Outsourcing en service contracten

Outsourcing en service contracten

  • U leert een duidelijke, soepele en werkbare overeenkomst te maken.
  • U leert de juridische valkuilen te detecteren en te anticiperen.
  • U leert de essentiële bepalingen van een outsourcing traject kennen.

OUTSOURCING & SERVICE CONTRACTEN: NIET ALTIJD EEN “WIN-WIN”-SCENARIO

Zowat elke organisatie streeft vandaag naar financiële stabiliteit door zich te concentreren op het genereren van inkomsten en het uitbesteden van niet-kerntaken. Een doeltreffende en succesvolle outsourcing of een excellent service contract leidt immers tot betere prestaties, verhoging van competitiviteit, een kortere time to market, risicospreiding, financiële stabiliteit, lagere kost, versnellen van innovatie en zo uiteindelijk tot betere bedrijfsresultaten. Het ondoordacht uitbesteden kan daarentegen leiden tot financiële fiasco’s, reputatieschade en onderbreking van de dienstverlening.

Kiezen voor een structurele en strategische samenwerking met een derde partij, moet daarom niet alleen doordacht zijn, het project moet vooral begeleid worden door een heldere, soepele en werkbare overeenkomst. Het is bovendien cruciaal om bij het uitbesteden van een activiteit of een bedrijfsproces van bij aanvang rekening te houden met alle aspecten van de activiteit of het bedrijfsproces: welke gevolgen heeft deze uitbesteding op vlak van personeel, kennis, contracten, continuïteit, risico’s, …?

HOE BLUNDERS BIJ OUTSOURCING & SERVICE CONTRACTEN VERMIJDEN?

Tijdens deze dag leert u de échte risico’s van outsourcing kennen. Want de meest gestelde vraag bij service management of uitbestedingstrajecten, blijft de ‘Wat als …?’-vraag. Wat als afspraken niet nagekomen worden? Wat als overeengekomen service levels niet gerespecteerd worden? Wat als de prijsafspraken niet nagekomen worden? Wat als het personeel mee overstapt? Wat als een calamiteit plaatsvindt? Wat als de behoeften wijzigen? Wat als het contract éénzijdig of door beide partijen wordt opgezegd? Wat als …? Het antwoord op deze en vele andere complexe vragen kunt u binnen een excellent service of outsourcing contract formuleren.

Deze opleiding leert u hoe u uw activiteiten zo sluitend mogelijk kunt overdragen aan een derde partij zodat u op conflicten en calamiteiten kunt vermijden. De verschillende essentiële bepalingen bij het uitbesteden van een activiteit worden doorgelicht waarbij oplossingen worden aangereikt voor deze meest voorkomende blunders. Onze docenten putten hier uit hun ruime ervaring bij het succesvol begeleiden van service- en outsourcingprojecten.

KORT EN KRACHTIG – OP 1 DAG BENT U GEWAPEND …

Outsourcing blijft een uitermate complex gebeuren dat niet alleen operationele en strategische consequenties heeft, maar ook gekenmerkt wordt door een uitermate hoge juridische complexiteit. Op deze training krijgt u een overzicht van alle mogelijke wolfijzers en schietgeweren die uw outsourcingproject kunnen bedreigen. Dit alles zonder zich te verliezen in complex juridisch jargon.

Deze workshop is zowel voor organisaties die reeds jaren met derden samenwerken als voor organisaties die de eerste stappen zetten in dit mijnenveld. Een verwittigd outsourcer telt voor twee …

Yves Lenders - Trainer IFBD
Het is cruciaal om bij het uitbesteden van een activiteit of een bedrijfsproces van bij aanvang rekening te houden met alle aspecten van de activiteit of het bedrijfsproces.

Yves Lenders - Trainer IFBD

Deze hands on workshop staat onder de deskundige leiding van Meester Yves Lenders,  Partner Departement Commercial & Litigation, bij Lydian.

Meester Yves Lenders studeerde in 1998 af als Licentiaat in de Rechten aan de Universiteit Antwerpen (UIA). Hij specialiseerde zich aan de universiteiten van Louvain-la-Neuve (UCL) en Parijs (Paris I Panthéon-Sorbonne) en behaalde de diploma’s DESS Droit Economique en DEA Droit des Affaires in 1999. In 1999 startte hij als advocaat bij Loeff Claeys Verbeke (nu Allen & Overy Belgium), waar hij deel uitmaakte van het departement Commercial & Litigation.
Op 1 januari 2002 vervoegde hij Lydian. Vandaag is hij o.m. verantwoordelijk voor de Ports & Logistics Praktijk binnen het kantoor. Tijdens zijn workshops slaagt Meester Lenders erin om de technisch juridische complexiteit van de outsourcing problematiek perfect te vertalen naar uw operaties. Zo kunt u zich perfect wapenen tegen de meest courante fouten gemaakt in elk outsourcingtraject.  

Kato Aerts - Trainer IFBD

Kato Aerts - Trainer IFBD

Kato Aerts is advocaat in het Employment, Pensions & Benefits team bij Lydian. Zij staat cliënten bij in alle aspecten van het arbeidsrecht, zowel individueel als collectief. Kato is vaak betrokken bij herstructureringen en detacheringsprojecten. Zij legt zich voornamelijk toe op internationaal arbeidsrecht waarbij zij cliënten adviseert over salary splits, internationale opdrachten en sociale zekerheid bij grensoverschrijdende tewerkstelling.

Kato Aerts - Trainer IFBD

Kato Aerts - Trainer IFBD

Kato Aerts is advocaat in het Employment, Pensions & Benefits team bij Lydian. Zij staat cliënten bij in alle aspecten van het arbeidsrecht, zowel individueel als collectief. Kato is vaak betrokken bij herstructureringen en detacheringsprojecten. Zij legt zich voornamelijk toe op internationaal arbeidsrecht waarbij zij cliënten adviseert over salary splits, internationale opdrachten en sociale zekerheid bij grensoverschrijdende tewerkstelling.

Neem voor meer informatie contact met ons op
Datum & locatie van geplande sessie(s):
Hou mij op de hoogte van nieuwe data
Kostprijs
Inschrijven Inschrijven * Per extra deelnemer aan een open, klassikaal leerprogramma ontvangt u 5% korting op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer).
TOP 10 IFBD-trainingen

Uw persoonlijk carrièrepad: waar staat u vandaag en waar wilt u morgen staan

Het IFBD ontwikkelde speciaal voor u deze unieke carrière-testen, waarbij u uw persoonlijk leer- en groeipad kunt vinden. Het IFBD adviseert zo welke training u vandaag én morgen nodig heeft om uw ambities te realiseren. Klik op het respectievelijke leerpad.  (6 minuten per test).

(Klik op één van deze groeipaden voor een ‘in depth self assessment’ en ontvang een gevalideerd testresultaat.)

Quinn Test: ontdek uw talent als business professional
Managen met tegenwind

Positief en veerkrachtig leiderschap is – zeker nu alles wat moeilijker gaat – uw enige manier om te slagen. Het IFBD helpt u graag bij het uitstippelen van uw (nieuwe) weg. In deze brochure “Managen met tegenwind” vindt u +/- 40 gedegen programma’s die u, uw team en uw organisatie future proof maken. Vandaag worden andere dingen van u verwacht en ook u verwacht vandaag andere dingen.

 

Anderen bekeken ook
Juridische trainingen Overheidsopdrachten Overheidsopdrachten Lees meer lees meer General management Opex & Lean – masterclass operational excellence & lean Opex & Lean – masterclass operational excellence & lean Lees meer lees meer Strategie & innovatie Het strategische marketing plan Het strategische marketing plan Lees meer lees meer Aankoop & facility Fleet services – inkoop, management en inrichting: toolbox training Fleet services – inkoop, management en inrichting: toolbox training Lees meer lees meer
[Veld is niet meer gekoppeld!]