KPI's die wel werken ... - IFBD
KPI’s die wel werken …

KPI’s die wel werken …

  • U leert waarom verkeerde KPI’s vaak nooit leiden tot prestatieverbetering.
  • U leert hoe u de samenwerking tussen afdelingen in verbetert door een goede selectie van KPI’s.
  • U leert waarom en vooral hoe u aan de juiste knoppen draait.

FOUTE KPI’S … EN DE WAAN VAN DE DAG

De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze – weliswaar goed bedoeld en zonder het te weten – via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI’s leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. En dat hoeft niet.

DRAAI AAN DE JUISTE KNOPPEN

In deze workshop leert u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI’s opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarbij u ‘knoppen’ krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.

EILAND-DENKEN EN SUBOPTIMALE KPI’S

70 tot 80 procent van de faalkosten komt voort uit te hoge kosten door gebrekkige samenwerking en eiland-denken binnen organisaties. Samenwerking wordt geblokkeerd door een onjuiste opzet en verkeerd gebruik van KPI’s. KPI’s die medewerkers en afdelingen suboptimale beslissingen laten nemen. Finance betaalt de facturen aan leveranciers bewust wat later omdat het goed is voor het werkkapitaal, terwijl productie hier last van heeft omdat leveranciers niet komen opdagen. Logistiek neemt besluiten voor het wel of niet op voorraad houden van artikelen op basis van hun KPI’s, met als gevolg dat de winkels vaak niet het juiste product “op het schap” hebben. Zo zijn er tientallen voorbeelden waarbij een onjuist gebruik van KPI’s niet leidt tot prestatieverbetering. Op het einde van de dag is de klant, maar ook de organisatie zelf de dupe.

IDENTIFICEER KPI’S DIE WEL WERKEN

Organisaties trappen telkens opnieuw in dezelfde valkuilen bij het opzetten en gebruiken van KPI’s. Dat moet echt anders. Organisaties kunnen zoveel meer uit KPI’s halen, maar dan moeten ze wel op een andere manier leren denken en werken. In deze workshop, verzorgd door auteur Peter Geelen, leert u KPI’s te identificeren die wél werken. Bovendien staat onze trainer uitgebreid stil bij hoe KPI’s samenwerking in de keten binnen organisaties verbeteren. Het resultaat in de praktijk is dan ook verbluffend.

ZIE DE KPI-BOMEN IN HET BOS

In deze training gaan we diep in op deze materie en krijgt u inzicht in alle achterliggende principes. U leert de valkuilen te vermijden en een KPI-structuur in te richten waarmee u strategie daadwerkelijk naar de vloer vertaalt. U krijgt KPI’s die uw medewerkers en afdelingen laat samenwerken. KPI’s die voor uw medewerkers en managers de knoppen zijn waarmee ze prestaties echt kunnen beïnvloeden.

Peter Geelen - Trainer IFBD
De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten - via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie.

Peter Geelen - Trainer IFBD

Peter Geelen is de docent van de cursus en auteur van het gelijknamige boek ‘KPI’s die wel werken’. Hij was jarenlang verantwoordelijk voor Performance Management en Management Information binnen Philips HQ en rapporteerde als CIO rechtstreeks aan het directie comité en de CEO.

Peter is de grondlegger van de methode integraal Performance Management (iPM). Hij doceert deze methode veelvuldig aan verschillende universiteiten en voor praktijkopleiders. Daarnaast is Peter als organisatieadviseur dagelijks betrokken bij de praktijk rond het implementeren van integraal Performance Management bij zowel grote multinationals als bij KMO’s waar hij het eiland-denken elimineert als sparringpartner voor de bedrijfstop en de managementteams. Hij is auteur van vier boeken rond Prestatie Management en KPI’s en een veelgevraagd spreker. Het boek ‘KPI’s die wel werken’ stond in 2016 meer dan 200 dagen in top 10 van de best verkochte managementboeken in de Benelux.

Inclusief voor elke deelnemer!

Van strategie naar uitvoering … En hoe prestatie indicatoren kunnen helpen. U leert hoe u KPI’s opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u “knoppen” krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.

Naast de waardevolle documentatiebundel, krijgt u bij deelname aan deze training het boek ‘KPI’s die wél werken’ van uw trainer Peter Geelen mee naar huis. 

Schitterende opleiding, die me in de onmiddellijke toekomst zeker van nut zal zijn.

Wim, Secretaris-Generaal
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Writers academy De psychologie van overtuigen: ijs verkopen aan eskimo’s De psychologie van overtuigen: ijs verkopen aan eskimo’s Lees meer lees meer Writers academy Onzichtbaar verhoren: verhoortechnieken voor professionals Onzichtbaar verhoren: verhoortechnieken voor professionals Lees meer lees meer Strategie & innovatie Internationale marketing Internationale marketing Lees meer lees meer Strategie & innovatie Business Case Calculation – investeringsanalyse & -selectie Business Case Calculation – investeringsanalyse & -selectie Lees meer lees meer