Smarketing
- U leert als marketing en sales optimaal samen te werken.
- U leert lange termijn doelstellingen (marketing) en korte termijn doelstellingen (sales) te verzoenen.
- U leert hoe uw eigen SMarketing actieplan op te stellen.
Een optimale samenwerking tussen sales en marketing blijft voor veel bedrijven dé grote uitdaging. Zeker als het bedrijf groeit en er gescheiden afdelingen ontstaan, met eigen directeuren, eigen doelstellingen, eigen KPI’s … Sterke persoonlijkheden (eigen aan commerciële functies) versterken bovendien de polarisatie tussen beide broodnodige departementen. En zo worden kansen gemist …
Als de speerpunten van uw klantenwerving vandaag opgebouwd zijn rond concepten als hard selling en cold calling zit u met een flinke commerciële uitdaging. Ook prachtige brochures, functionele publiciteitscampagnes en een slimme social media strategie op zich, zijn onvoldoende om een blijvende relatie aan te gaan met uw klant. Want uw klant is een goed geïnformeerde professional die met kennis van zaken en hoge verwachtingen uw producten of diensten screent én evalueert.
Succes morgen, betekent dat u vandaag nood heeft aan een georkestreerde aanpak, waarbij Sales én Marketing (Smarketing) als één afdeling samenwerken. Quick sales versus lange termijn marketingresultaat zijn verzoenbaar, maar alleen als de klant centraal blijft. Sales en Marketing zijn immers beide de merk-ambassadeurs van uw organisatie.
Organisaties die sales en marketing integreren, halen tot meer dan een kwart hogere verkoopcijfers. Tegelijkertijd is de klanttevredenheid structureel hoger, omdat de producten of diensten beter aansluiten bij de wensen en verwachtingen van de klant.
Christophe Sintubin is Founder en Managing Partner bij Business Markers. Na stages bij Procter & Gamble en Jaguar startte Christophe zijn loopbaan eind jaren ’90 als e-commerce manager bij een jonge netwerkprovider Planet Internet. Later werd hij marketingdirecteur bij onder meer 4FM (JoeFM), Aexis en Porthus (Descartes). Vanaf 2009 specialiseerde Christophe zich vooral als consultant in Customer Experience Management en Marketingstrategie van complexe diensten. Zo ontwikkelde hij bijvoorbeeld de customer experience aanpak bij BPost en stond hij in voor de globale marketingprogramma’s bij technologiereus Fujitsu en bij Iris (Canon). Naast zijn dagelijkse activiteiten is Christophe gastspreker, docent en begeleider bij diverse hogescholen en adviseert hij diverse ondernemingen en entrepreneurs bij de groei van hun onderneming.
Heel aangenaam gebracht en toegankelijk.
Geert, ManagerHet IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad. (6 minuten per test).
(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)
Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.
Voer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVoer uw e-mailadres in en de brochure wordt naar u toe gestuurd waarna u deze kunt downloaden.
Bedankt, de brochure is naar uw e-mailadres verzonden. U kunt de brochure nu ook downloaden.
Download brochureVul uw e-mailadres in en wij laten u weten wanneer er extra data beschikbaar komen.
Bedankt, u ontvangt nu automatisch een e-mail wanneer nieuwe data beschikbaar komen.
Sluiten