Geef nooit korting - IFBD
Geef nooit korting

Geef nooit korting

  • Leer waarom klanten geen korting willen, maar gewoon niet onnodig te veel willen betalen.
  • Leer hoe uw marktaandeel vergroot in een krimpende markt zonder het prijswapen te hanteren.
  • Leer de kortste weg naar winst (en die vindt u niet door korting te geven).

VERSPIL GEEN MARGE DOOR ONNODIGE KORTINGEN … 

De laatste maanden is ook bij uw klanten de prijs- en margedruk alleen maar toegenomen. Maar u weet beter dan wie ook dat lage prijzen nefast zijn voor een gezond rendement: zij knabbelen alleen maar aan uw winst. En waar economisch herstel vroeger resulteerde in herstel van marges, verwacht iedereen dat deze keer de prijs- en margedruk zal blijven. Zelfs als de economie langzaamaan herstelt. Geef dus zeker nu geen korting …

CORONA-KORTING: ‘HET IS VOOR IEDEREEN MOEILIJK NU … DUS LAAT ONS SOLIDAIR ZIJN …’ 

Bovendien hebben sommige van uw klanten het echt moeilijk en kunnen zij korting ook écht gebruiken. Heb hier ook begrip voor, want hun argumenten zijn vaak legitiem.  Jos Burgers leert u in dit programma ook hoe deze korting-vragen countert, niet alleen in uw belang maar vooral in het belang van de klant.  

UW KLANTEN ZIJN UW MARGE: BUK DAAROM NIET TE SNEL

Want alleen uw klanten helpen u door de crisis heen. Het snijden in kosten stopt immers ergens en verdere prijsverlagingen tasten uw rendement alleen maar aan. Het geven van korting helpt even, maar blijkt op termijn dodelijk voor een gezonde bedrijfsmarge. U heeft het even heel druk, maar maakt geen rendement. En dit is niet houdbaar. 

KLANTEN WILLEN GEEN KORTING …. MAAR WAT DAN WEL?

Uw klanten vragen vaak om korting. Dus krijgen zij korting. Maar dit bevestigt hun vermoeden – zodra ze even niet opletten – dat zij teveel betalen. Maar klanten willen geen korting. Ze willen alleen niet onnodig veel betalen. Klanten zijn bereid die prijs te betalen voor uw product of dienst die in hun ogen rechtvaardig is: de faire prijs. Daarom heeft uw prijs niets te maken met uw kostprijs … maar alleen met wat uw klant er voor wil betalen.  

DENK NIET TE SNEL … MIJN PRIJS IS TE HOOG

Als klanten zeggen dat u te duur bent, is dat ronduit vervelend. Maar het is pas een ramp als u dat zelf ook vindt. Daarom moet u zelf geloven dat uw prijs, de juiste prijs is. Denk nooit zelf dat u te duur bent, maar wees trots op uw eigen tarieven.  

WAT IS UW KORSTE WEG NAAR WINST?

Maar hoe kiest u uw eigen concurrenten? Hoe voorkomt u dat u de verkeerde klanten aantrekt?  Wat is prijsdruk nu echt? Waarom moet u uw  oorspronkelijke prijs intact houden? Wat is een faire prijs? Waarom heeft uw prijs niets te maken met uw kostprijs? Hoe tackelt u prijsbezwaren? Hoe speelt u met succes het onderhandelingsspel? Hoe koppelt u concessies aan tegenprestaties? Hoe verhoogt u uw gunfactor met behoud van marge? Waarom verliest u vertrouwen door korting te geven?  Wat zijn de échte voordelen van een dure prijs? En de nadelen van goedkoop te zijn? Wanneer wordt goedkoop ‘duurkoop’?  

Kortom, wat is uw kortste weg naar winst? Dit alles en veel meer leert u van Jos Burgers.  

Jos Burgers - Trainer IFBD
“Als u nooit te duur bent, bent u waarschijnlijk te goedkoop…” Wees trots op de prijzen die u voor uw producten en diensten vraagt. Realiseer u hoe waardevol u bent voor uw klanten en laat u niet gek maken.

Jos Burgers - Trainer IFBD

Drs. Jos Burgers is dé klantenexpert van de Benelux en één van de meest gevraagde managementsprekers. Hij startte zijn carrière in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg was hij ruim tien jaar hogeschooldocent. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid.

Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van bestsellers én het geven van presentaties, workshops en seminars. Met tweehonderd presentaties per jaar is hij één der meest gewaardeerde trainers van de Benelux. Burgers houdt zijn publiek spiegels voor en laat mensen anders naar hun werk en dagelijkse praktijk kijken. Humor is hierbij een belangrijk wapen, maar de vele praktijkvoorbeelden maken zijn seminars en workshops direct bruikbaar.  Speciaal voor het IFBD vertaalde hij zijn ‘Geef nooit Korting’ workshop tot een inspirerende online training.

Inclusief voor elke deelnemer!

Jos Burgers is auteur van bestsellers als “Relatiebeheer als Groeistrategie”, “No Budget Marketing”, “Geef nooit korting!”, “Klanten zijn eigenlijk nét mensen!”, “Hondenbrokken” en “Gek op gaten.” Hij schreef tot driemaal toe het best verkochte managementboek van een jaar, nl. in 2006, 2009 en in 2012. Het boek ‘Geef Nooit Korting’ was meer dan 600 dagen één van de 100 best verkochte managementboeken in de Benelux en stond wekenlang op 1.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Geef nooit korting!’ van uw trainer Jos Burgers mee naar huis. 

Prima tips + leuke manier om eens anders naar bepaalde zaken te kijken.

John, CEO

Enthousiaste, aangename spreker, kan de aandacht erbij houden.

Marleen, Key Account Manager
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Corona-proof leren bij het IFBD

Klik hier en vind alle maatregelen die we hebben genomen om onze trainingen op een veilige manier te laten verlopen.

Managen met tegenwind

Leren in deze complexe en onzekere tijden is een must. Daarom maakte het IFBD een unieke selectie uit haar totaalaanbod en bundelde deze in de brochure ‘Managen met Tegenwind’. Klik op de titel en download de brochure.

Binnen de acht fundamentele bouwstenen van een future proof manager en organisatie, selecteerden wij telkens vier essentiële én robuuste programma’s. Van strategie en leiderschap, over communicatie en finance, naar project management en HR tot sales en output …

Deze programma’s bezorgen u het noodzakelijke kompas en helpen u uw zeilen én die van uw team terug aan de wind te zetten.

 

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Sales Managing & coaching van uw commerciële binnendienst Managing & coaching van uw commerciële binnendienst Lees meer lees meer Sales Coaching & managing van sales teams Coaching & managing van sales teams Lees meer lees meer Strategie & innovatie Managen met tegenwind – najaar 2020 Managen met tegenwind – najaar 2020 Lees meer lees meer Leiding geven aan mensen Managing people – veerkrachtig leiderschap in onzekere tijden Managing people – veerkrachtig leiderschap in onzekere tijden Lees meer lees meer