Privacy Policy - IFBD
Header poster

Privacy Policy

UITMUNTENDE DOCENTEN

IFBD brengt autoriteiten bij u aan tafel

INSPIREREN, LEREN, DOEN

IFBD inspireert tot actie

GERICHT OP IMPACT

IFBD vergroot de output van u & uw team

Privacy Policy

Privacy Policy

UW PRIVACY, ONZE ZORG … (korte versie)

Wij houden van onze privacy en net daarom respecteren wij ook die van u. Toch bewaren wij sommige van uw gegevens conform de Belgische én Europese wetgeving. Deze data zijn steeds consulteerbaar en volledig beveiligd voor derden. En aan deze derden verkopen wij nooit uw data. Beloofd! De gegevens die wij bewaren beperken zich tot die data die wij nodig hebben om u bij deelname de bevestigingsmail en factuur toe te sturen en verder te communiceren rond de praktische organisatie van het door u gekozen programma. En uiteraard u onze nieuwe programma’s voor te stellen. Wij geloven immers in levenslang leren. Privégegevens (uw thuisadres, uw leeftijd, …) gebruiken wij niet en bewaren wij in geen geval. Wij weten m.a.w. niet hoe oud u bent, of u gehuwd bent en of u in een rijwoning of villa woont. 

Tot slot kunt zich steeds bij ons afmelden zodat u niet langer onze postmail of email ontvangt. Dit gebeurt niet door een machine, maar ons team van Training Officers volgt elke mail persoonlijk op. En heeft u alsnog vragen of opmerkingen, dan kunt u steeds Herman, onze Data Protection Officer, contacteren op het adres: dpo@ifbd.be. Hij helpt u graag verder.

Voor alle duidelijkheid, deze data slaan wij wél op in onze database:

  • Voornaam en familienaam: wij reserveren graag uw persoonlijke plaats in de trainingszaal en bezorgen u bij deelname steeds een badge en naambordje.
  • Geslacht: iedereen houdt ervan op de juiste manier te worden aangesproken.
  • Functie: onze trainers weten graag waar u écht van wakker ligt.
  • Firmanaam en adres: wij moeten nu eenmaal een factuurtje opsturen.
  • E-mail: soms moeten wij snel en helder kunnen reageren.
  • Telefoonnummer: en heel soms gaat bellen nog sneller dan mailen, zeker als het eens écht dringend is.
  • Professionele interessedomeinen: een financiële professional heeft nu eenmaal andere leerbehoeften dan een HR professional.
  • Historiek: zo zenden wij u niet telkens de training door die u vier jaar geleden al eens bijwoonde.

Voor de puristen (juristen en specialisten) onder ons, verduidelijken wij hieronder graag nog even de technische kant van onze privacy policy.

UW PRIVACY, ONZE ZORG … (lange versie)

INLEIDING

De bedrijfsstrategie van het IFBD focust zich op een correct evenwicht tussen het bestendigen van onze bedrijfsactiviteit en het respecteren van uw privacy. Naar aanleiding van de Europese privacyregels hebben we binnen het IFBD – in samenwerking met het advocatenkantoor Lydian – een interne audit van onze processen gehouden om zo tegemoet te komen aan de bepalingen van GDPR. Wij hebben dan ook – waar nodig – deze processen aangepast of bijgestuurd. Centraal blijft dat u ten allen tijde het recht heeft zelf te bepalen in hoeverre en op welke manier het IFBD met u communiceert.  

HOE COMMUNICEERT HET IFBD

Aan de hand van cursussen, workshops & trainingen biedt het IFBD u de kans om op de hoogte te blijven van de laatste tendensen en evoluties binnen uw eigen werkprocessen. Om deze sessies te kunnen organiseren is het uiteraard noodzakelijk om te kunnen communiceren over ons aanbod. We voeren deze acties zo doelgericht mogelijk uit. Hiertoe heeft het IFBD – in de loop van ondertussen meer dan 25 jaar – een database opgebouwd met klanten en prospecten. Deze data worden alleen gebruikt voor de bedrijfsvoering van het IFBD en wordt in geen enkel geval doorgegeven, uitgeleend of verkocht aan derden. 

We verspreiden onze communicatie:

  • analoog: een pakket van opleidingsprogramma’s wordt via de post verstuurd naar een specifieke doelgroep.
  • digitaal: een nieuwsbrief waarin een programma wordt voorgesteld, wordt verstuurd naar een specifieke doelgroep en via onze site (ifbd.be), partnersites (www.opleidingen.be, www.bedrijfsopleidingen.be, …) en sociale media stellen wij onze workshops voor.

INTERESSEDOMEINEN

Onze B2B database is dusdanig opgebouwd dat we enkel die gegevens bewaren die noodzakelijk zijn voor een optimale communicatie. De sleutel hiertoe zijn onze “interessedomeinen” die worden gespecifieerd per (potentiële) klant. Bij voorkeur worden deze door uzelf bepaald. Dit kan u aangeven via onze website. Bij gebrek hieraan trachten we deze zelf te bepalen op basis van uw functie, uw eerder getoonde interesse of uw deelname aan onze trainingen.

WAAR VINDT U INFORMATIE

Om alle vragen persoonlijk te kunnen behandelen (IFBD maakt geen gebruik van machinale of geautomatiseerde verwerking) hebben we een aantal procedures en database-aanpassingen uitgevoerd om optimaal tegemoet te kunnen komen aan uw wensen. We informeren u over onze werkwijze als volgt:

  • Informatie op onze website via de webpagina “privacy”.
  • Vermelding van link naar privacy-webpagina op onze marketingfolders, zowel op hardcopy als digitaal.
  • Link naar privacy-webpagina op onze digitale nieuwsbrief.
  • Link naar “unsubscribe-pagina” op onze digitale nieuwsbrief.
  • Een DPO Manager werd aangesteld en getraind. U kunt Herman Frencken steeds bereiken op dit adres: DPO@ifbd.be.   

Het IFBD engageert zich om al uw vragen omtrent uw recht op verzet, inzage of wissen van informatie, binnen de 24 uur te behandelen door één van haar medewerkers.

HOE PRIVACY PROOF IS ONZE DATABASE?

Binnen onze database zijn een aantal toepassingen uitgewerkt om onze wijze van communiceren te kunnen registreren per contact en/of bedrijf. Zo houden wij o.m. rekening met het volgende:

  • Communicatie al dan niet toegestaan via e-mail en/of postmail.
  • Periodiciteit van voor u gewenste e-mailcommunicatie: wekelijks of 2-wekelijks.
  • Informatie omtrent bedrijfspolicy van (potentiële) klant: we behouden informatie omtrent de wijze waarop het bedrijf – volgens eigen keuze – al dan niet mag worden aangeschreven.
  • Interessedomeinen: specificatie van doelgroep.

EXTRA BEVEILIGING VAN ONZE DATA

Hoewel de informatie die we van u bijhouden geen persoonlijke data bevat én bovendien vrij beperkt is, hebben we toch een aantal maatregelen genomen om onze database te beveiligen:

  • De toegang tot de database is beveiligd met een persoonlijk wachtwoord.
  • Servers en individuele pc’s zijn beschermd met top notch beveiligingssoftware (virus, anti-hack, fire walls, …).
  • Tussen het IFBD en haar medewerkers is een contract van vertrouwelijkheid afgesloten.
  • Elke database gebruiker is opgeleid in het correcte omgaan met uw data.
  • Binnen het IFBD is een “Data Protection Officer” aangeduid, die controle uitvoert op de handelingen binnen de database.
  • Wij communiceren alleen via beveiligde internetverbindingen (https + hangslotje).

COOKIES OP ONZE WEBSITE:

Onze website maakt gebruik van cookies om onze site voor u nog beter te maken. Zo verbeteren wij uw gebruikerservaring en maken wij onze advertenties en website nog relevanter voor u. 

Wat zijn Cookies?

Cookies zijn kleine tekstbestanden die uw voorkeuren tijdens het surfen onthouden en opslaan op uw pc/tablet of mobiele telefoon. Een cookie slaat dus geen naam, adres, leeftijd of andere persoonlijke gegevens op. Dit betekent dat de via cookies verzamelde data niet kan worden herleid tot een pc of persoon.

Het IFBD gebruikt drie soorten cookies:

  • Permanente cookies: deze cookies herkennen de bezoeker bij een nieuw bezoek aan onze website. Zo moet u niet telkens uw taalvoorkeur opnieuw kiezen of dit cookie-beleid accepteren.
  • Functionele cookies: deze cookies maken het functioneren van onze website gemakkelijker en aangenamer voor de bezoeker en onthouden bv. uw voorkeuren.
  • Cookies voor web statistieken: Door het surfgedrag van onze bezoekers te analyseren (best bezochte pagina’s, type browsers, pc versus mobiel …) kunnen wij onze website verder optimaliseren. IFBD maakt hiervoor gebruik van Google Analytics.

Hoe lang blijven cookies staan?

De meeste cookies van het IFBD verdwijnen zodra u uw browser sluit. De andere cookies kunt u steeds via uw browser verwijderen.

BEWARINGSTERMIJN

Wij bewaren uw gegevens niet langer dan u wenst en voor ons wettelijk verplicht is. Uiteraard moeten wij kunnen communiceren over de training die u bijwoont en moeten wij bij eventuele audits (vb QFor, Permanente Educatie, Cedeo-erkenning, …) of controles uw deelname kunnen bewijzen. Maar uzelf kunt elk moment beslissen om uitgeschreven te worden.

CONTACT

Bij eventuele vragen of onduidelijkheden kunt u steeds contact opnemen met Herman Frencken, onze DPO Manager. U kunt Herman bereiken via telefoon (+32 50 38 30 30) of via mail (dpo@ifbd.be).