Lean administration - hoe groeien naar een paperless office - IFBD
Lean administration – hoe groeien naar een paperless office

Lean administration – hoe groeien naar een paperless office

  • U leert hoe u uw administratieve processen drastisch vereenvoudigt.
  • U leert hoe significante efficiëntievoordelen te realiseren in uw administratie.
  • U leert uw papieren doorlooptijden structureel te verkorte en verspillingen te elimineren.

ADMINISTRATIE … NOODZAKELIJK KWAAD OF RUGGENGRAAT VAN UW ORGANISATIE

Gestroomlijnde administratie is echt geen noodzakelijk kwaad, maar maakt de ruggengraat van iedere organisatie uit. Elke organisatie heeft immers afdelingen, binnen die afdelingen jobs en binnen die jobs herkent u activiteiten. Aan iedere activiteit zijn documenten gekoppeld. En net hier loopt het vaak mis: niet-functionele documenten, ballast of dubbel gebruik, schaduwdocumenten, niet-functionele processen, overcomplexe documenten die uitmonden in logge administratieve processen … Kortom, iedere activiteit leidt een eigen administratief leven. En dit vernietigt waarde in plaats van er te creëren.

VERHOOG UW ADMINISTRATIEVE EFFICIËNTIE AANZIENLIJK

Het optimaliseren van uw administratieve flow brengt vrij snel significante efficiëntieverhogingen met zich mee. 30% en meer is hier geen uitzondering. Bovendien mondt dit uit in een betere klantenservice, dit zowel naar de interne als naar de externe klant. Het elimineren van administratieve activiteiten zonder toegevoegde waarde (verspillingen) creëert juist waarde.

IDENTIFICEER EN ELIMINEER VERSPILLINGEN

Wat betekent ‘waste’ in een administratieve omgeving? Wanneer vernietigt een administratief proces waarde in plaats van er te creëren? Fouten bij data entry, te veel/te vaak printen of kopiëren, niet betrouwbare computersystemen, beperkte beslissingsbevoegdheid voor niet-strategische, repetitieve taken, circulerende documentenstroom, dubbele archivering van informatie of documenten, administratieve lange doorlooptijden met tal van goedkeuringen, … Identificeren is één, elimineren is twee … Deze training leert u dit aan te pakken.

VERMIJD ADMINISTRATIE ZONDER TOEGEVOEGDE WAARDE

Het vermijden of elimineren van alle administratieve activiteiten zonder enige toegevoegde waarde voor interne of externe klanten is voor vele organisaties een absoluut ingrijpend veranderingsproces. Administratie is hét vertrekpunt bij uitstek om verbetertrajecten in de ganse organisatie te realiseren. Mensen spelen hierin een cruciale rol. Niet alleen liggen zij vaak aan de bron van overbodige administratieve trajecten maar bovenal moeten zij ‘anders’ gaan werken.

WAAROM U DEZE DAG NIET MAG MISSEN?

Deze training is een must voor iedere professional die zijn administratieve flow in vraag durft stellen. U krijgt praktische handvaten, wordt gewezen op “quick wins” en “laaghangend fruit” enerzijds, maar anderzijds leert u eveneens hoe u een organisatie in beweging zet naar lean office & administration toe. Investeren in deze training is investeren in een gestroomlijnde administratie. En eerlijk … wie wil nu niet efficiënter werken?

Kristof Vanderbist - Trainer IFBD
Durf je de papierstroom van jouw afdeling, unit of organisatie kritisch te bekijken? Durf je de vraag stellen welke documenten nu échte waarde toevoegen aan jouw proces, dienst of product?

Kristof Vanderbist - Trainer IFBD

Kristof Vanderbist is zelfstandig opleider en trajectbegeleider. Hij bewandelde een breed parcours in sales, QA-, productie- en projectmanagement bij Initial Rentokil, P&G en Amcor. Sinds 2004 is hij gecertificeerd Sigma Black belt en in 2006 zette hij zijn eerste stappen in lean administratie. Hij geeft opleiding in lean management en projectmanagement aan de FOD, Vlerick Business School en begeleidt trajecten van grote organisaties tot kleine KMO’s.

Na zijn uren verdiepte hij zich in het theater. Deze combinatie van ervaring met de theatermethodologie geeft hem de vleugels om op zeer frisse manier opleiding te geven in Lean Six Sigma en projectmanagement.

Zeer goede "inleiding", geeft veel ideeën en vraagt naar meer.

Katleen, Hoofd Algemene Administratie

Zeer nuttige cursus om basisprincipes van Lean te begrijpen. Was voor mij even wennen om de lijn van de cursus te snappen, maar voorbeelden maakten de theorie snel duidelijk!

Anja, Kwaliteitsverantwoordelijke
Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
Managen met tegenwind

Leren in deze complexe en onzekere tijden is een must. Daarom maakte het IFBD een unieke selectie uit haar totaalaanbod en bundelde deze in de brochure ‘Managen met Tegenwind’. Klik op de titel en download de brochure.

Binnen de acht fundamentele bouwstenen van een future proof manager en organisatie, selecteerden wij telkens vier essentiële én robuuste programma’s. Van strategie en leiderschap, over communicatie en finance, naar project management en HR tot sales en output …

Deze programma’s bezorgen u het noodzakelijke kompas en helpen u uw zeilen én die van uw team terug aan de wind te zetten.

 

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

 

 

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Anderen bekeken ook
Strategie & innovatie Masterclass Omdenken Masterclass Omdenken Lees meer lees meer Financieel management voor financiële professionals Masterclass BTW Masterclass BTW Lees meer lees meer Strategie & innovatie Uw rol als Business analist Uw rol als Business analist Lees meer lees meer Strategie & innovatie CPI – Customer Performance Indicatoren CPI – Customer Performance Indicatoren Lees meer lees meer