DE ONAANTASTBARE HANDELSVERTEGENWOORDIGER …
De account manager, de handelsvertegenwoordiger, de verkoper, de sales manager, de zelfstandige verkoper, … Zij zorgen voor de winst en de groei van uw onderneming. Maar dit maakt hen niet onaantastbaar … Zij genieten per definitie van een enorme vrijheid als ze op prospectie of klantenbezoek zijn … En net daar loopt het heel vaak spaak. Soms uit onwetendheid van één der partijen, door onduidelijke afspraken, maar vaak echter door wanprestaties, flagrant misbruik van vertrouwen, zelfs diefstal. Als werkgever moet u zich kunnen beschermen en de risico’s tot een absoluut minimum beperken. Maar anderzijds moet u ook voorbereid zijn op problemen en conflicten, want deze hypothekeren de toekomst van al uw klantenrelaties.
VAN MISVERSTANDEN OVER WANPRESTATIE TOT SCHAAMTELOOS MISBRUIK
De mogelijke conflicten met uw verkopers of handelsvertegenwoordigers zijn legio. an wanprestaties en het niet behalen van het verkoopbudget tot onweerlegbaar misbruik van vertrouwen en middelen. Heel veel conflicten kunt u anticiperen door een goede arbeidsovereenkomst, eerlijke commissieplannen en duidelijke policies voor gebruik van auto, gsm en laptop. U moet ook gebruikmaken van het specifieke juridisch kader waarbinnen zij functioneren en dat in de praktijk al te vaak onbenut wordt gelaten. Werken met zelfstandige verkopers is soms een alternatief, maar vraagt dan een zeer duidelijke handelsagentuurovereenkomst.
HOE VERMIJDT U WOLFSKLEMMEN EN SCHIETIJZERS IN UW COMMERCIEEL TEAM
In deze unieke workshop leert u alle juridische valkuilen waar u rekening mee moet houden bij het aansturen van uw commerciële team en uw handels-vertegenwoordigers. Volgende thema’s komen o.m. aan bod: hoe controleert u ‘the man on the road’? Hoe stelt u een commissieplan op? Wat met aan- en afwerving van commerciële medewerkers? Wat bij het einde van de rit? Wat met bijberoepen? Wat bij foutieve of leugenachtige verslagen? Wat met social media en allerhande profielen voor, tijdens en na de rit? Hoe volg u prestaties op? Wanneer en hoe herziet u bonusplannen? Wat met regio’s en de herverdeling ervan? Wat met zelfstandige vertegenwoordigers of agenturen, … En bovenal, wat doet u als het verkeerd loopt?
OVERLOOP MET ONZE TRAINER DE CARRIERE MET SPECIFIEKE VALKUILEN VAN UW VERKOPERS
Meester Filip Tilleman overloopt samen met u de carrière van uw verkopers: voor de rit, tijdens en na de rit. Aan de hand van tientallen tips, juridische shortcuts en bruikbare adviezen leert u hoe u tal van conflicten anticipeert, vermijdt en oplost. Een echte must voor elke ondernemer, HR-manager of commercieel directeur.