Geef nooit korting - IFBD
Geef nooit korting

Geef nooit korting

  • Leer waarom klanten geen korting willen, maar gewoon niet onnodig te veel willen betalen.
  • Leer hoe uw marktaandeel vergroot in een krimpende markt zonder het prijswapen te hanteren.
  • Leer de kortste weg naar winst (en die vindt u niet door korting te geven).

KLANTEN WILLEN GEEN KORTING … MAAR WAT DAN WEL?

Klanten willen geen korting. Ze willen alleen niet onnodig veel betalen. Klanten zijn bereid die prijs te betalen voor uw product of dienst die in hun ogen rechtvaardig is: de faire prijs. Daarom heeft uw prijs niets te maken met uw kostprijs, maar alleen met wat uw klant ervoor wil betalen.

VERSPIL GEEN MARGE DOOR ONNODIGE KORTINGEN …

Sinds de crisis is de prijs- en margedruk ook op uw markt alleen maar toegenomen. U weet beter dan wie ook dat lage prijzen funest zijn voor een gezond rendement: zij knabbelen alleen maar aan uw winst. Waar economisch herstel vroeger resulteerde in herstel van marges, verwacht iedereen dat deze keer de prijs- en margedruk blijvend is.

UW KLANTEN ZIJN UW MARGE

En toch kunnen alleen uw klanten u door de crisis heen helpen. Het snijden in kosten stopt immers ergens en verdere prijsverlagingen tasten uw rendement alleen maar aan. Uw enige oplossing is het vergroten van uw marktaandeel via het vinden en binden van voor u waardevolle klanten. Maar hoe vergroot u uw marktaandeel in een krimpende markt zonder het prijswapen te hanteren?

DENK NIET TE SNEL … MIJN PRIJS IS TE HOOG

Als klanten zeggen dat u te duur bent, is dat ronduit vervelend. Maar het is pas een ramp als u dat zelf ook vindt. Daarom moet u zelf geloven dat uw prijs, de juiste prijs is. Denk nooit zelf dat u te duur bent, maar wees trots op uw eigen tarieven.

WAT IS UW KORTSTE WEG NAAR WINST?

Maar hoe kiest u uw eigen concurrenten? Wat is prijsdruk nu echt? Waarom moet u uw oorspronkelijke prijs intact houden? Wat is een faire prijs? Waarom heeft uw prijs niets te maken met uw kostprijs? Hoe tackelt u prijsbezwaren? Hoe speelt u met succes het onderhandelingsspel? Hoe koppelt u concessies aan tegenprestaties? Hoe verhoogt u uw gunfactor? Hoe onderscheidt u zich van uw collega’s? Wat zijn de échte voordelen van een dure prijs? En de nadelen van goedkoop te zijn? Kortom, wat is uw kortste weg naar winst? Dit alles en veel meer leert u van Jos Burgers.

CONCRETE AANPAK VAN DEZE MIDDAGSESSIE

Op interactieve wijze, gebruikmakend van veel illustraties en praktijkvoorbeelden, neemt Jos Burgers u op een humorvolle wijze mee in de wereld van prijsdruk en vooral hoe daaraan te ontsnappen. Doorheen de ganse sessie is volop gelegenheid voor vragen en discussie. Na afloop van deze training bent u in staat om actie te ondernemen om prijsdruk te weerstaan. U kunt verbeteringen intern voorstellen en invoeren die u in staat stellen om tegen marktconforme tarieven nieuwe klanten te vinden en bestaande klanten aan u te binden.

Jos Burgers - Trainer IFBD
“Als u nooit te duur bent, bent u waarschijnlijk te goedkoop…” Wees trots op de prijzen die u voor uw producten en diensten vraagt. Realiseer u hoe waardevol u bent voor uw klanten en laat u niet gek maken.

Jos Burgers - Trainer IFBD

Drs. Jos Burgers is dé klantenexpert van de Benelux en één van de meest gevraagde managementsprekers. Hij startte zijn carrière in verkoop- en marketingfuncties bij een technische groothandel. Na een studie Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Tilburg was hij ruim tien jaar hogeschooldocent. Daarna adviseerde hij gedurende een tiental jaren organisaties van uiteenlopende aard en omvang op het terrein van strategie, marketing en klantgerichtheid.

Tegenwoordig richt hij zich volledig op het schrijven van boeken en het geven van presentaties, workshops en seminars. Met tweehonderd presentaties per jaar is hij één der meest gewaardeerde trainers. Burgers houdt zijn publiek spiegels voor en laat mensen anders naar hun werk en dagelijkse praktijk kijken. Humor is hierbij een belangrijk wapen, maar de vele praktijkvoorbeelden maken zijn seminars en trainingen direct bruikbaar.

Inclusief voor elke deelnemer!

Jos Burgers is auteur van bestsellers als “Relatiebeheer als Groeistrategie”, “No Budget Marketing”, “Geef nooit korting!”, “Klanten zijn eigenlijk nét mensen!”, “Hondenbrokken” en “Gek op gaten.” Hij schreef tot driemaal toe het best verkochte managementboek van een jaar, nl. in 2006, 2009 en in 2012. Het boek ‘Geef Nooit Korting’ was meer dan 600 dagen één van de 100 best verkochte managementboeken in de Benelux en stond wekenlang op 1.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Geef nooit korting!’ van uw trainer Jos Burgers mee naar huis. 

Prima tips + leuke manier om eens anders naar bepaalde zaken te kijken.

John, CEO

Enthousiaste, aangename spreker, kan de aandacht erbij houden.

Marleen, Key Account Manager
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Strategie & innovatie Bouw een Export Business Bouw een Export Business Lees meer lees meer Writers academy Wendbaar leiderschap in de zorg Wendbaar leiderschap in de zorg Lees meer lees meer Writers academy Masterclass inkoop – de inkoper als business partner Masterclass inkoop – de inkoper als business partner Lees meer lees meer Writers academy De chief happiness officer De chief happiness officer Lees meer lees meer