DE KLASSIEKE INKOOP RAAKT UITGEWERKT
In de meeste organisaties is “inkoop” uitgegroeid tot een succesvolle kostenbespaarder. Inkoop bereikt echter zo langzamerhand het einde van haar S-curve. Nog meer kosten besparen wordt steeds moeilijker en gaat ten koste van structurele kwaliteit of service. Als inkoopprofessional wilt u graag meer waarde toevoegen dan alleen kostenbesparingen, maar u krijgt daarvoor niet vaak de ruimte van uw business collega’s. Inkoop is dan ook een functie die steeds meer in isolement verkeert. Met andere woorden: hoog tijd dat “inkoop” zijn nieuwe S-curve vindt, zodat u een volwaardige partner in business wordt.
INKOOP LEVERT DE VERKEERDE DINGEN AAN DE VERKEERDE MENSEN
Het inzicht dat “inkoop” eigenlijk de verkeerde dingen aan de verkeerde mensen levert, bracht Gerco Rietveld tot de paradigma shift. “Inkoop” moet en kan zijn focus verschuiven van kostenbesparingen naar business voordelen. Bruggen bouwen met de business collega’s door aan te sluiten en bij te dragen aan hun business doelstellingen. Gerco leert u tijdens deze unieke strategische inkoopworkshop hoe u dat met succes kunt doen.
EEN BOEK LEZEN OVER DE TANGO WIL NOG NIET ZEGGEN DAT U KUNT DANSEN
In deze masterclass behandelt Gerco Rietveld ‘het verhaal achter het verhaal’ en traint hij u in het concept van de business gedreven inkoop. Hij brengt ook talloze praktijkvoorbeelden en deelt met u de nieuwste inzichten die hij heeft verworven en succesvol heeft toegepast bij zijn klanten.
HET “BUSINESSDOEL DOOR INKOOPDOEN”-PRINCIPE
Eén van de nieuwste inzichten is het “businessdoel door inkoopdoen”-principe, dat Gerco afleidde van de succesvolle OGSM-methodiek (Objective, Goals, Strategies, Measures). Dit is dé sleutel om de brug te bouwen tussen “inkoop” en de business. Tijdens deze training leert u dit principe toe te passen voor uw eigen organisatie, waarmee u de basis legt om een volwaardige partner in business te worden.