Aanspreken? Gewoon doen! - IFBD
Aanspreken? Gewoon doen!

Aanspreken? Gewoon doen!

  • U leert als leidinggevende een aanspreekcultuur te creëren op de werkvoer.
  • U leert hoe u mensen aanspreekt en zelf aanspreekbaar wordt.
  • U leert waarom aanspreken geld opbrengt en medewerkers, collega’s en management écht gelukkig maakt.

AANSPREKEN OP AFSPRAKEN

We willen allemaal dat onze collega’s en medewerkers hun afspraken nakomen, dat we kort en krachtig vergaderen, dat er direct en helder gecommuniceerd wordt en dat iedereen eerlijk zegt wat hij vindt en doet wat hij zegt … En toch vult elke dag zich met excuses en uitvluchten, worden deadlines zelden gehaald en wordt op elke verdieping geroddeld en geklaagd …

We nemen aan dat het creëren van een aanspreekcultuur dé oplossing is en hopen dat al die anderen hun gedrag veranderen. Maar een ondernemingscultuur is de optelsom van ons gedrag. Als wij zelf niet in actie komen, verandert er niets en wordt dat gedrag waar we allemaal zo’n hekel aan hebben op de werkvloer gewoon getolereerd.

MAAR WAAROM DOEN WIJ HET NIET?

We praten veel over aanspreken, maar we doen het vrijwel niet. Terwijl we allemaal vinden dat het nodig is om te leren, onze plannen en projecten te realiseren en de werksfeer goed te houden. Gytha Heins deed drie jaar onderzoek en legt in deze workshop op glasheldere en soms confronterende wijze uit hoe dit komt, met veel praktijkvoorbeelden. Maar bovenal leert ze je hoe jij aanspreekt en aanspreekbaar bent op je werkplek.

AANSPREKEN IS LASTIG

Goed aanspreken is veel lastiger dan we altijd dachten. Nog een workshop “feedback geven” heeft geen enkele zin. Het zit niet in wat we doen, het zit in hoe we erover denken. Want aanspreken gaat niet alleen over kritiek geven, maar vooral over kleur bekennen. Het gaat over tolerantie én grenzen stellen, over aanspreken én aanspreekbaar zijn.

Door aanspreekbaar te zijn op jouw gedrag, laat je zien dat je rekening houdt met anderen. En door anderen vaker aan te spreken op hun gedrag, toon je dat je grenzen stelt aan wat voor jou acceptabel is. Niet alleen thuis of op de sportclub, maar ook op je werk.

AANSPREKEN BRENGT GELD OP EN MAAKT MEDEWERKERS GELUKKIG …

Gytha Heins bezorgt je in deze workshop direct toepasbare oplossingen voor leidinggevenden, voor aansprekers maar ook voor aangesprokenen. Essentieel, want als we elkaar vaker aanspreken kunnen we 28 % productiever zijn, 12,5 % meer omzet realiseren, 16 % meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15 en 11 % terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert bovendien ook veel geld op. Aanspreken? Gewoon doen!

Gytha Heins – Trainer IFBD
We worstelen er allemaal mee, op ieder niveau, want aanspreken druist volkomen in tegen onze natuur. Het is bijna onmenselijk om van mensen te verlangen dat zij elkaar vaker gaan aanspreken. Want iemand goed aanspreken op zijn gedrag is een (hele) kunst. En toch is iemand aanspreken het enige instrument dat we hebben om prestaties en gedrag in lijn te brengen met onze doelstellingen en verwachtingen.

Gytha Heins – Trainer IFBD

Gytha Heins is bedrijfskundige en oprichter van Be7 Organisatie- en Leiderschapsontwikkeling. Ze ontwerpt en faciliteert leiderschaps- en veranderprocessen voor profit- en non profitorganisaties. Daarbij werkt zij onder andere samen met de Rotterdam School of Management. Daarnaast verzorgt zij lezingen en ontwerpt ze leerprocessen over aanspreken.

Gytha is een ervaren sparringpartner en (team)coach voor directie- en managementteams en maakt zaken graag ‘af’ met de medewerkers. Het gaat haar aan het hart dat organisaties zo veel energie kwijtraken aan ergernissen en (politiek) gedoe. Want wat zou er gebeuren als we gewoon allemaal zeggen wat we werkelijk vinden en altijd doen wat we zeggen? Zouden we dan niet veel meer resultaat boeken, met veel meer plezier?

Inclusief voor elke deelnemer !

We praten veel over aanspreken, maar we doen het vrijwel niet. Terwijl we allemaal vinden dat het nodig is om te leren, onze zakelijke doelen te realiseren en de werksfeer goed te houden. Gytha Heins deed drie jaar onderzoek en legt in deze workshop op glasheldere en soms confronterende wijze uit hoe dit komt, met veel praktijkvoorbeelden.

Goed aanspreken is veel lastiger dan we altijd dachten. Nog een workshop ‘feedback geven’ heeft geen enkele zin. Het zit niet in wat we doen, het zit in hoe we er over denken. Aanspreken gaat niet alleen over kritiek geven, maar ook over kleur bekennen. Het gaat over tolerantie én grenzen stellen, over aanspreken én aanspreekbaar zijn.

In dit boek (en uiteraard ook tijdens de workshop)  vind je direct toepasbare oplossingen voor leiders van organisaties, voor aansprekers en voor aangesprokenen. Als we elkaar vaker aanspreken kunnen we 28 % productiever zijn, 12,5 % meer omzet realiseren, 16 % meer kosten besparen en het verloop en verzuim met respectievelijk 15 en 11 % terugdringen. Investeren in aanspreken leidt niet alleen tot een betere samenwerking, maar levert ook veel geld op.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Aanspreken?  Gewoon doen!’ van uw trainer Gytha Heins mee naar huis. 

Super opleiding en vooral bruikbaar. En positief gebracht! Aanspreken gaat toch een stuk verder dan alleen maar feedback geven ...

Lies, HR Business Partner

Ik wist niet hoe ik mensen moest aanspreken op ongepast gedrag, maar kreeg vandaag niet alleen een kader en bruikbare tips maar leerde die ook toe te passen. Dank je wel Gytha !

Filip, Warehouse Operations

Aanspreken van experten is misschien nog het moeilijkste. Ik kreeg echter bruikbare richtlijnen, tientallen tips en kan hier morgen mee aan de slag. Goede en bruikbare training.

Peter, Finance Manager
Neem voor meer informatie contact met ons op
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Human Resources & Arbeidsrecht 49+1 te vermijden arbeidsrechtelijke valkuilen voor de Operationele Manager 49+1 te vermijden arbeidsrechtelijke valkuilen voor de Operationele Manager Lees meer lees meer Writers academy Afspraak is afspraak – discipline op de werkvloer Afspraak is afspraak – discipline op de werkvloer Lees meer lees meer Leiding geven aan zichzelf Assertief op de werkvloer Assertief op de werkvloer Lees meer lees meer Writers academy Dienend leidinggeven: zacht voor mensen, hard voor resultaten Dienend leidinggeven: zacht voor mensen, hard voor resultaten Lees meer lees meer