Uw werkveld is een VUCA werkveld geworden, waarin Volatiliteit, Onzekerheid, Complexiteit en Ambiguïteit overheerst. Verandering is de smaak van de dag, alle zekerheden zijn verdwenen, niets is nog eenvoudig en alles wordt vaag en dubbelzinnig. Dit alles maakt het voor u steeds lastiger om strategische plannen uit te voeren, mensen blijvend te motiveren en projecten tot een succes te maken.
Daarom ontwikkelt het Institute for Business Development reeds meer dan 20 jaar kennis en talent van mensen én organisaties. Wij vertalen nieuwe concepten in bruikbare opleidingen en begeleiden zo het veranderproces waar u als business professional elke dag mee geconfronteerd wordt.
En hoewel kennis en competenties misschien nog belangrijker zijn dan vroeger, moet u vandaag durven investeren in leiderschap. Daarom biedt het Institute for Business Development u een totaalpakket aan trainingen aan (zowel competentie- als talentgericht, taak- als groeigericht, functie- als rolgericht), die stuk voor stuk essentieel zijn om de VUCA wereld te overleven. In ons uitgebreide aanbod van trainingen staat creativiteit, co-creatie en innovatie steeds centraal.
Wij maken van u en uw medewerkers verkopers: niet alleen van uw producten en diensten, maar vooral verkopers van visie, motivatie en leiderschap.
Dirk Spillebeen – Programma Directeur
We zoeken een administratieve duizendpoot met een vlotte babbel (nl/fr) aan de telefoon. Je zorgt immers voor het eerstelijnscontact met onze klanten waarbij je hen alvast verder kan helpen met hun praktische vragen.
Hiernaast krijg je diverse administratieve taken ter ondersteuning van uw toekomstige collega’s. Zo kan Geert – onze Office Manager – best wat hulp gebruiken bij de interne administratie die het volledige klantentraject begeleidt, Herman – onze Marketing Manager – is maar wat blij met een extra kritische blik bij de actualisatie van onze database, en Charlotte – onze Training Officer – wordt gelukkig met 2 extra handen bij de praktische voorbereiding van onze trainingen. Bij al deze taken wordt verwacht dat je heel zelfstandig en nauwgezet te werk kan gaan.
Is deze veelzijdige job jou op het lijf geschreven? Aarzel niet ons te contacteren op het nr. 050 38 30 30 of via e-mail info@ifbd.be. We kijken er naar uit …
Sinds 1989 gepassioneerd door opleiding, startte ik in 1995 – samen met Anne – het IFBD op. Als Programma Directeur creëer en bewaak ik, steeds in overleg met onze adviesraad van experten, de programmatie van ons instituut. Samen zoeken wij nieuwe programma’s en excellente trainers.
contacteer mij : dirk@ifbd.be
Gestart in Sales & Recruitment, richtte ik in 1995 samen met Dirk het IFBD op. Met ons beiden bepalen wij intussen al meer dan 24 jaar de strategie, de marketing en de content van onze organisatie.
contacteer mij : anne@ifbd.be
Ik hou van papier en e-mail, vooral deze gestuurd door onze klanten en trainers. Als Office Manager verzorg ik het administratieve en financiële klantentraject, van inschrijving over factuur tot betalingsherinnering. Hiernaast worstel ik graag met de planning én de agenda’s van onze trainers.
contacteer mij : geert@ifbd.be
Als Marketing Manager leid ik het complexe communicatieproces van meer dan 500 trainingen per jaar in goede banen. Van old skool drukwerk tot new skool digitaal …
contacteer mij : herman@ifbd.be
Als training officer zorg ik ervoor dat u niet alleen een stoel heeft in de trainingszaal, maar dat u ook de juiste documentatie voor u liggen hebt. Want elke map, badge, syllabus, … gaat door mijn handen. En elk hotel wordt door mij bevestigd.
contacteer mij : charlotte@ifbd.be
Ik sta op locatie klaar met uw badge, naambordje, syllabus … en uiteraard een warme kop koffie en verse croissant. Graag begeleid ik u persoonlijk naar de juiste trainingsruimte.
contacteer mij : info@ifbd.be
Ik zorg voor een vlekkeloze ontvangst van onze klanten op locatie. Niet alleen bezorg ik u persoonlijk alle benodigde materiaal, maar ik maak u graag wegwijs in de hotels waar de leerprogramma’s van het IFBD plaatsvinden.
contacteer mij : info@ifbd.be
Ik ontvang en begeleid onze deelnemers én trainers van onze workshops. Heeft u vragen over het programma, de accommodatie of bent u allergisch aan schaaldieren … laat het mij weten en ik help je graag verder.
contacteer mij : info@ifbd.be
Ik heet u graag welkom op onze trainingslocaties en zorg ervoor dat u – samen met de trainer – zonder stress de training kunt aanvangen. Ik sta garant voor een perfect verloop van het registratieproces.
contacteer mij : info@ifbd.be
HOE MELDT U ZICH AAN?
U kan op diverse wijzen aanmelden voor onze programma’s:
Na ontvangst van uw inschrijving krijgt u een deelnamebevestiging en een factuur. Een tweetal weken voor de cursus ontvangt u een herinnering met alle praktische informatie en een routebeschrijving.
WANNEER IS UW INSCHRIJVING DEFINITIEF?
Van zodra u van ons een bevestiging van inschrijving krijgt, is uw reservatie definitief. Dit gebeurt uiterlijk één week na uw inschrijving.
FACTURATIE
U krijgt van ons automatisch een factuur toegestuurd die bij voorkeur betaald dient te worden voor aanvang van de training of conform de vervaldata op de factuur.
DEELNAMEKOSTEN
De bedragen vermeld op de folders en website zijn steeds exclusief BTW en exclusief overnachtingen, maar steeds inclusief koude/warme dranken en een uitgebreide lunch tijdens de cursusdag(en). U ontvangt bovendien een documentatiemap die u als naslagwerk kunt raadplegen. Voor diverse van onze programma’s krijgt u ook een boekenpakket, inbegrepen in de deelnameprijs.
MEERDERE DEELNEMERS AAN HET ZELFDE PROGRAMMA
Indien u met meerdere collega’s deelneemt aan dit programma ontvangt u extra korting. Los van de eventuele subsidiëring van de Vlaamse Overheid geeft het IFBD per extra deelnemende collega 5% extra korting op het totaalbedrag met een maximale korting van 20% (= 5 deelnemers of meer).
OVERNACHTINGEN
U kunt overnachten op de trainingslocatie. Zo vermijdt u stress en kunt u het geleerde in alle rust laten bezinken.
Om een kamer te boeken in dit hotel stuurt u een e-mail naar reservations@antwerpen.valk.com. Vermeld in deze mail dat u deelnemer bent van een IFBD-training. Vermeld eveneens uw naam, de titel van de training + de datum. Op deze wijze kan u genieten van een corporate tarief van €115/nacht. De gereserveerde overnachting kan nog kosteloos geannuleerd worden op dag van aankomst tot 18u. Telefonisch is het hotel bereikbaar op het nr. +32 3 217 48 23.
Klik op deze LINK om in het hotel Van Der Valk Gent een kamer te boeken met 10% korting. Telefonisch is het hotel bereikbaar op het nr. +32 9 396 55 55, of via e-mail: info@gent.valk.com.
ANNULEREN
We begrijpen dat andere prioriteiten kunnen optreden tussen uw inschrijving en de training. Wij zijn uiteraard steeds verheugd – kosteloos – een collega te verwelkomen in uw plaats.
Het is mogelijk dat wij een administratieve kost (€ 95 per cursusdag) in rekening brengen om uw deelname te verplaatsen of te annuleren, indien deze minder dan 2 weken voor de training plaatsvindt.
Het is ten allen tijde mogelijk dat wijzelf een opleiding dienen te annuleren wegens overmacht of onvoorziene omstandigheden. We nemen in dat geval persoonlijk contact met u op.
De opleidingen van het IFBD zijn erkend door de Vlaamse Overheid, door de Waalse Overheid en door diverse beroepsfederaties. Hierdoor kunt u tot 30 % financiële steun krijgen voor uw leerproject. Hieronder vindt u alle subsidiemogelijkheden en erkenningen van het IFBD.
Voor meer informatie over de KMO-portefeuille of andere subsidieregelingen, neemt u contact op met Geert Naessens, Office Manager IFBD (tlf: +32 50 38 30 30 – e-mail: geert@ifbd.be)
SUBSIDIES:
ERKENNINGEN:
OPLEIDINGSSUBSIDIES (detail)
KMO-PORTEFEUILLE
Wat?
Alle IFBD-trainingen zijn erkend voor de KMO-portefeuille. Hierdoor kunt u van de Vlaamse Overheid, afhankelijk van of u een kleine of middelgrote onderneming bent, 30%, respectievelijk 15% subsidie krijgen op de inschrijvingsprijs. Ook coaching trajecten, interne opleidingen, maatwerk, e-learning, permanente vorming, … komen in aanmerking voor een subsidie via de KMO-portefeuille. Bij inschrijving op één van onze opleidingen, bezorgen wij u – als KMO – meer info over de precieze modaliteiten en juiste bedragen en helpen we u graag verder met uw aanvraag.
Erkenningsnummer IFBD – DV.O105657
Wie?
De subsidie is voorzien voor KMO’s en vrije beroepen. Er moet voldaan worden aan volgende voorwaarden:
Hoe?
Op de officiële website( http://www.kmo-portefeuille.be) vindt u alle informatie. Maar bij de bevestiging van uw inschrijving, sturen wij u sowieso alle essentiële informatie mee.
VDAB-OPLEIDINGSCHEQUES
Wat?
U kunt opleidingscheques aanvragen voor maximaal € 250 per jaar. Maximum de helft van het cursusbedrag wordt gesubsidieerd, de andere helft betaalt u zelf. Enkel cursussen in open formule worden gesubsidieerd. Interne trainingen komen niet in aanmerking.
Wie?
Alle werknemers kunnen gebruik maken van de VDAB-opleidingscheques ten persoonlijke titel. U hebt recht op opleidingscheques van de Vlaamse overheid als u een werknemer of interim kracht bent en in Vlaanderen of het Brussels Gewest werkt, én de opleiding op eigen initiatief volgt.
Hoe?
U kan ze online bestellen of telefonisch op 0800 30 700 (elke werkdag van 8 tot 20 uur). U bestelt uw opleidingscheques best al vóór de opleiding of loopbaanbegeleiding van start gaat. Zo hoeft u het inschrijvingsgeld niet zelf voor te schieten. De opleidingscheques zijn 14 maanden geldig. De begin- en einddatum staan op de cheques vermeld. Is de opleiding of loopbaanbegeleiding al van start gegaan? Geen nood. U kan de cheques nog tot 2 maanden na de start ervan bestellen.
Officiële website: www.vdab.be/opleidingscheques
STEUN VAN HET BRUSSELS HOOFDSTEDELIJK GEWEST
Wat?
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest stelt een steun voor opleidingen voor. U kunt hierbij tot 50 % korting krijgen op het totaalbedrag van de training, met een minimum van € 500 per training en een maximum van € 5.000. U kan tot maximaal drie opleidingen per jaar laten subsidiëren. De steun wordt uitbetaald nadat u de opleiding integraal heeft betaald. U dient tevens een evaluatierapport en de bewijsstukken over te maken (facturen en betalingsbewijzen).
Wie?
Zelfstandigen en KMO’s gevestigd in één van de 19 Brusselse gemeenten kunnen voor het volgen van een opleiding subsidies aanvragen aan het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Hoe?
De aanvraag moet ingediend worden binnen de 30 kalenderdagen, te tellen van de startdatum van de opleiding. De aanvraag omvat:
Officiële website: http://www.premieskmo.be/-Een-opleiding-volgen-.html
VORMELEK
Wat?
U kunt via Vormelek een korting krijgen van € 15,5/uur en dit zowel voor open als interne leertrajecten.
Wie?
Deze kortingen gelden voor alle werknemers van bedrijven uit het PC 149.01
Hoe?
U neemt hiertoe rechtstreeks contact op met Vormelek.
Officiële website: www.vormelek-formelec.be
Liberform, Logis, Co-Valent, Constructiv, IGO, EPOS, EDUCAM, e.a.
Ook bij sector gebonden vormingsfondsen, beroepsfederaties, kennis- en opleidingscentra, … kunt u genieten van opleidingspremies. U kunt hier checken of u hiertoe in aanmerking komt.
ERKENNINGEN
IFBD werkt sinds 2016 samen met Te mana o te moana, en sponsort sindsdien haar zorgcentrum voor zeeschildpadden, het conserveringsprogramma op het Atol ‘Tetiaroa’ alsook de sensibiliseringscampagnes die de associatie in het lokale onderwijs doorvoert.
Een gedeelte van IFBD’s sponsorgelden gaat specifiek naar de ontwikkeling van opleidingscampagnes voor schoolkinderen. Anderzijds steunt IFBD ook de sensibiliseringscampagnes voor het behoud van zeeschildpadden én voor het belang van globale milieubescherming naar het grote publiek toe.
IFBD speelt een dubbele rol in dit verhaal. In eerste instantie verleent ze financiële steun, in tweede instantie staan oprichters Dirk en Anne borg voor 24/7 vrijwilligerswerk tijdens hun verblijven in Frans Polynesië. Concreet houdt dat in dat er meegeholpen wordt in de dagelijkse routine van het zorgcentrum (voederen, verzorgen, hokken schoonmaken…).
Een dikke dankjewel vanwege Te mana o te moana aan IFBD voor haar steun.
Gedurende de laatste 15 jaar zet Te mana o te moana zich in voor de bescherming van de zee, en specifiek van de zeeschildpad die in de Polynesische wateren leeft. Dit doet de associatie door middel van wetenschappelijk onderzoek, opleiding en bescherming.
De activiteiten van Te mana o te moana organiseren zich rond deze 3 hoofddomeinen.
In die 15 jaren werden reeds 90.000 kinderen opgeleid rond zorg dragen voor het milieu
Educatieve marinegebiedsproject uitgevoerd in 2019
Méér dan 40 educatieve projecten ontwikkeld in verschillende domeinen : zeeschildpadden, koraalriffen, zeezoogdieren, milieubescherming, afval, enz.
Méér dan 40 educatieve ondersteunende programma’s ontwikkeld waaronder het ontwerp en de realisatie van 10 bordspelen
– in Moorea
de verzorging van méér dan 500 zieke en/of gekwetste zeeschildpadden in het zorgcentrum
méér dan 10.000 bezoekers per jaar aan het zorgcentrum waar de gedreven medewerkers van Te mana o te moana borg staan voor een rondleiding met degelijke uiteenzetting betreffende het belang van milieubehoud
om en bij de 800 zeeschildpadden werden reeds geïdentificeerd en geregistreerd met behulp van de foto identificatiemethode
– in Tetiaroa
méér dan 11.300 km gesuperviseerd door de teams van Te mana o te moana
méér dan 3.740 sporen van aan land komende zeeschildpadden geïnventariseerd met een zekerheid van méér dan 120.000 gelegde eieren
80 zieke aan land gekomen zeeschildpadden werden overgebracht naar het zorgcentrum in Moorea
Implementatie van het eerste participerend netwerk in Frans Polynesië : Hei moana, de bewaarders van de oceaan rond de observatie en de data collectie van zeedieren
De coördinatie van het controleren van de riffen in Frans Polynesië
Het verzamelen van 40 ton afval tijdens de opruimdagen
Om en bij de 1.000 observaties van zeezoogdieren
Voor meer informatie rond Te mana o te moana neem een kijkje op de site : www.temanaotemoana.org
of contacteer Dr. Cécile GASPAR – Executive Director : cecile.temana@gmail.com
Naast het feit dat we al onze folders al jarenlang laten drukken op gerecycleerd papier en hier dus geen enkele bestaande boom voor dient te sneuvelen, hebben we beslist om mee in dit project te stappen. Heel concreet steunen en betalen we de aanplanting van enkele van de 2500 hectare door BOS+ aan te planten nieuwe bossen in Vlaanderen. Door deel te nemen aan één van onze opleidingen, steunt u dus impliciet de aanplant van meer bos in Vlaanderen en nog specifieker: het IFBD-bos!
We werken hiervoor samen met BOS+, een vlaamse milieuorganisatie die zich specifiek inzet voor bosbehoud, beter én meer bos in Vlaanderen, en bij uitbreiding in de hele wereld. Meer informatie over deze organisatie vindt u terug op bosplus.be.
Voer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVul uw e-mailadres in en wij laten u weten wanneer er extra data beschikbaar komen.
Bedankt, u ontvangt nu automatisch een e-mail wanneer nieuwe data beschikbaar komen.
Sluiten