Afspraak is afspraak - discipline op de werkvloer - IFBD
Afspraak is afspraak – discipline op de werkvloer

Afspraak is afspraak – discipline op de werkvloer

  • U leert waarom mensen niet altijd doen wat u hen zegt en vraagt.
  • U krijgt terug grip op uw mensen en discipline op de werkvloer door glasheldere communicatie.
  • U leert leugentjes, smoezen, uitvluchten en excuses te counteren en herkent & weerlegt weerstand.

AFSPRAAK IS AFSPRAAK … OF NIET?

Je hebt je best gedaan. Na een allerlaatste “is alles duidelijk” ben je overtuigd dat alles ook duidelijk is. Meer zelfs, glashelder. De doelstellingen zijn evident. De resultaten haalbaar. De taken verdeeld. De timing in onderling overleg vastgelegd. En dan loopt het mis. De afspraak die je met je medewerker(s) hebt gemaakt wordt – alweer – niet nagekomen.

EXCUSES, SMOEZEN, LEUGENS, VOORWENDSELS, UITVLUCHTEN EN DUIZEND MAAL SORRY!

En dan vraag je waarom … Het veelvoud aan smoezen en de creativiteit van de medewerker(s) blijft je verbazen. “Druk, druk, druk …”, “die grote klant heeft mij opgeëist”, “ik wou er net aan beginnen”, “ik kreeg niet alle details van Geert”, “het was toch complexer dan ik dacht”, … Ongetwijfeld, denk je bij jezelf, wachtend op het excuus van de gesloten slagboom of de lekke band …

WAAROM DOEN ZE NIET WAT JE ZEGT?

Waarom komen medewerkers of managers hun afspraken niet na? Waarom zijn woorden zoveel makkelijker dan daden? Waarom besteden sommigen meer tijd aan hun smoes dan aan hun opdracht? En hoe pak je dit aan? Met nog meer regels? Sancties? Repressie? Heel vaak zijn net die mensen die je positief wilt beïnvloeden en laten doen wat je vraagt, perfect in staat die nieuwe regels te omzeilen. Nieuwe regels zorgen voor nieuwe smoezen. Nieuwe sancties voor nieuwe excuses.

HOE KRIJG JE DISCIPLINE TUSSEN DE OREN? HOE KRIJG JE ZE ZOVER?

Op een verwarrend eenvoudige manier leer je van Jan van Setten hoe je discipline op de werkvloer krijgt en je mensen niet langer praten maar werken. Je leert niet alleen waarom mensen hun afspraken vergeten, negeren of ontwijken, maar vooral hoe je hen diezelfde afspraken leert nakomen. Foutloos en stipt. Want afspraak is afspraak!

Jan van Setten – Trainer IFBD
Alleen met glashelder management krijg je je medewerkers doorheen de verschillende fases van gedragsverandering. Graag leer ik je hoe je mensen op een natuurlijke wijze betrokken maakt. Hoe je weerstand herkent en weerlegt. Maar ook hoe je respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt.

Jan van Setten – Trainer IFBD

Jan L.C.M. van Setten MBA is mede-oprichter van de Business Innovation Group (BIG) Unlimited. Jan put uit een jarenlange ervaring als algemeen en commercieel manager in diverse grote organisaties. Zo was hij onder andere als general manager binnen multinational Alcoa verantwoordelijk voor de integratie van diverse overnames in een Europese Business Organisatie. Hiervoor had hij diverse operationele en commerciële functies bij o.a. Ernst & Young en Nestlé.

Hij is inmiddels een veelgevraagd spreker en managementcoach op de terreinen strategie, klantgerichtheid en organisatieverandering. Hij inspireerde vele 1000-en professionals en leidinggevenden via zijn unieke workshops met een hoog interactieniveau. Jan van Setten heeft een grote impact als trainer: hij combineert een confronterende stijl met humor en energie. Zijn programma ́s houden het midden tussen een talkshow, masterclass en adviescarrousel. Daardoor blijft u betrokken en geboeid tot het einde. Tot slot schreef Jan ook diverse managementboeken:‘De Klantenfluisteraar’ (stond maandenlangop 1) en ‘Hoe krijg ik zo zover’ (genomineerd als Beste Managementboek van het Jaar).

Inclusief voor elke deelnemer!

Gedragsverandering is een fragiel proces dat in een aantal natuurlijke fases verloopt. Houd daar rekening mee, want gaat u te snel, dan raakt u uw medewerkers kwijt – gaat u te langzaam, dan raken ze ontmoedigd. Van Setten leert u hoe u medewerkers met glashelder management door de verschillende fases heen krijgt. Hij beschrijft de processen en inzichten die nodig zijn om mensen op een natuurlijke wijze betrokken te maken. Hoe u weerstand herkent en weerlegt. Hoe u respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt. Op een verwarrend eenvoudige wijze, worden fundamentele inzichten met humor gekoppeld aan herkenbare praktijksituaties. Het inspireert je om het roer in eigen handen te nemen op een manier die gewaardeerd wordt door medewerkers, collega’s en klanten.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Hoe krijg ik ze zover?’ van uw trainer Jan van Setten mee naar huis. 

Zeer levendige cursus, het enthousiasme van de trainer werkt aanstekelijk!

Johan, HR Business Partner

Inspirerend!

Guy, District Manager

De beste en meest bruikbare opleiding ooit gevolgd! Ik kan deze zeker aanbevelen aan mijn collega's.

Bert, Regional Manager

De tijd vloog voorbij! Zaaaalige dag.

Saskia, Management Assistant
Neem voor meer informatie contact met ons op
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Writers academy De dirty tricks van het onderhandelen De dirty tricks van het onderhandelen Lees meer lees meer Persoonlijke efficiëntie Breinproductiviteit en stress Breinproductiviteit en stress Lees meer lees meer Strategie & innovatie Deep democracy Deep democracy Lees meer lees meer Writers academy Leiding geven aan verandering Leiding geven aan verandering Lees meer lees meer