ZIET U NOG DE BOMEN IN UW KPI-BOS?
Ongetwijfeld wordt uw organisatie overspoeld met tal van financiële KPI’s. Current Ratio, Quick Ratio – Acid Test, Working Capital, Net Profit, Debt to Equity Ratio, Account Payable Turnover, Account Receivable Turnover, Return on Equity (ROE), Inventory Turnover, Net Profit Margin, EBIT, EDITDA, ROI, Economic Value Added (EVA), Total Shareholder Return, Revenue Growth Rate, Operating Profit Margin, Gross Profit Margin, Accounts Receivable Collection Period, Cash Flow Return on Investments (CFROI), Cost Income Ratio, Creditor days, Debtor days, Return on Assets, Cash Conversion Cycle, Working Capital Ratio, Capex – Opex to sales, Return on capital employed (ROCE) … zijn hier slechts enkele … En toch wordt verwacht dat u door dit KPI-bos nog de bomen ziet? Dat u de juiste KPI’s voor uw organisatie of afdeling kiest? Dat u deze KPI’s op een verstaanbare manier in uw organisatie kunt plaatsen én verkopen? En vooral … dat u de juiste beslissingen neemt op basis van de juiste sleutel indicatoren?
WAT LEERT U DEZE TRAINING: CASH KPI’S STAAN CENTRAAL
Deze opleiding leert u hoe u een organisatie, een bedrijf of business unit aanstuurt op basis van de meeste pertinente financiële KPI’s of sleutelindicatoren. U krijgt zo direct inzicht in de (financiële) impact van uw beslissingen en hoe u zelf een meetbare invloed kan hebben op de financiële sturing van een onderneming. U leert bovendien denken in cash en niet langer in winst. Daarom staat deze training extra stil bij de cash-KPI’s, relevant voor uw organisatie.
KPI’S ZIJN MEER DAN EEN FOTO MAAR DE BASIS VOOR UW FINANCIELE FORECAST
Financiële KPI’ s verstrekken cruciale informatie aan de organisatie over de organisatie. Met deze informatie kunt u de ontwikkeling van de onderneming als geheel volgen. Niet alleen in vergelijking met de prestaties van het verleden maar eveneens in vergelijking met de prestaties van concurrenten. Bovendien zijn deze KPI’s een onontbeerlijk management instrument om voorspellingen te genereren, door de resultaten te extrapoleren en een realistische forecast op te stellen. Het is daarenboven belangrijk om die indicatoren te selecteren die u op elke moment de mogelijkheid bieden om bij te sturen en een (financiële én operationele) planning te maken voor de toekomst.