101 beïnvloedingstechnieken

101 beïnvloedingstechnieken

  • 500% meer resultaat met 1 toezegging.
  • 3 keer meer sales met 1 glimlach.
  • 490% hogere Click Through Rate met een keurmerk.

UW KLANTEN KIEZEN NIET BEWUST – MAAR U KUNT HEN WEL STUREN

Dagelijks nemen mensen duizenden beslissingen, maar slechts 2% daarvan is bewust. De overige 98% wordt onbewust gestuurd door mentale shortcuts en denkfouten. Wat betekent dit voor u? Simpel: uw klanten handelen vaak zonder erbij na te denken. 

Maar als u weet hoe u deze onbewuste processen kunt beïnvloeden, maakt u het verschil tussen een mislukte campagne en een verkooprecord. Beïnvloeding is niet manipuleren; het is begrijpen hoe het brein werkt en daar ethisch op inspelen. Blijft u dit negeren, dan loopt u omzet, klanten en kansen mis – terwijl uw concurrent u allang is voorgegaan.

STOP MET OVERTUIGEN. BEGIN MET BEÏNVLOEDEN

Hoe vaak verliest u klanten omdat u hen te veel probeert te overtuigen? Overtuigen gaat over argumenteren, maar beïnvloeden raakt iets veel krachtigers: het gevoel en de intuïtie van uw publiek bespelen. Van framing en sociale bewijskracht tot schaarste en nudging, elke techniek is een bewezen tool om gedrag subtiel te sturen. Of het nu gaat om een call-to-action die eindelijk converteert, een offerte die wordt geaccepteerd of een campagne die viraal gaat—beïnvloeding zorgt ervoor dat uw boodschap wél aankomt. Het is tijd om te stoppen met duwen en te leren hoe u klanten aantrekt en vasthoudt.

WILT U RESULTAAT? LEER DE TAAL VAN HET BREIN SPREKEN

Resultaat begint bij begrijpen. Uw brein én dat van uw klanten volgen vaste patronen. Ze worden beïnvloed door emoties, heuristieken en subtiele signalen. Tijdens deze workshop leert u precies hoe u die mechanismen benut. Denk aan technieken als het anchoring-effect, waarbij een simpele referentieprijs de perceptie van uw aanbod verandert. Of de kracht van zero price: hoe een gratis aanbod uw verkoop exponentieel kan verhogen. Dit zijn geen trucjes, maar wetenschappelijk onderbouwde methodes die u direct kunt toepassen in uw praktijk. Resultaat gegarandeerd – als u tenminste durft te veranderen.

BLIJF NIET ACHTER: UW CONCURRENT BEGRIJPT DIT AL

Beïnvloeding is geen nice-to-have, maar een must-have. De meest succesvolle bedrijven en professionals weten al hoe ze het gedrag van hun publiek kunnen sturen. Vraag uzelf af: hoeveel kansen heeft u al gemist door niet in te spelen op onbewuste beslissingsprocessen? Elk contactmoment waarin u geen invloed uitoefent, is een gemiste kans. Wilt u groeien, concurreren en excelleren, dan moet u nu actie ondernemen. Deze workshop geeft u niet alleen de technieken, maar ook de mindset om vanaf dag één het verschil te maken. De vraag is niet of u dit nodig heeft. De vraag is: wanneer start u?

INVLOED VERHOOGT JOUW OMZET EN CONVERSIE

Denk hierbij bijvoorbeeld aan:

  • Meer clicks op uw call-to-action-button.
  • Toename van de verkoop van producten en/of diensten.
  • Stijging in het aantal downloads van een whitepaper of brochure.
  • Meer ingevulde contactformulieren of enquêtes.
  • Het overtuigen van collega’s en prospecten.
  • Snellere reacties op uw aanbiedingen.
  • Meer sollicitaties op uw vacatures.
  • Vaker een akkoord op uw offerte.
  • Hogere orderwaardes.

Na deze workshop weet u:

  • Hoe u bewust anderen kunt overtuigen en effectief kunt beïnvloeden.
  • Welke techniek u wanneer én hoe inzet voor optimaal resultaat.
  • Hoe u anderen kunt overtuigen en hun gedrag kunt (bij)sturen.

WETENSCHAP DIE WERKT, DIRECT INZETBAAR VOOR UW SUCCES.

Dit programma is stevig verankerd in wetenschappelijk onderzoek, onder meer door Kahneman en Cialdini.  Uw trainer is trouwens Cialdini Certified Coach & Certified Influence Practitioner.  Modellen als het Fogg Behavior Model, het Neidert Core Model en bewezen gedragsprincipes maken de inhoud zowel theoretisch sterk als praktisch toepasbaar. 

Nicol Tadema - Trainer IFBD
Resultaten verhogen? Ik vertel hóé je dit doet. Hoe jij anderen in beweging zet om jouw doel te bereiken … Zodat er wordt geklikt op jouw call to action-button, 'Ja' wordt gezegd op jouw offerte óf latent werkzoekenden solliciteren op jouw vacature.

Nicol Tadema - Trainer IFBD

Nicol Tadema houdt zich al sinds 2004 bezig met neuromarketing- en neurocopywriting. Eerst as marketing manager, maar in 2011 richtte Nicol het grootste tekstbureau van Nederland op, gespecialiseerd in arbeidsmarktteksten. Na de verkoop van haar bureau in 2022 specialiseerde zij zich nog verder in beïnvloedingspsychologie. Inmiddels is Nicol ook Cialdini Certified Coach en Certified Influence Practitioner.

Nicol is spreker, trainer en auteur in Nederland en Vlaanderen. Zij schreef de afgelopen jaren maar liefst 5 boeken waaronder ‘101 beïnvloedingstechnieken’ (april 2025), ‘De 7 magische woorden’ (maart 2023) en ‘Tekst werkt (oktober 2020).   Nicol deelt op het podium en tijdens trainingen haar kennis over taal, het toepassen van neuromarketingprincipes en beïnvloeden van het brein. 

Zet haar voor een groep en Nicol gaat stuiteren van enthousiasme.  Deelnemers aan haar trainingen noemen haar soms een woordgoochelaar. Zo verdubbelt ze de resultaten door 1 letter toe te voegen. Laat Nicol mensen met de inzet van 1 woord aan een paars konijn denken. En ze zet de boel op z’n kop om het gedrag van lezers te sturen.

Een greep uit Nicols opdrachtgevers: DPG Media, Schiphol Group, Boom Management, gemeente Leiden, Rijksmuseum, GoodHabitz, Deloitte, Maasstad Ziekenhuis, Linehub, Equans, Frankwatching en De Nederlandse Loterij. Voor IFBD trainde Nicol reeds vele honderden professionals.

101 beïnvloedingstechnieken

In dit boek vindt u 101 uiteenlopende beïnvloedingstechnieken. Technieken die inspelen op gedragspatronen, denkfouten en beweegmotieven. De technieken worden duidelijk en herkenbaar beschreven, en onderbouwd met talloze onderzoeksresultaten. Omdat het er vooral omdraait dat u deze technieken straks zelf kunt toepassen, wordt elk hoofdstuk afgesloten met direct toepasbare tips voor in de praktijk. Past u deze tips goed toe? Dan kan dit resultaat opleveren, bijvoorbeeld in de vorm dat prospects tot aankoop overgaan, collega’s hun medewerking verlenen en/of dat de verkoopcijfers een boost krijgen.

Na het lezen van dit boek denkt u: ‘serieus, is het echt zo eenvoudig om meer resultaat te boeken?’ Het antwoord is ‘ja’. Ook u kunt resultaat verviervoudigen door de toevoeging van 1 kort zinnetje. Omzet verhogen met 35% door 1 letter extra. En een glimlach? Daarmee verdrievoudigt u de verkoopcijfers.

‘101 beïnvloedingstechnieken’ verschijnt in België in april 2025 en wordt uitgegeven door uitgever Boom.

Een aanrader … Voor mij zijn de trainingen die ik bij Nicol heb mogen volgen zeer waardevol. Er is ruimte voor feedback en humor. Kortom een aanrader.

Kim, HR Business Partner

Interessante en interactieve training.

Laetitia, Account support

Geweldig enthousiasme en inspirerende docent.

Lore, Recruiter

Direct bruikbaar en vertaalbaar naar mijn klanten toe ...

Peter, Sales director
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

 

Anderen bekeken ook
Human Resources & Arbeidsrecht Voeren van moeilijke gesprekken Voeren van moeilijke gesprekken Lees meer lees meer Writers academy KPI’s die wel werken … KPI’s die wel werken … Lees meer lees meer Human Resources & Arbeidsrecht De rol van HR bij functionering- & evaluatiegesprekken De rol van HR bij functionering- & evaluatiegesprekken Lees meer lees meer Sales Klantgerichte en commerciële vaardigheden voor de medewerker binnendienst Klantgerichte en commerciële vaardigheden voor de medewerker binnendienst Lees meer lees meer