Telefonisch debiteurenbeheer - IFBD
Telefonisch debiteurenbeheer

Telefonisch debiteurenbeheer

  • U leert assertief om te gaan met leugens, smoezen en excuses.
  • U leert u ‘slechte’ betalers op de juiste manier aan te pakken.
  • U leert een constructief evenwicht te vinden tussen commerciële belangen (‘het is een goede klant’) en financiële belangen (‘een factuur is een factuur’).

DEBITEURENBEHEER: NU BELANGRIJKER DAN OOIT TEVOREN

In deze turbulente tijden heeft u er alle belang bij uw facturen op een correcte en snelle manier te incasseren. Een professioneel debiteurenbeheer houdt immers de cashflow van uw organisatie gezond, zonder dat u hiertoe uw klanten nodeloos onder druk hoeft te zetten. Deze training leert u een constructief evenwicht te vinden tussen enerzijds commerciële belangen (“een klant blijft een klant’) en financiële belangen (“een factuur blijft een factuur’).

TELEFONISCH DEBITEURENBEHEER: EEN ABSOLUTE MUST

Telefonisch incasseren blijft tot nader order het meest efficiënte incassomiddel. Deze training leert u hoe u uw communicatieve en onderhandelingsvaardigheden kunt optimaliseren, essentieel bij het telefonische incasseren. Niet-betalende klanten zijn echter niet steeds even gemakkelijk te benaderen. Sommige zijn zeer dominant, agressief of werken juist op uw emoties. Anderen steken zich weg, zijn nooit aanwezig of beweren niet de bevoegdheid te hebben om te betalen. Smoezen zijn alom aanwezig, uitvluchten en nieuwe leugens vaak té doorzichtig. Deze training leert u hoe u op een assertieve wijze omspringt met excuses, smoezen en leugens. U leert neen zeggen tegen vaak onterechte verwachtingen of eisen van uw wanbetalers.

AANPAK VAN DEZE TRAINING

Dit is allesbehalve een theoretische training. Praktische tips, case studies en diverse reactie-oefeningen staan garant voor extra motivatie na de training. Bij deze opleiding wordt uitgegaan van de concrete situatie van iedere deelnemer. U kunt dan ook uw eigen ‘conflictklanten’ meebrengen naar de training en krijgt zo een direct bruikbaar stappenplan voor uw eigen incassobeheer. Om een optimale interactie te garanderen, beperken wij het aantal deelnemers.

WAAROM VERDIENT DEZE TRAINING ZICH DIRECT TERUG?

> U verhoogt de liquiditeit van uw onderneming;
> U vindt een evenwicht tussen commerciële en financiële belangen;
> U belt zelfverzekerd en vol vertrouwen met uw debiteuren;
> U geeft structuur aan uw incassogesprekken;
> U en niet uw klant leidt uw incassogesprekken;
> U speelt niet langer gratis bankier voor uw klanten;
> U verstuurt drastisch minder aangetekende brieven;
> U doet minder beroep op incassobureaus, advocaten of gerechtelijke instanties;
> U verhoogt uw imago naar de klant;
> U behoudt het vertrouwen van zowel uw klant als van uw management.

EXTRA WERKSESSIE: SCHRIJVEN VAN RAPPELBRIEVEN MET IMPACT

Klanten reageren vaak niet op rappelbrieven; dikwijls is dit onze eigen fout. Er bestaan belangrijke regels en eenvoudige tips die de efficiëntie van dit onmisbare onderdeel van uw incassoprocedure aanzienlijk kunnen verhogen. Tijdens deze korte opleiding krijgt u daar een inzicht in. Bovendien wordt de theorie in praktijk gebracht: wat zijn voor u de ideale rappelbrieven?

Marleen Miechielsen - Trainer IFBD
Speel niet langer bankier voor uw klanten en ga assertief om met de excuses, smoezen en leugens van uw wanbetalers.

Marleen Miechielsen - Trainer IFBD

Marleen Miechielsen was vele jaren (Senior) Manager Training bij Graydon Belgium. In mei 2015 heeft Marleen echter haar eigen trainings- en consultingbureau M.T.C. opgericht. Marleen is specialiste debiteurenbeheer zowel op nationaal als internationaal vlak en bovenal een gewaardeerd trainer. Marleen is licentiate in de Germaanse filologie, postgraduaat media- en informatiekunde, bedrijfseconomist en auteur van de boeken “Debiteurenbeheer”, “Debiteurenbeheer in de praktijk” en “Internationaal debiteurenbeheer”. Stuk voor stuk referenties binnen dit kennisdomein.

Zeer goede en direct toepasbare opleiding!

Renske, Boekhouder

Heel bruikbare tips, heel boeiend gebracht, aangenaam persoon om naar te luisteren.

Kathleen, Junior Accountbeheerder

Goede opleiding en mooi gebracht. Heel nuttig!

Florence, Accounts Receivable

Ik heb zoveel bijgeleerd tijdens de opleiding. Mijn instelling bij aanvang van de opleiding was: ik kom voor tricks en tips, want we doen het al goed bij ons. Maar tijdens de opleiding heb ik geleerd dat "goed"nog zoveel meer kan betekenen ... er is constant ruimte om nog meer te groeien en verder te ontwikkelen. Dank u wel voor de interessante en leerrijke opleiding!

Maia, Dossierbeheerder debiteurenbeheer
Please contact us for more information
Cost
Inschrijven Inscription * For every extra participant you will get a 5% discount on the total amount, with a maximum of 20% (= 5 participants or more).
Similar workshops