Leiding geven aan mensen die geen zin hebben

Leiding geven aan mensen die geen zin hebben

  • U leert hoe u uw inspiratieloze en gedemotiveerde medewerkers terug inspireert en motiveert.
  • U leert de oorsprong van apathisch en onverschillig gedrag op de werkvloer.
  • U leert wat u met de écht rotte appels en kantoormeubilair aan moet vangen.

WAAR ZIT UW BEDRIJFSMEUBILAIR?

Op elk kantoor lopen ze rond: mensen die om 9 uur (of iets later) arriveren, om klokslag 5 uur naar huis gaan en in de tussenliggende tijd maar weinig presteren. Ze zetten zich minimaal in, zijn cynisch naar collega’s toe en moeilijk te benaderen voor u als manager. Al met al is hun gedrag een doorn in het oog van uw organisatie.

BREEKIJZER GEVRAAGD EN GEVONDEN

Hoe dringt u dóór tot deze mensen en zorgt u ervoor dat ze zich voortaan wél meer inzetten? Of – als het hen écht niet bevalt – hun conclusie trekken en een “betere” baan zoeken? Hoe het ook zij: deze medewerkers moeten een actievere houding aannemen. En daarvoor heeft ú als manager de sleutel in handen.

WAT MET GEDEMOTIVEERDE ACHTERBLIJVERS?

Deze training is ook uitermate relevant voor organisaties die net doorheen een reorganisatie zijn gegaan en waarbij alle aandacht naar de vertrekkers is gegaan. Vele leidinggevenden vergeten dat het net de achterblijvers zijn die het verschil maken. Alleen moeten die hetzelfde werk met minder doen, verkeren zij in onzekerheid … ‘Overleef ik de volgende ontslagronde?’ Dit vertaalt zich telkens opnieuw in een cynische en soms apathische attitude.

WIE ZOEKT DIE VINDT … DE GEVOELIGE SNAAR

Ook ongeïnspireerde mensen hebben namelijk een gevoelige snaar en in dit seminar leert u die voortaan trefzeker te raken! Workshopleider Jan van Setten laat u zien …

  • waar passief, apathisch en cynisch gedrag vandaan komt;
  • hoe het kan dat collega’s zich daarbij neerleggen (of zelfs aansluiten);
  • op welke 5 manieren u deze cirkel doorbreekt;
  • hoe u medewerkers confronteert en ‘vastpint’ op nieuw gedrag;
  • wat u doet met afschuif- en ‘ja maar’-bewegingen.

Jan van Setten - Trainer IFBD
Op een verwarrend eenvoudige manier leer ik je tot de ander door te dringen en zijn of haar gevoelige snaar te zoeken én te vinden.

Jan van Setten - Trainer IFBD

Jan L.C.M. van Setten MBA is mede-oprichter van de Business Innovation Group (BIG) Unlimited. Jan put uit een jarenlange ervaring als algemeen en commercieel manager in diverse grote organisaties. Zo was hij onder andere als general manager binnen multinational Alcoa verantwoordelijk voor de integratie van diverse overnames in een Europese Business Organisatie. Hiervoor had hij diverse operationele en commerciële functies bij o.a. Ernst & Young en Nestlé.

Hij is inmiddels een veelgevraagd spreker en managementcoach op de terreinen strategie, klantgerichtheid en organisatieverandering. Hij inspireerde vele duizenden professionals en leidinggevenden via zijn unieke workshops met een hoog interactieniveau. Jan van Setten heeft een grote impact als trainer: hij combineert een confronterende stijl met humor en energie. Zijn programma´s houden het midden tussen een talkshow, masterclass en adviescarrousel. Daardoor blijft u betrokken en geboeid tot het einde. Tot slot schreef Jan ook diverse management-boeken: ‘De Klantenfluisteraar’ (stond maandenlang op 1) en ‘Hoe krijg ik zo zover’ (eerder genomineerd als Beste Managementboek van het Jaar).

Inclusief voor elke deelnemer!

Gedragsverandering is een fragiel proces dat in een aantal natuurlijke fases verloopt. Houd daar rekening mee, want gaat u te snel, dan raakt u uw medewerkers kwijt – gaat u te langzaam, dan raken ze ontmoedigd. Van Setten leert u hoe u medewerkers met glashelder management door de verschillende fases heen krijgt. Hij beschrijft de processen en inzichten die nodig zijn om mensen op een natuurlijke wijze betrokken te maken. Hoe u weerstand herkent en weerlegt. Hoe u respectvol afscheid neemt als het echt niet werkt.

Op een verwarrend eenvoudige wijze, worden fundamentele inzichten met humor gekoppeld aan herkenbare praktijksituaties. Het inspireert je om het roer in handen te nemen op een manier die gewaardeerd wordt door medewerkers, collega’s en klanten.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Hoe krijg ik ze zover?’ van uw trainer Jan van Setten mee naar huis. 

Jan, chapeau voor het brengen van deze opleiding, op een humoristische manier duidelijk alle punten aangehaald en de hele groep constant op een positieve manier geprikkeld.

Mario, Manager

Ik heb het helemaal niet als een trainingsdag ervaren omdat Jan zo leuk vertelt en grappig is. Echt heel fijn, goed gelachen!

Eline, Communicatie-expert

Zeer interessante en inspirerende training. De manier waarop Jan ons heeft meegenomen in zijn verhaal zorgt voor een enorme motivatie. Zin in meer! Ik vond het een geweldige training!

Pierre, Senior Unit Manager

Was super! Veel geleerd en goede, bruikbare tips gekregen.

Nele, Customer Quality Coach

Ik vond het een geweldige bruikbare en praktische opleiding, met 1 fantastische factor die het super aan de man brengt (nl. Jan). Hij is zo energiek en grappig dat het écht leuk wordt.

Lotte, HR Business Partner

Jan is één brok energie, een levend voorbeeld van goesting en drive voor betere relaties tussen mensen.

Niko, CEO

Nooit zoveel gelachen en opgestoken. Degelijk praktische tips en onderbouwde info

Ann, Corporate Facility Manager

Inspirerend, positief, met passie gebracht.

Jan, Senior Contract manager

Zeer actief en inspirerend! Een aanrader!

An, Coördinator operationele diensten

Zeer innemende docent, kan op een ludieke manier de cursisten tot actief meewerken overhalen.

Veerle, Operations Manager

Ik vond het een heel originele manier om te cursus te geven. Heeft echt getriggerd om over na te denken;

Marta, Technical development team lead

Super dag! Voorbij gevlogen en veel opgestoken. Je bent heel aanstekelijk Jan!

Veerle, Customer Service Manager

Enthousiast & inspirerend, boeiend!

Sonia, Coördinator Onthaal

Geweldige energie!

Frank, After-sales manager

Om het je eigen woorden te zeggen: Je bent een toppper!

An, External contract center coordinator

Ik vond het een zeer originele manier om de cursus te geven. Heeft echt getriggerd om over na te denken. Training was zeer ‘verwarrend’ maar op een positieve manier. Ga ik zeker goed onthouden en direct proberen aan te passen (of minstens oefenen).

Marta, Technical Development Team Lead

Ik heb deze dag niet ervaren als een saaie trainingsdag, maar als een bruikbare ervaring. Jan is een goed verteller met humor. Goed gelachen met de spiegel die hij ons voorhield. Maar vooral oplossingen gekregen met mensen in beweging te krijgen.

Eline, Trainer & Communicatie Expert

Zeer interessant en inspirerende training. De manier waarop Jan me heeft meegenomen in zijn verhaal zorgt voor een enorme motivatie. Ik vond het een geweldige training. Zin in meer…

Pierre, Productie Supervisor

Wat een energie heeft die man … Je bent mee met het verhaal vanaf minuut 1. Soms pijnlijk herkenbaar, gebracht met humor, leert Jan je verrassend eenvoudige technieken die dan nog werken ook. Dit zouden alle leidinggevenden moeten volgen.

Patrick, Operations Manager
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

Anderen bekeken ook
Project management Project leiderschap Project leiderschap Lees meer lees meer Leiding geven aan mensen Managing managers Managing managers Lees meer lees meer Writers academy De chief happiness officer De chief happiness officer Lees meer lees meer Juridische trainingen De arbeidsrechtelijke zonden van uw sales De arbeidsrechtelijke zonden van uw sales Lees meer lees meer