Leiding geven aan mensen die geen zin hebben - IFBD
Leiding geven aan mensen die geen zin hebben

Leiding geven aan mensen die geen zin hebben

  • U leert hoe uw inspiratieloze en gedemotiveerde medewerkers terug inspireert en motiveert.
  • U leert de oorsprong van apathisch en onverschillig gedrag op de werkvloer.
  • U leert wat u met de écht rotte appels en kantoormeubilair aan moet vangen.

WAAR ZIT UW BEDRIJFSMEUBILAIR?

Op elk kantoor lopen ze rond: mensen die om 9 uur (of iets later) arriveren, om klokslag 5 uur naar huis gaan en in de tussenliggende tijd maar weinig presteren. Ze zetten zich minimaal in, zijn cynisch naar collega’s toe en moeilijk te benaderen voor u als manager. Al met al is hun gedrag een doorn in het oog van uw organisatie.

BREEKIJZER GEVRAAGD EN GEVONDEN

Hoe dringt u dóór tot deze mensen en zorgt u ervoor dat ze zich voortaan wél meer inzetten? Of – als het hen écht niet bevalt – hun conclusie trekken en een “betere” baan zoeken? Hoe het ook zij: deze medewerkers moeten een actievere houding aannemen. En daarvoor heeft ú als manager de sleutel in handen.

WAT MET GEDEMOTIVEERDE ACHTERBLIJVERS?

Deze training is ook uitermate relevant voor organisaties die net doorheen een reorganisatie zijn gegaan en waarbij alle aandacht naar de vertrekkers is gegaan. Vele leidinggevenden vergeten dat het net de achterblijvers zijn die het verschil maken. Alleen moeten die hetzelfde werk met minder doen, verkeren zij in onzekerheid … ‘Overleef ik de volgende ontslagronde?’ Dit vertaalt zich telkens opnieuw in een cynische en soms apathische attitude.

WIE ZOEKT DIE VINDT … DE GEVOELIGE SNAAR

Ook ongeïnspireerde mensen hebben namelijk een gevoelige snaar en in dit seminar leert u die voortaan trefzeker te raken! Workshopleider Jan van Setten laat u zien …
> waar passief, apathisch en cynisch gedrag vandaan komt;
> hoe het kan dat collega’s zich daarbij neerleggen (of zelfs aansluiten);
> op welke 5 manieren u deze cirkel doorbreekt;
> hoe u medewerkers confronteert en ‘vastpint’ op nieuw gedrag;
> wat u doet met afschuif- en ‘ja maar’-bewegingen.

Jan van Setten - Trainer IFBD
Op een verwarrend eenvoudige manier leer ik je tot de ander door te dringen en zijn of haar gevoelige snaar te zoeken én te vinden.

Jan van Setten - Trainer IFBD

Jan L.C.M. van Setten MBA is mede-oprichter van de Business Innovation Group (BIG) Unlimited. Jan put uit een jarenlange ervaring als algemeen en commercieel manager in diverse grote organisaties. Zo was hij onder andere als general manager binnen multinational Alcoa verantwoordelijk voor de integratie van diverse overnames in een Europese Business Organisatie. Hiervoor had hij diverse operationele en commerciële functies bij o.a. Ernst & Young en Nestlé.

Hij is inmiddels een veelgevraagd spreker en managementcoach op de terreinen strategie, klantgerichtheid en organisatieverandering. Hij inspireerde vele duizenden professionals en leidinggevenden via zijn unieke workshops met een hoog interactieniveau. Jan van Setten heeft een grote impact als trainer: hij combineert een confronterende stijl met humor en energie. Zijn programma´s houden het midden tussen een talkshow, masterclass en adviescarrousel. Daardoor blijft u betrokken en geboeid tot het einde. Tot slot schreef Jan ook diverse management-boeken: ‘De Klantenfluisteraar’ (stond maandenlang op 1) en ‘Hoe krijg ik zo zover’ (eerder genomineerd als Beste Managementboek van het Jaar).

Inclusief voor elke deelnemer!

Gedragsverandering is een fragiel proces dat in een aantal natuurlijke fases verloopt. Houd daar rekening mee, want gaat u te snel, dan raakt u uw medewerkers kwijt – gaat u te langzaam, dan raken ze ontmoedigd. Van Setten leert u hoe u medewerkers met glashelder management door de verschillende fases heen krijgt. Hij beschrijft de processen en inzichten die nodig zijn om mensen op een natuurlijke wijze betrokken te maken. Hoe u weerstand herkent en weerlegt. Hoe u respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt.

Op een verwarrend eenvoudige wijze, worden fundamentele inzichten met humor gekoppeld aan herkenbare praktijksituaties. Het inspireert je om het roer in handen te nemen op een manier die gewaardeerd wordt door medewerkers, collega’s en klanten.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Hoe krijg ik ze zover?’ van uw trainer Jan van Setten mee naar huis. 

Jan, chapeau voor het brengen van deze opleiding, op een humoristische manier duidelijk alle punten aangehaald en de hele groep constant op een positieve manier geprikkeld.

Mario, Manager

Ik heb het helemaal niet als een trainingsdag ervaren omdat Jan zo leuk vertelt en grappig is. Echt heel fijn, goed gelachen!

Eline, Communicatie-expert

Zeer interessante en inspirerende training. De manier waarop Jan ons heeft meegenomen in zijn verhaal zorgt voor een enorme motivatie. Zin in meer! Ik vond het een geweldige training!

Pierre, Senior Unit Manager

Was super! Veel geleerd en goede, bruikbare tips gekregen.

Nele, Customer Quality Coach
Neem voor meer informatie contact met ons op
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Leiding geven aan mensen Aansturen van onproductief gedrag Aansturen van onproductief gedrag Lees meer lees meer Strategie & innovatie Deep democracy Deep democracy Lees meer lees meer Writers academy Ontwikkel je leiderschap Ontwikkel je leiderschap Lees meer lees meer Human Resources & Arbeidsrecht HR leadership HR leadership Lees meer lees meer