Feedback geven & ontvangen - IFBD
Feedback geven & ontvangen

Feedback geven & ontvangen

  • U leert constructieve feedback te vertalen naar constructieve acties
  • U leert hoe u uw medewerkers motiveert, ontwikkelt en bijstuurt.
  • U leert goed gedrag of juiste attitudes vast te houden en te verbeteren gedrag en attitudes te veranderen.

FEEDBACK OP OUTPUT EN ATTITUDE

Een compliment geven lukt je wel, maar het heel concreet benoemen van wat je niet prettig vindt, is al een flink stuk lastiger. Maar als leidinggevende, coach of professional, moet je feedback geven op output of attitudes. En dat is niet steeds even gemakkelijk. Want de een durft het niet en de ander is ronduit bot. Toch is open communiceren onontbeerlijk voor het bereiken van (top)prestaties in organisaties.

STUUR HET GEDRAG VAN ANDEREN

Want met feedback stuur je het gedrag van anderen. Helaas wordt feedback maar al te vaak als onprettig of bedreigend ervaren of zelfs verward met kritiek. Dit terwijl feedback essentieel is in het groeiproces van jezelf en anderen. Maar hoe geef je nu constructieve feedback? Hoe ga je zelf om met feedback? Hoe geef je feedback op output? Op resultaten? Op attitudes?

GOED GEDRAG VASTHOUDEN, TE VERBETEREN GEDRAG VERANDEREN

Het doel is zeer duidelijk: goed gedrag vasthouden, te verbeteren gedrag veranderen om zo de motivatie en betrokkenheid te verhogen. Het constructief gebruiken van feedback is dan ook een cruciale vaardigheid voor elke coach, manager of leidinggevende. Immers, door middel van feedback wisselen coach en coachee, leidinggevende en medewerker, … informatie uit over elkaars gedrag en houding. Feedback voorkomt irritaties en conflicten, creëert begrip, versoepelt de samenwerking, vergroot het werkplezier en verbetert het functioneren.

VERWAR FEEDBACK NIET MET KRITIEK

Helaas voelen mensen zich vaak persoonlijk aangevallen en interpreteren de feedback als een teken van falen. Niets is echter minder waar … Feedback is de ultieme opportuniteit om te leren, te groeien en te verbeteren. De kunst bestaat erin om de constructieve feedback te vertalen naar constructieve acties. En dit is wat deze training jou leert. Feedback verbetert niet alleen de werkresultaten, maar evenzeer de werkrelaties en -sfeer. Met feedback leer je niet alleen de anderen beter kennen, maar ook jezelf. Bovendien stimuleert feedback continu het lerend vermogen. Maar hoe pak je dit aan? Hoe voer je een feedbackgesprek? Hoe vertaal je een gesprek naar concrete acties?

OP UW PRAKTIJK GEËNT: U VOERT UW FEEDBACKGESPREKKEN

Dit is allesbehalve een theoretische en conceptuele training. Aan de hand van direct bruikbare gesprekstechnieken leer je hoe je een constructief en opbouwend feedbackgesprek kunt voeren. Je leert hoe je omgaat met emoties maar evenzeer hoe je duidelijke afspraken maakt bij het afsluiten van een feedbackgesprek. Aan de hand van – deels door de trainer, deels door de deelnemers zelf – aangegeven cases oefen je feedbackgesprekken in.

Stijn Van Peteghem – Trainer IFBD
Feedback is de ultieme opportuniteit om te leren, te groeien en te verbeteren. De kunst bestaat erin om de constructieve feedback te vertalen naar constructieve acties. En dit is wat ik je leer tijdens dit programma.

Stijn Van Peteghem – Trainer IFBD

Stijn van Peteghem is een volbloedtrainer. Zijn expertise omvat onder meer communicatie- en gespreksvaardigheden, leiderschapsontwikkeling, mentorschap, change management, zelfsturende teams, continu verbeteren, learning and development, rekrutering & selectie, … Stijn trainde reeds vele duizenden professionals, waarbij hij zich – pragmatisch maar doordacht – steeds richt op de échte uitdaging van de organisatie, het team of de medewerker. Stijn startte zijn carrière bij Volvo Cars Gent als Learning coach na zijn studies als Arbeids- en Organisatiepsycholoog. Na een korte tussenstop als Personeelsverantwoordelijke bij de Vlaamse Gemeenschap, werd Stijn HR Advisor en later HR Business Partner bij THV – Group Thermote & Vanhalst. Na een tweetal jaar als Management Consultant actief te zijn geweest bij Stanwick Management Consultants, richtte hij in 2009 zijn eigen training- en coachingbureau Talentco op.

Echt een heel goede balans tussen theorie en praktijk. Flexibiliteit van de trainer was ook echt goed.

Benedicte, Site activation manager

Zeer aangename trainer met veel praktische tips & tricks, gebracht op een leuke manier. Ik ga deze zeker toepassen en neem dat mij in mijn persoonlijke groei.

Liesbeth, Manager learning & experience centre
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

Anderen bekeken ook
Communicatie, presentatie & impact Emotioneel intelligent communiceren Emotioneel intelligent communiceren Lees meer lees meer Human Resources & Arbeidsrecht Voeren van resultaatgerichte functioneringsgesprekken Voeren van resultaatgerichte functioneringsgesprekken Lees meer lees meer Human Resources & Arbeidsrecht Employee Engagement Employee Engagement Lees meer lees meer Writers academy De chief happiness officer De chief happiness officer Lees meer lees meer