Feedback geven & ontvangen - IFBD
Feedback geven & ontvangen

Feedback geven & ontvangen

  • U leert constructieve feedback te vertalen naar constructieve acties
  • U leert hoe u uw medewerkers motiveert, ontwikkelt en bijstuurt.
  • U leert goed gedrag of juiste attitudes vast te houden en te verbeteren gedrag en attitudes te veranderen.

FEEDBACK OP OUTPUT EN ATTITUDE

Een compliment geven lukt je wel, maar het heel concreet benoemen van wat je niet prettig vindt, is al een flink stuk lastiger. Maar als leidinggevende, coach of professional, moet je feedback geven op output of attitudes. En dat is niet steeds even gemakkelijk. Want de een durft het niet en de ander is ronduit bot. Toch is open communiceren onontbeerlijk voor het bereiken van (top)prestaties in organisaties.

STUUR HET GEDRAG VAN ANDEREN

Want met feedback stuur je het gedrag van anderen. Helaas wordt feedback maar al te vaak als onprettig of bedreigend ervaren of zelfs verward met kritiek. Dit terwijl feedback essentieel is in het groeiproces van jezelf en anderen. Maar hoe geef je nu constructieve feedback? Hoe ga je zelf om met feedback? Hoe geef je feedback op output? Op resultaten? Op attitudes?

GOED GEDRAG VASTHOUDEN, TE VERBETEREN GEDRAG VERANDEREN

Het doel is zeer duidelijk: goed gedrag vasthouden, te verbeteren gedrag veranderen om zo de motivatie en betrokkenheid te verhogen. Het constructief gebruiken van feedback is dan ook een cruciale vaardigheid voor elke coach, manager of leidinggevende. Immers, door middel van feedback wisselen coach en coachee, leidinggevende en medewerker, … informatie uit over elkaars gedrag en houding. Feedback voorkomt irritaties en conflicten, creëert begrip, versoepelt de samenwerking, vergroot het werkplezier en verbetert het functioneren.

VERWAR FEEDBACK NIET MET KRITIEK

Helaas voelen mensen zich vaak persoonlijk aangevallen en interpreteren de feedback als een teken van falen. Niets is echter minder waar … Feedback is de ultieme opportuniteit om te leren, te groeien en te verbeteren. De kunst bestaat erin om de constructieve feedback te vertalen naar constructieve acties. En dit is wat deze training jou leert. Feedback verbetert niet alleen de werkresultaten, maar evenzeer de werkrelaties en -sfeer. Met feedback leer je niet alleen de anderen beter kennen, maar ook jezelf. Bovendien stimuleert feedback continu het lerend vermogen. Maar hoe pak je dit aan? Hoe voer je een feedbackgesprek? Hoe vertaal je een gesprek naar concrete acties?

OP UW PRAKTIJK GEËNT: U VOERT UW FEEDBACKGESPREKKEN

Dit is allesbehalve een theoretische en conceptuele training. Aan de hand van direct bruikbare gesprekstechnieken leer je hoe je een constructief en opbouwend feedbackgesprek kunt voeren. Je leert hoe je omgaat met emoties maar evenzeer hoe je duidelijke afspraken maakt bij het afsluiten van een feedbackgesprek. Aan de hand van – deels door de trainer, deels door de deelnemers zelf – aangegeven cases oefen je feedbackgesprekken in.

Franky Van Hoecke – Trainer IFBD
Feedback is de ultieme opportuniteit om te leren, te groeien en te verbeteren. De kunst bestaat erin om de constructieve feedback te vertalen naar constructieve acties. En dit is wat ik je leer tijdens dit programma.

Franky Van Hoecke – Trainer IFBD

Franky Van Hoecke is zonder meer een expert op het gebied van leiderschap, communicatievaardigheden, onderhandelingstechnieken en teambuilding. Hij startte zijn carrière bij Volvo Cars Europe, waar hij kan terugblikken op een jarenlange ervaring als trainer en coach van zowel managementfuncties als uitvoerende medewerkers. Hij werkte daar tot voor kort als leerbegeleider. Zowel binnen de eigen organisatie, bij toeleveranciers als bij derden was hij verantwoordelijk voor organisatieontwikkeling, opleiding en coaching van medewerkers op het terrein van HRM.

Hij trainde intussen 1000-den operationele managers, leidinggevenden, teamleaders, shiftleaders,… in de basisbouwstenen van operationeel leiderschap. Hij is wars van methodologieën, maar stelt steeds de mens (zowel leidinggevende, individueel teamlid als integraal team) centraal. Zijn trainingen worden vooral gewaardeerd door de nononsense aanpak en de vele herkenbare voorbeelden, oefeningen en cases. Franky is sinds 2003 vaste trainer bij het IFBD, zowel voor open trainingen als voor interne leerprojecten.

Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Managen met tegenwind

Leren in deze complexe en onzekere tijden is een must. Daarom maakte het IFBD een unieke selectie uit haar totaalaanbod en bundelde deze in de brochure ‘Managen met Tegenwind’. Klik op de titel en download de brochure.

Binnen de acht fundamentele bouwstenen van een future proof manager en organisatie, selecteerden wij telkens vier essentiële én robuuste programma’s. Van strategie en leiderschap, over communicatie en finance, naar project management en HR tot sales en output …

Deze programma’s bezorgen u het noodzakelijke kompas en helpen u uw zeilen én die van uw team terug aan de wind te zetten.

 

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Writers academy Wendbaar leiderschap in de zorg Wendbaar leiderschap in de zorg Lees meer lees meer Leiding geven aan zichzelf Assertiviteit voor de leidinggevende Assertiviteit voor de leidinggevende Lees meer lees meer Human Resources & Arbeidsrecht Stress & burn-out preventie op de werkvloer Stress & burn-out preventie op de werkvloer Lees meer lees meer Communicatie, presentatie & impact Spreken als Obama Spreken als Obama Lees meer lees meer