ROBERT CIALDINI: “HET IS NIET DE KUNST, MAAR DE WETENSCHAP VAN HET OVERTUIGEN …”
Als manager gebruikt u dagelijks verschillende beïnvloedingstechnieken om met uw medewerkers, klanten of management te communiceren. Soms bent u zich daarvan bewust, maar veel vaker gebeurt dit onbewust. Hoewel het uitoefenen van invloed een intuïtief proces blijft, kunt u dit proces heel bewust sturen. Hoogleraar Psychologie en Marketing Robert Cialdini beschrijft in zijn bestseller ‘Invloed’ de zes wetenschappelijk bewezen beïnvloedingsstrategieën:
- Wederkerigheid
- Commitment en Consistentie
- Sociale bewijslast
- Sympathie
- Autoriteit
- Schaarste
Deze zes principes brengen u dichter bij succesvol overtuigen en beïnvloeden.
PACELLE VAN GOETHEM: “OVERTUIGEN KUNT U LEREN OF HOE GEBRUIKT U DEZE ZES PRINCIPES OP UW WERKPLEK …”
Overtuigen is een vrij technische aangelegenheid. Het is immers de mix van een juiste boodschap, op een geloofwaardige manier gebracht door iemand die uw vertrouwen verdient en ook krijgt. Onderzoekers – waaronder dr. R. Cialdini en Pacelle van Goethem, uw expert-docente – ontdekten welke mechanismen leiden tot overtuiging en impact. En deze mechanismen leert u gedurende deze unieke Writer’s Class.
Pacelle deelt vaak het podium met dr. Cialdini. In deze workshop vertaalt zij zijn onderzoekswerk naar uw praktijk. Aan de hand van oefeningen, voorbeelden en cases leert zij u hoe u collega’s, klanten en groepen meekrijgt in uw verhaal. Want of u nu marketeer, HR manager of leidinggevende bent … u wilt de dingen gedaan krijgen.
EN HOE OVERTUIGT U …
Want welke mechanismen zorgen ervoor dat u ja zegt tegen een aanbieding waar u eigenlijk niet op zit te wachten? Welke technieken gebruiken verkopers en anderen die iets van u gedaan willen krijgen? Waarom krijgen sommige managers alles gedaan van hun medewerkers? En hoe kunt u deze technieken zelf ook toepassen?
6 SUPERKRACHTIGE TECHNIEKEN OM ALLES GEDAAN TE KRIJGEN
In deze workshop staat uw praktijk centraal. Pacelle vertaalt deze zes principes naar uw werkplek. U leert onzekerheid en twijfel te elimineren, goodwill te creëren, mensen in actie te krijgen én te houden, gebruik te maken van angst of schaarste, keuzestress te mijden, weerstand te counteren, de hefbomen van autoriteit en respect in te zetten, sympathie als wapen te gebruiken … Kortom, u leert krachtige principes om op een positieve manier mensen (klanten, medewerkers én managers) te beïnvloeden.