NIEUW

De power van een contentplatform

De power van een contentplatform

Cor Hospes schreef met "De power van een contentplatform" een boek dat wel eens voor een revolutie in de marketingwereld kan zorgen. Als je deze wetten immers gaat naleven dan verbind je zomaar de werelden van makers, marketeers en klanten met elkaar (en dat werd eens tijd). Speciaal voor jou ontwikkelde hij deze workshop zodat je morgen je eigen contentplatform kan opstarten of uitbouwen.  

Datum & locatie van geplande sessie(s)

Programma

COMMUNICEER MET JE KLANT: VAN SOCIAL MEDIA NAAR CONTENTPLATFORM

De kreet van enkele jaren terug ‘wij moeten met ons allen op social media’ wordt stilaan vervangen door ‘wij moeten een eigen contentplatform hebben’. Want marketeers beseffen dat niet het aantal volgers telt, maar wel de kwaliteit van én de interactie met die volgers. En intussen blijft je gigantische budgetten aan Facebook, LinkedIn en andere giganten spenderen om te ‘mogen’ communiceren met je eigen fans, klanten en prospecten. Dus waarom zou je verder blijven bouwen op de grond van een ander als je met een eigen contentplatform duurzaam kan connecteren met je échte doelgroep? Want het kan anders: efficiënter, gerichter en goedkoper.

NEEM DE ONLINE REGIE TERUG IN EIGEN HANDEN

Steeds meer bedrijven kiezen om zonder de social omweg direct met hun fans te communiceren. Ze weigeren nog langer afhankelijk te zijn van de traditionele social kanalen. Ze willen terug naar het rechtstreekse contact met hun klant. Dan pas kunnen ze een echte connectie met hen maken. Een contentplatform is hierbij hét middel om uit te groeien tot een autoriteit binnen je niche, branche of industrie. Want op dit contentplatform komen al jouw verhalen samen. Het is de plek waar jij je publiek aan je bindt én ook verzilvert. Een betrouwbare bron met een redactionele opbouw, heldere formats en relevante rubrieken, rond een domein of rond die thema’s die jouw bedrijf of organisatie een herkenbaar gezicht geven. 

Maar hoe bouw je zo’n onderscheidend platform? Hoe vertaal jij je merk-DNA naar goede verhalen? Hoe zorg je voor abonnees en hoe kun je die te gelde maken? Je leert het in de cursus ‘De power van een contentplatform’.

BOUW UW EIGEN CONTENT-HUIS

Het bouwen aan een eigen content-huis garandeert dat je zelf online controle houdt en de regie terugkrijgt. Je bouwt aan volgers van je eigen merk en website. Start daarom je eigen platform in plaats van je afhankelijk te maken én te blijven van tech-reuzen. Mensen die jou rechtstreeks volgen, zijn mensen die echt om je merk geven. Dat zijn fans, en die zijn meer waard dan likes. Want tien nieuwe e-mailadressen met bewuste opt-in, zijn meer waard dan 10.000 volgers op sociale media. Fans kletsen graag over uw bedrijf, product of dienst, en keren graag bij je terug, ook om bij je te kopen. Bouw dus een eigen thuisbasis voor al je verhalen. In plaats van een of meerdere clubhuizen te bouwen op de grond van iemand anders. 

DE ZES STAPPEN VAN EEN SUCCESVOL CONTENTPLATFORM

In de cursus ‘De power van een contentplatform’ leer je in zes stappen hoe je zelf zo’n platform kan bouwen:

  1. Audience first: wie is je publiek? 
  2. Vind je STE: wat is jouw merk-DNA?
  3. Benoem je roem: claim een domein of aantal thema’s. Wat zijn jouw redactionele pijlers. 
  4. Kies je rubrieken: vertaal je domein of thema’s naar rubrieken in aansprekende formats, waarin immer als een Trojaans Paard je STE zit verstopt. 
  5. Publiek uitbouwen: op welke manieren en via welke kanalen kan je je verhalen aanbieden en verspreiden, en daarmee jouw publiek uitbouwen 
  6. Verbreed en verzilver: hoe kan je je content platform cross mediaal naar andere platformen uitbouwen en aldus je publiek verzilveren. 

Kostprijs

€ 795 excl. BTW

(Heeft u recht op subsidies?)

Indien u met meerdere collega's deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemend collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).

Contacteer ons via email of bel ons op 050 38 30 30

Contacteer ons voor meer info

IFBD
Onze website maakt gebruik van cookies. Het IFBD en uw privacy?
Klik hier