Onzichtbaar verhoren: verhoortechnieken voor professionals - IFBD
Onzichtbaar verhoren: verhoortechnieken voor professionals

Onzichtbaar verhoren: verhoortechnieken voor professionals

  • U leert professionele verhoortechnieken – gebruikt door CIA en FBI – naadloos toe te passen tijdens uw moeilijke gesprekken.
  • U leert halve waarheden en echte leugens te ontmaskeren.
  • U leert ‘onzichtbaar’ te blijven tijdens uw verhoorgesprekken.

SOMS MOET U DE ECHTE WAARHEID WETEN

Als professional voert u vaak moeilijke gesprekken met medewerkers, klanten of leveranciers van wie u vermoedt – of zelfs zeker bent – dat zij niet de volledige waarheid spreken. Soms durven ze flagrant liegen, vaak doen ze de waarheid geweld aan en soms weten ze het echt niet meer … En toch moet u de waarheid achterhalen. Onzichtbaar verhoren is hier het enige alternatief, maar hoe pakt u dit aan?

VERHOORTECHNIEKEN: HERKEN LEUGEN VAN WAARHEID

Hoe komt u het echte verhaal te weten? Hoe doorprikt u leugens, halve waarheden en onjuiste verklaringen? Hoe past u professionele verhoortechnieken toe? Bent u zich bewust van uw eigen communicatie- en gedragspatronen? En wat zijn de effecten van uw eigen gedrag op uw gesprekspartners? Hoe gaat u om met emoties tijdens verhoren? Welke doorvraagtechnieken kent u? Wat met verbale en non-verbale communicatie? Hoe onderscheidt u leugens van waarheid? Wat is de waarde van micro-expressies tijdens een verhoor? Hoe wint én behoudt u vertrouwen? Hoe schakelt u uw persoonlijk waarde- en normenbesef uit, ook als u dingen te horen krijgt die u liever niet hoort? Hoe confronteert u uw gesprekspartner met onweerlegbare feiten? Hoe gaat u om met ‘aflieg’-gedrag? Hoe houdt u contact gedurende het verhoor? Hoe gaat u om met emoties van de geïnterviewde? Kortom, hoe houdt u het gesprek onder controle tijdens het verhoor …

ONTMASKEREN VAN LEUGENS: WAT KUNT U LEREN VAN DE CIA?

Iedereen liegt. Daarom verduidelijkt onze trainer de kleine psychologie van de leugen evenals het baanbrekende onderzoek van Dan Ariely. Dit bezorgt u helderheid over waarom en wanneer we liegen en welke factoren dit liegen in de hand werken.

Samen met uw trainer trekt u ook lessen uit de “best practices” van de CIA. Alle ingrediënten van een goed verhoorgesprek komen aan bod, maar ook de veel voorkomende valkuilen worden besproken. Hoe kunt u het contact met uw gesprekspartner verdiepen, zodat het moeilijker wordt voor een ander om te liegen? Welke gesprekstechnieken kunt u toepassen? Hoe verwerft u verifieerbare informatie?

BLIJF ONZICHTBAAR …

Maar hoe blijft u als ‘verhoorder’ onzichtbaar? Hoe verdiept u het contact en hoe past u uw verhoortechnieken zo toe dat het als pure interesse wordt ervaren? Hoe sluit u een onzichtbaar psychologisch contract af? Hoe observeert u zo goed mogelijk zonder daarbij argwaan te wekken. U leert de tactiek van de naïeve onnozelaar en de techniek van het eeuwige begrip, waarbij u de rode loper uitrolt voor de waarheid.

 

Job Boersma - Trainer IFBD
Soms moet u de echte waarheid kennen…Leer professionele verhoortechnieken gebruikt door de CIA en het FBI toe te passen tijdens uw moeilijke gesprekken.

Job Boersma - Trainer IFBD

Job Boersma is een veelgevraagd internationaal gastspreker, trainer en consultant. Als psycholoog bekwaamde hij zich in emotionele (micro-)expressie en interne bedrijfspolitiek. Hij studeerde onder meer ‘facial Action Coding System’ of fACS bij Dr. Erica Rosenberg (scientific consultant voor de TV serie ‘Lie To Me’) en ‘Lie Detection’ bij Prof Paul Ekman. Tot in 2006 doceerde hij psychologie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij trainde in die periode dokters en medische professionals in het (h)erkennen van emoties en medische gesprekstechnieken. Hierna werd hij trainer/consultant bij het trainingsbureau Vergouwen Overduin.

Job verzorgde o.m. trainingen en opdrachten als consultant voor het management van de nederlandse Centrale Bank, de AfM (Authority financial Markets), InG, ABn AMRO Bank, nIBC Bank, Electrabel en Cameron. Hiernaast helpt hij bij de analyse en evaluatie van de geloofwaardigheid van bedrijven, CEO’s en hun management. Daarnaast is Job ook als docent verbonden aan de Nyenrode Business University. Hij werkt samen met Psychology Magazine (het meest populaire psychologische blad van Nederland en België) rond publicaties over emoties. Job is gespecialiseerd in micro-expressie, organisatorische politiek, verhoortechnieken, gezichtscodes en leugendetectie. Hij verzorgt eveneens de trainingen ‘Kantoorpolitiek’ en ‘Ik weet dat u liegt’ voor het IFBD.

Inclusief voor elke deelnemer!

Leugendetectie is gebaseerd op methoden en technieken. Vooral ook op verborgen signalen in gelaatsuitdrukkingen. Micro-expressies spelen hierin een heel voorname rol. Het oog bedriegt ons niet …

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘Ik weet dat u liegt’ van uw trainer Job Boersma mee naar huis. 

Goeie aanzet om nu mee verder te gaan ... de nieuwsgierigheid is alvast aangewakkerd! Goede persoonlijke tips.

Jan, HR Manager
Neem voor meer informatie contact met ons op
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Strategie & innovatie Agile managen Agile managen Lees meer lees meer Human Resources & Arbeidsrecht Communiceren & onderhandelen met vakbonden op de werkvloer Communiceren & onderhandelen met vakbonden op de werkvloer Lees meer lees meer Communicatie, presentatie & impact Emotioneel intelligent communiceren Emotioneel intelligent communiceren Lees meer lees meer Leiding geven aan organisaties Macht en invloed binnen organisaties Macht en invloed binnen organisaties Lees meer lees meer