. Het gaat over tolerantie én grenzen stellen, over aanspreken én aanspreekbaar zijn.

In dit boek (en uiteraard ook tijdens de workshop)  vind je direct toepasbare oplossingen voor leiders van organisaties, voor aansprekers en voor aangesprokenen. Als we elkaar vaker aanspreken kunnen we 28 % productiever zijn, 12,5 % meer omzet realiseren, 16 % meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15 en 11 % terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert ook veel geld op.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Aanspreken?  Gewoon doen!’ van uw trainer Gytha Heins mee naar huis. 

Super opleiding en vooral bruikbaar. En positief gebracht! Aanspreken gaat toch een stuk verder dan alleen maar feedback geven ...

Lies, HR Business Partner

Ik wist niet hoe ik mensen moest aanspreken op ongepast gedrag, maar kreeg vandaag niet alleen een kader en bruikbare tips maar leerde die ook toe te passen. Dank je wel Gytha !

Filip, Warehouse Operations

Aanspreken van experten is misschien nog het moeilijkste. Ik kreeg echter bruikbare richtlijnen, tientallen tips en kan hier morgen mee aan de slag. Goede en bruikbare training.

Peter, Finance Manager
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

Anderen bekeken ook
General management 49+1 te vermijden arbeidsrechtelijke valkuilen voor de Operationele Manager 49+1 te vermijden arbeidsrechtelijke valkuilen voor de Operationele Manager Lees meer lees meer Leiding geven aan mensen Afspraak is afspraak – discipline op de werkvloer Afspraak is afspraak – discipline op de werkvloer Lees meer lees meer Leiding geven aan zichzelf Assertief op de werkvloer Assertief op de werkvloer Lees meer lees meer Writers academy Aanspreken? Gewoon doen! Aanspreken? Gewoon doen! Lees meer lees meer
[Veld is niet meer gekoppeld!]